Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به‌علت کاهش بارش اصفهان وارد شرایط خشکسالی شدید شده و وزارت نیرو مکلف به اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی و تامین آب برای حوزه و احیای زاینده‌رود است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرونشست زمین در اصفهان معضلی شده و مسئولان کمبود آب را از دلایل اصلی آن و البته براساس قانون وزارت نیرو مسئولیت این پدیده را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا چه فعالیت‌هایی برای برطرف‌شدن این معضل در نظر گرفته شده است؟

منصور شیشه‌فروش در این باره با اشاره اینکه در قانون ذکر شده وزارت نیرو مسئولیت فرونشست زمین است، گفت: شورایی با عنوان حفاظت از منابع آب و کارگروهی با نام سازگاری با کم‌آبی محوریت آن را دارد که دبیرخانه آن در شرکت آب منطقه‌ای است.

وی افزود: جلسات متعددی را در طول سال با حضور اعضاء و مقامات قضایی برای برخورد لازم برگزار می‌کنند و طرح‌هایی برای تعادل بخشی منابع آب که مصوب شورای عالی آب است را اجرا می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تداوم کم آبی و بارندگی سبب شده استان اصفهان در ردیف پنجم استان‌های کم‌آب و پنجم خشکسالی کشور قرار بگیرد، گفت: به‌علت کاهش بارش طی 5ساله گذشته طی 10  ساله اخیر استان اصفهان وارد شرایط خشکسالی شدید شده و وزارت نیرو مکلف به اجرای طرح‌های تعادل بخشی و تامین آب برای حوزه و احیای زاینده رود است.

خطرناک‌ترین اثر فرونشست زمین در تغییر آبخوان‌ها استنفس دشت‌ها  در استان خراسان جنوبی به شمارش افتاد؛ فرونشست زمین خطرناکتر از زلزلهآبخوان‌های دشت ورامین در معرض آسیب/ فرونشست ماکزیمم دشت ورامین 24 سانتی‌متر است

وی ادامه داد:  جهاد کشاورزی مکلف به اجرای طرح‌های مصرف بهینه آب است و در این چندسال اقدامات بسیاری انجام شده از جمله اینکه در 3 سال اخیر شناسایی و برخورد با چاه‌های غیر مجاز صورت گرفته که با بیش از 5 هزار چاه با همکاری مقامات قضایی و آب منطقه‌ای برخورد شده است.

شیشه‌فروش تصریح کرد: همچنین بیش از 3 هزار کنتور هوشمند آب و برق در چاه‌های مجاز نصب شده که مقدار مصرف را مشخص می‌کند و گروه‌های گشت و بازرسی هم فعال هستند و وزارت نیرو و جهاد در این حوزه مسئولیت مستقیم دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از فرونشست زمین، اظهار داشت: اجرای طرح احیای زاینده رود که وزارت نیرو مکلف است طبق مصوبات شورای آب، تامین آب برای این حوزه را انجام بدهد و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و تعریف نشده حوزه زاینده رود، تامین آب برای حوزه‌های مختلف دیگر که تحت تاثیر قرار گرفته، تسریع در اجرای طرح‌های آبخیزداری و اجرای طرح‌های الگوی کشت  از دیگر اقدامات است.

وی افزود: شهرداری اصفهان مکلف به تهیه مطالعات جامع دشت اصفهان و سازمان زمین شناسی مکلف به پایش دشت‌ها و تهیه اطلس فرونشست با کاهش اثرات این پدیده بر روی استان شدند.

انتهای پیام/166/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تامین آب اجرای طرح فرونشست زمین وزارت نیرو زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به‌دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان‌آباد به زمین فرورفت.   به گزارش تسنیم، احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.   وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.   مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان