Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@04:03:52 GMT

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۷۸۲۸

بنظر شما بهترین منابع کنکور تجربی چیست؟ داوطلبان کنکور تجربی از سال ۱۴۰۱ به بعد، نسبت به داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ و کنکور ۹۹ امکانات بیشتری دارند. چرا؟ چون سه سال از برگزاری کنکور نظام جدید گذشته است و همه دبیران کنکور، مشاورها و مؤلفان کتاب‌های کمک آموزشی، با ساختار و مدل کنکور نظام جدید آشنا شده‌اند. درواقع، پس از سه سال برگزاری کنکور، حالا می‌توانیم بگوییم:

بودجه‌بندی تست‌های کنکور در هر درس معلوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اهمیت و وزن هر بخش از هر درس در کنکور مشخص شده است. تیپ‌بندی تست‌های کنکور برای اساتید کنکور معلوم شده‌اند. میزان دشواری هر درس کنکور تا حدودی روشن شده است.

همین‌ها باعث می‌شود تا ناشران آموزشی نیز کتاب‌های خود را بر اساس ساختار و فضای آزمون سراسری ویرایش کنند.

ناشران آموزشی کتاب‌های کنکور ۱۴۰۱ را ویرایش کرده‌اند

معمولاً ناشران هر دو سال یکبار، کتاب‌های کنکوری را ویرایش می‌کنند و بر اساس تست‌های آزمون‌های سراسری داخل و خارج، مجددا تست‌های کتاب را طبقه‌بندی می‌کنند. امسال هم بسیاری از ناشران این کار را انجام داده‌اند. پس خیالتان از بابت به‌روز بودن کتاب‌ها را حت باشد!

بهترین منابع کنکور تجربی چیست؟

اول از همه باید ببینیم دروس تخصصی رشته تجربی کدام‌ها هستند. زیست‌شناسی، ریاضیات تجربی، فیزیک رشته تجربی، زمین‌شناسی و شیمی پنج درس دفترچه تخصصی کنکور تجربی محسوب می‌شوند.

تعداد سوالات کنکور سراسری تجربی

می‌دانیم که سوالات کنکور سراسری در دو دفترچه عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود. در دفترچه عمومی ۱۰۰ سوال و در دفترچه اختصاصی هم ۱۷۰ سوال وجود دارد.

زمین‌شناسی ۲۵ سوال

ریاضی ۳۰ سوال

زیست‌شناسی ۵۰ سوال

فیزیک ۳۰ سوال

شیمی ۳۵ سوال

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱ چه کتاب‌هایی است؟

مشاوران و متخصصان سایت گیومه هر سال سعی می‌کنند با توجه به چند مولفه، بهترین کتاب‌های بازار برای مخاطبان را مشخص کنند. گیومه در این کار از این مولفه‌ها استفاده می‌کند:

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در هر درس از نظر داوطلبان نظرات اساتید برتر کنکور و پیشنهادهای آنان به دانش‌آموزهایشان میزان ویرایش و به‌روز بودن کتاب‌ها توسط ناشران مطابقت کتاب‌های آموزشی با کتاب‌های درسی و کنکور سراسری نظرسنجی از داوطلبان کنکور سال قبل و میزان رضایت آنها بررسی محتوایی هر کتاب و تناسب آن با نیاز مخاطبان

بر این اساس، گیومه در هر درس، چند کتاب مناسب را پیشنهاد می‌کند؛ اما این مسئله به معنای ضعف سایر کتاب‌ها نیست. بلکه صرفاً نشان‌دهنده محبوبیت و کاربردی بودن کتاب‌هایی است که معرفی می‌کنیم.

بهترین منابع درس زیست‌شناسی کنکور برای دانش‌آموزان ضعیف

زیست‌شناسی جامع کنکور خیلی سبز (زیست‌شناسی ماز)

آن دسته از داوطلبانی که  از پایه مشکل دارند و می‌خواهند با صرف وقت و زمان کافی، خودشان را تا سطح متوسط رو به بالا برسانند، می‌توانند از این کتاب حسابی استفاده کنند.

این کتاب دو جلدی را گروه آموزشی ماز نوشته است. جلد اول شامل تست‌های درس به درس و طبقه‌بندی شده و جلد دوم شامل درسنامه و پاسخ‌های تشریحی است. حجم کتاب زیاد است اما صفر تا صد زیست کنکور را به شما آموزش می‌دهد.

بهترین منابع درس زیست‌شناسی کنکور برا دانش‌آموزان متوسط

اگر سطح متوسط دارید و می‌خواهید کنکوری یاد بگیرید، کتاب‌های زیر مناسب‌تر است:

مجموعه سه جلدی زیست دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی سبز زیست جامع دهم، یازدهم و دوازدهم انتشارات مهر و ماه یا میکرو طلایی زیست کامل کنکور انتشارات گاج

اگر متوسط هستید و می‌خواهید برای درصدهای بالا در کنکور تلاش کنید، پیشنهاد سایت گیومه این کتاب‌هاست:

مجموعه شش جلدی زیست دهم، یازدهم و دوازدهم نشر الگو

بهترین منابع فیزیک کنکور رشته تجربی

در بازار نشر، دو مجموعه کتاب برای درس فیزیک هستند که شانه به شانه هم پیش می‌روند. تجربی‌ها بر اساس سلیقه‌شان می‌توانند یکی از این دو مجموعه را انتخاب کنند:

مجموعه میکرو طبقه‌بندی فیزیک پایه دهم و یازدهم (جلد سوال و پاسخ) و فیزیک دوازدهم رشته تجربی (جلد سوال و پاسخ) انتشارات گاج . تست فیزیک پایه دهم و یازدهم تجربی خیلی سبز (دو جلد سوال و پاسخ) و تست فیزیک دوازدهم تجربی خیلی سبز (دو جلد سوال و پاسخ)

هر دو کتاب عالی است و فقط سلیقه شما است که انتخاب را متفاوت می‌کند.

بهترین منابع شیمی کنکور تجربی

برای درس شیمی هم پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شاید در درس شیمی قوی هستید و دیگر نیازی به آموزش جامع و کامل ندارید. در این حالت، بهترین منبع برای شما یک کتاب استاندارد برای تست‌زنی است. پیشنهاد گیومه در این حالت، کتاب‌های موج آزمون شیمی پایه و موج آزمون شیمی دوازدهم نشر الگو است. 

اگر می‌خواهید وقت زیادی بگذارید، مجموعه شش‌جلدی شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم مبتکران

مهندس بهمن بازرگانی در این کتاب‌ها شاهکار کرده است. هر پایه شامل دو جلد سوال و پاسخ است. صفر تا صد شیمی کنکور را در این کتاب‌ها یاد خواهید گرفت.

اگر می‌خواهید زمان مفید برای درس شیمی صرف کنید، برایتان دو پیشنهاد داریم:

شیمی جامع خیلی سبز (دو جلدی). جلد اول سوال و جلد دوم پاسخ و درسنامه است. شیمی مبتکران (چهار جلدی) که شامل کتاب‌های شیمی دهم، شیمی یازدهم و .شیمی دوجلدی دوازدهم مبتکران است.

بهترین منابع ریاضیات تجربی کنکور

در این بخش هم کتاب‌های زیادی طرفدار دارند. ما فقط چند کتاب را به شما معرفی می‌کنیم:

ریاضیات تجربی جامع مهر و ماه (دو جلدی) ریاضیات جامع تجربی خیلی سبز (دو جلدی)

برای منابع صرفاً تستی هم که فقط نکات کنکوری را برای شما تشریح کنند، موج آزمون ریاضی تجربی نشر الگو و آزمون پلاس ریاضی تجربی گاج را حتماً ببینید.

بهترین منابع زمین‌شناسی کنکور تجربی

معمولاً خیلی از داوطلبان کنکور این درس را جدی نمی‌گیرند. اما اگر شما بخواهید بروید سراغ تست‌های این درس، ما دو پیشنهاد برایتان داریم:

لقمه طلایی زمین‌شناسی کنکور مهر و ماه

برای کسانی که می‌خواهند وقت خیلی کمی برای زمین شناسی بگذارند.

تست زمین‌شناسی یازدهم خیلی سبز

برای داوطلبانی که می‌خواهند درصد بالا در زمین شناسی بزنند

سایر منابع

برای کنکور تجربی کتاب‌های خیلی زیادی در بازار نشر وجود دارد. ما فقط برخی از کتاب‌های دروس تخصصی کنکور تجربی را به شما معرفی کردیم. اما باقی کتاب‌ها هم بسیار پرطرفدار هستند. چند نمونه را در زیر با هم می‌بینیم:

درس شیمی

تست شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم نشر الگو. فصل آزمون شیمی خیلی سبز. فار آزمون شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم انتشارات فار.

درس زیست‌شناسی

میکرو طبقه‌بندی جامع دو جلدی گاج. مینی‌میکروطلایی‌های عکس و مکث و متن و مکث زیست کنکور گاج. کتاب‌های جیبی و موضوعی خیلی سبز مثل تصاویر زیست، عبارت‌های درست و نادرست و زیست گیاهی. موج آزمون ریست‌شناسی نشر الگو. هزار تست زیست‌شناسی کنکور نشر دریافت.

درس ریاضیات تجربی

میکرو طلایی ریاضیات تجربی جامع گاج. ریاضیات تجربی آی کیو گاج

درس فیزیک

تست فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم تجربی (سه جلدی) نشر الگو فیزیک جامع انتشارات مهروماه فیزیک جامع تجربی خیلی سبز (تک جلدی)

پیشنهاد گیومه برای کنکور تجربی ۱۴۰۱

ما در گیومه برای خرید راحت‌تر دانش‌آموزان، بسته‌های مختلفی بصورت رشته به رشته و درس به درس تهیه کرده‌ایم. برای خرید به‌صرفه داوطلبان کنکور، کتاب‌های معتبر و پرطرفدار بصورت پک کامل و با قیمت مناسب‌تر و تخفیف بیشتر در سایت گیومه ارائه شده‌اند.

 

خرید این بسته‌ها هم ارزان‌تر و بصرفه‌تر است و هم ارسال رایگان دارد. شما با این بسته‌ها همه منابه مورد نیازتان را بصورت یکجا می‌خرید. تنوع این بسته‌ها زیاد است و می‌توانید هر بسته‌ای را که با ویژگی‌های شما تناسب بیشتری دارد انتخاب کنید. می‌توانید برای سری به سایت ما بزنید و  بسته‌های منابع کنکور تجربی همراه با تخفیف و ارسال رایگان را مشاهده بصورت کامل مشاهده و انتخاب کنید.

درضمن، برای هر درس هم یک بسته تکمیلی شامل دو یا چند کتاب درست کرده‌ایم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استاندارد بودجه زمین شیمی کنکور یازدهم و دوازدهم داوطلبان کنکور شناسی کنکور رشته تجربی آزمون شیمی زیست شناسی زمین شناسی موج آزمون طبقه بندی نشر الگو شیمی دهم درس شیمی بسته ها کتاب ها دو جلدی دو جلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور از فردا
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری