Web Analytics Made Easy - Statcounter

نحوه برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر در استان بوشهر با توجه به شرایط کرونایی اعلام شد.

به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام محمد قادری، سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر برای اطلاع خادمان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد قادری افزود: برگزاری مراسم در همه شهرستان‌های استان در فضای باز با یک سوم ظرفیت، و فضا‌های بسته با ارتفاع ۶ متر با یک چهارم ظرفیت مکان مراسم، و خروج تدریجی جمعیت برای جلوگیری از ازدحام مجاز خواهد بود.

او گفت: علاقه‌مندان به اقامه عزای سید و سالار شهیدان می‌توانند با مراجعه به سامانه بیرق به نشانی http://beyraghmessenger.ir برای تمدید یا صدور مجوز برگزاری مراسم اقدام کنند. حداکثر مدت اجرای مراسم ۲ ساعت خواهد بود.

قادری مجاز بودن مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه‌جایی و ایجاد شرایط لازم برای تهویه مناسب و عبور هوا درمحل برگزاری مراسم، مراعات فاصله گذاری اجتماعی برای عزاداران (از هر طرف حداقل ۲ متر) و ممنوعیت هرگونه پذیرایی هنگام برگزاری مراسم را از دیگر موارد الزامی در برگزاری مراسم‌های عزاداری امسال عنوان کرد.

او گفت: حداکثر مدت اجرای مراسم ۲ ساعت خواهد بود و برگزاری روضه‌های خانگی و برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی شامل موکب؛ خیمه و چادر برای توزیع نذور و چای در تمامی نقاط استان ممنوع اعلام شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد: استفاده از طبل، سنج و وسائل مشابه در صورتی مجاز خواهد بود که شخصی باشد و در غیر این صورت ضدعفونی کردن قبل از استفاده شخص دیگر الزامی است.

قادری ضرورت فراهم کردن اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در ورودی مساجد، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی برای استفاده عزاداران، ممنوعیت سینه‌زنی سنتی و دمام‌زنی به دلیل نبود امکان فاصله‌گذاری و ایجاد تجمع، مجاز بودن ایجاد موکب‌های سلامت برای توزیع ماسک و سایر اقلام بهداشتی و پخش نوای حسینی و تعیین افرادی به عنوان همیار سلامت برای نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی را از دیگر محور‌های دستورالعمل برگزاری عزاداری محرم امسال عنوان کرد.

او ضدعفونی محیط و تجهیزات مورد نیاز مراسم قبل و بعد از اجرای مراسم، همکاری همه مسئولان هیات‌های مذهبی با ماموران بهداشت و دستگاه‌های انتظامی، توصیه به حضور نداشتن افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در مراسم، و مجاز بودن دسته‌روی به صورت محلی و ممنوعیت اجتماع هیات‌های مذهبی و همچنین ممنوعیت جابه‌جایی دسته‌های عزاداری شهر به شهر را از جمله نکات دیگر این دستورالعمل عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه نذور فقط در قالب مواد غذایی خشک و خام و به صورت کمک‌های مؤمنانه به محرومین صورت پذیرد، بیان کرد: نذور خاصی که در آن‌ها امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی وجود ندارد، با نظارت کارشناسان بهداشتی، طبخ، بسته‌بندی و بدون هر گونه تجمع، تراکم جمعیت و به صورت بیرون بر توزیع شوند.

قادری با اشاره به مجاز بودن برگزاری مراسم تعزیه در فضای باز و با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی وسائل و ابزار اجرای تعزیه عنوان کرد: در صورت نبود امکان فاصله‌گذاری اجرای تعزیه در یک مکان (بدون جمعیت) برگزار شده است و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات عزاداری محرم ایستگاه صلواتی چای تبلیغات اسلامی سلامت ماسک تبلیغات اسلامی استان مواد غذایی استفاده از ظرفیت عزاداری محرم بوشهر هیات های مذهبی برگزاری مراسم فاصله گذاری مجاز بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با بروز رسانی کردن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی‌ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

کد خبر 6089600

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا