Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:48:42 GMT

مشت‌های طلایی بوکسورهای کوبا/ شکست سنگین قزاق‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۷۷۹۹

مشت‌های طلایی بوکسورهای کوبا/ شکست سنگین قزاق‌ها

به گزارش ایرنا؛ رقابت‌های بوکس بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ که از روز نخست این بازی‌ها آغاز شده  بود، امروز (یکشنبه) به صورت رسمی به اتمام رسید. مبارزات بوکس در ۱۳ وزن (هشت وزن مردان و پنج وزن زنان) برگزار شد.

در پایان و مطابق انتظار کوبا که مهد این رشته مهیج و پرمخاطب محسوب می‌شود بهترین عملکرد را داشت و به چهار مدال طلا و یک برنز دست یافت تا در واقع قهرمان مسابقات بوکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت عملکرد بوکسورهای کوبا زمانی مشخص می‌شود که بدانیم کاروان ورزشی این کشور در مجموع ۷ طلا در توکیو دشت کرد که چهار طلای آن برای بوکس بود.

بوکس ورزش اصلی کوبا محسوب می‌شود و وجود مدرسه بوکس در این کشور، مربیان طراز اول و کاربلد و داشتن بوکسورهای جسور موجب شده تا این کشور در یکی از زیباترین ورزش‌های جهان، آقایی کند.

در رتبه دوم تیم بریتانیا قرار دارد که با عملکردی فراتر از انتظار به ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز رسید. روسیه هم یک طلا، یک نقره و چهار برنز گرفت تا سومین تیم موفق بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شود.

برزیل، ترکیه، ژاپن، ایرلند، بلغارستان و ازبکستان دیگر کشورهایی هستند که در بوکس به مدال طلا رسیده و به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هشتم ایستادند.

اما نکته عجیب این مسابقات، ناکامی مطلق قزاقستان یکی از قطب‌های اصلی بوکس جهان در المپیک توکیو بود. این تیم ناباورانه تنها به ۲ مدال برنز اکتفا کرد و برای اولین بار حتی نتوانست یک فینالیست داشته باشد.

تیم ملی ایران نیز با ۲ سهمیه (دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی) در المپیک توکیو حضور یافت و نتوانست به موفقیتی دست یابد.

برچسب‌ها کوبا قزاقستان فدراسیون بوکس المپیک توکیو پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوبا قزاقستان فدراسیون بوکس کوبا قزاقستان فدراسیون بوکس المپیک توکیو المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی: داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، میکل آرتتا و آرسنال آرزوی پایان ناکامی طولانی در قهرمانی لیگ برتر را دارند. توپچی‌ها در صدر جدول لیگ برتر با لیورپول و منچسترسیتی رقابت می‌کنند؛ جایی که آن‌ها تنها با 3 امتیاز پیش هستند.

در مواجهه با این رقابت نزدیک، تیم لندنی می‌داند که نباید هیچ شکستی را متحمل شود و در این بخش به عملکرد دروازه‌بانش تکیه کرده است. برای این کار آن‌ها مهره قابل اتکایی دارند، داوید رایا به طرز فوق العاده‌ای به اعتماد آرتتا پاسخ داده و دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

این بازیکن اسپانیایی 28 بازی در طول فصل جاری لیگ برتر انجام داده و در نیمی از آن‌ها موفق شده دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این دروازه‌بان اعتماد آرتتا را در رقابت با آرون رمزدیل به دست آورد و در 34 بازی این فصل 21 گل دریافت کرده است. او تنها در 4 بازی غایب بوده که رمزدیل جانشین او شد.

رمزدیل 25 ساله با ورود داوید رایا به آرسنال، موقعیت اصلی خود را از دست داد. قبل از رقابت با این بازیکن اسپانیایی، رمزدیل دو فصل عالی را در ترکیب این تیم سپری کرد. با این حال، او همچنین در شش بازی این فصل دو کلین‌شیت داشته است. او در این تعداد بازی 5 گل دریافت کرده است.

دیگر خبرها

  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • حذف تلخ عربستان از صعود به المپیک پاریس
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • فصل طلایی: داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد