Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت روز شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: خبرنگاران تلاش‌ها و فرصت‌های دستگاه‌ها و مردم را منتشر می‌کنند؛ شهدای مدافع حرم در مظلومیت با ایمان و اعتقاد از حریم کشور اسلامی دفاع کردند و اگر اکنون امنیت در این کشور حاکم است مدیون ایثار این شهیدان و در رأس آن‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت جدید مشکلات اصفهان را سرلوحه کار خود قرار دهد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مراسم تنفیذ و تحلیف دولت منتخب هفته گذشته برگزار شد و این دولت کار خود را آغاز کرد، مشکلات زیادی پیش راه دولت جدید است که برای موفقیت دولت دوازدهم دعا کرده و آرزوی توفیق داریم، امیدوارم بتوانند به سرعت به مشکلات فایق بیایند و مسائلی که در حوزه‌های اقتصاد، اشتغال و... از گذشته سر راه دولت جدید وجود دارد، مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان شهر اصفهان از دولت سیزدهم انتظار داریم که مسائل ویژه شهر اصفهان و استان اصفهان را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، مطرح کرد: موضوع آب شرب و آب کشاورزی از مشکلات اصفهان است، استمرار جریان آب در زاینده‌رود و احیای تالاب گاوخونی نیز یکی از خواسته‌های به حق مردم از دولت‌های گذشته بوده است که علی‌رغم وعده‌های داده شده محقق نشده است.

نورصالحی ادامه داد: این مطالبه در شهر اصفهان قوی و پابرجا بوده است، امید داریم در کنار توجه به سایر مسائل این مسأله به ویژه در استان اصفهان مورد توجه دولت جدید قرار گیرد، ما نیز به نمایندگی از مردم اصفهان این مطالبه را به صورت ویژه توسط کمیسیونی که در این دوره در این خصوص تشکیل داده‌ایم، پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز ماه محرم از روز سه شنبه، گفت: مردم ایران و مردم اصفهان تاکنون برنامه‌های دهه محرم را در نهایت خلوص و عشق به ائمه(ع) برگزار کردند، امسال هم چنین خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: امسال دومین سالی است که این مراسم با توجه به محدودیت‌های کرونایی برگزار می‌شود، انتظار این است همه با توجه به محدودیت‌های کرونایی در پی شیوع موج پنجم کرونا با رعایت پروتکل‌ها به عزاداری بپردازیم.

نورصالحی خاطرنشان کرد: از شهرداری اصفهان، نهادها، ارگان‌ها و بخش‌هایی که به هیئات برای برگزاری بهتر این مراسم کمک می‌کنند، انتظار داریم در این میدان حضور قوی و محکم داشته باشند و هر کمکی هم برای رعایت پروتکل‌ها و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری میتوانند داشته باشند، دریغ نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ضمن اینکه هر کدام از اعضای شورا خود را موظف می‌دانند در این مراسمات شرکت کنند، بر برگزاری باشکوه مراسم عزاداری با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی تأکید دارند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان کل کشور و به ویژه استان اصفهان که تلاش می‌کنند مردم کمتر آسیب ببینند، عنوان کرد: واکسیناسیون به نحو مطلوبی در حال انجام است، امید داریم مجموعه دولت و بهداشت و درمان بتوانند با قوت و قدرت واکسیناسیون مردم را انجام دهند.

پیشنهاد تشکیل کمیته مراقبت از بیماران در خانه 

نورصالحی با اشاره به قرار داشتن در موج پنجم کرونا، ابراز کرد: بنده پیشنهادی برای مجموعه بهداشت و درمان داشتم که بتواند با همکاری بسیج مردمی، دانشگاه علوم پزشکی و خیران حوزه سلامت کمیته‌های مراقبت از بیماران در خانه شکل دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها بنا به گزارش‌های داده شده تکمیل است و مردم در این رابطه بعضاً با مشکل مواجه هستند، با تشکیل این کمیته از بیمارانی که الزاماً حضورشان در بیمارستان الزامی نیست اما شاید به لحاظ روانی نیاز به حضور در بیمارستان داشته باشند، مراقبت بشود که آرامش روانی بگیرند، از طرفی هم مشکلات بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند و بیماران لاعلاج‌تر در بیمارستان‌ها مستقر شوند.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه روز پنجشنبه سرپرست شهرداری اصفهان مشخص شد و از همان روز در دفتر کار خود مستقر شد و با سرکشی به مناطق و سازمان‌ها کار با جدیت شروع شد، انتظار از مجموعه شهرداری این است که با تمام قوا و با همه ظرفیت و بیش از پیش در جهت انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند و ذره‌ای وقفه در خدمات رسانی ایجاد نشود، بلکه نتظار این است که بیش از پیش به امور مردم توجه کنند تا با استمرار شهردار اصفهان این خدمت‌رسانی و تلاش و کوشش مضاعف شود.

مشخص شدن نام و ترکیب کمیسیون‌های شورا

در ادامه این جلسه اعضای شورا به بررسی عناوین و تعداد کمیسیون‌ها پرداختند و عناوین کمیسیون‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر به رأی اعضای شورا گذاشته شد.

کمیسیون‌های «فرهنگی، اجتماعی و ورزشی»، «اقتصادی، حقوقی و گردشگری»، «هوشمندسازی و حمل و نقل شهری»، «عمران، شهرسازی و معماری»، «سلامت، محیط زیست و خدمات شهری»، «کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار» و « پایش و نظارت بر مصوبات شورا» در این دوره شورا فعالیت خواهند داشتند.

در ادامه این جلسه اعضای هر کدام از کمیسیون‌ها نیز با رأی اعضا مشخص شدند که به شرح زیر است:

کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی: منوچهر مهروی‌پور، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، رسول میرباقری، محمدرضا فلاح

کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری: عباس حاج رسولی‌ها، مصطفی نباتی‌نژاد، مجید نادرالاصلی، احمدرضا مصور، علی صالحی

کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری: محمدرضا فلاح، سیدامیر سامع، ابوالفضل قربانی، غلامحسین صادقیان، مجید نادرالاصلی

کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری: رسول میرباقری، محمد نورصالحی، عباس حاج رسولی‌ها، ابوالفضل قربانی، مصطفی نباتی‌نژاد

کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: سیدامیر سامع، احمدرضا مصور، منوچهر مهروی پور، فرزانه کلاهدوزان، غلامحسین صادقیان

کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار: منوچهر مهروی‌پور، مصطفی نباتی‌نژاد، سیدامیر سامع، عباس حاج رسولیها، غلامرضا صادقیان، علی صالحی، رسول‌ میرباقری، احمدرضا مصور، مجید نادرالاصلی

کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا از کمیسیون‌های مصوب شده در این دوره شوراست که اعضای آن را رؤسای سایر کمیسیون‌ها تشکیل می‌دهند.

طبق گفته نورصالحی در کمیسیون‌های جدید شرح وظایف هر کدام از کمیسیون‌ها طبق قانون توسط اعضای آن مشخص می‌شود و به رأی اعضای شورا گذاشته می‌شود، در رابطه با کمیسیون‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند نیز اگر تغییراتی مدنظر باشد باید به رأی گذاشته شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ق۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان دولت دوازدهم شهدای مدافع حرم روز خبرنگار رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان کمیسیون ها اعضای شورا دولت جدید کار خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟