Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@19:09:12 GMT

فرسودگی عامل حذف شرکت ها از رقابت بین المللی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۸۰۱۰

فرسودگی عامل حذف شرکت ها از رقابت بین المللی

رییس هیئت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی شمال غرب با اشاره به کاهش حجم ترانزیت کشور در پی شیوع کرونا و از سوی دیگر به دلیل تحریم ها، به تشریح چالش ها و مشکلات این حوزه پرداخت.

 

حمیدرضا باراندورزی در گفت و گو با «پول نیوز» با اشاره به تاثیرات مثبت رفع تحریم­ها و بهبود روابط بین المللی بر فعالیت های حوزه ترانزیت گفت: درصورت لغو تحریم ها، حجم عظیمی از ترانزیت به حمل و نقل کشور افزوده خواهد شد و این به معنای آن است که زیرساخت­های مورد نیاز شامل ناوگان و نیروی انسانی برای ارتقای ترانزیت باید فراهم شود تا شاهد بروز چالش و کمبود در این حوزه نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهارات خود مشکل عمده شرکت­های حمل و نقل در حوزه ترانزیت را فرسودگی ناوگان دانست و گفت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل، توان رقابت در عرصه بین المللی را از شرکت ها گرفته و حذف ناوگان فرسوده و تزریق ناوگان جدید به شرکت های حمل و نقل، الزامی است.

باراندوزی با انتقاد از بی توجهی به این موضوع گفت: با این حال علیرغم اینکه بخشنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل درخصوص واردات کامیون با عمر سه سال صادر شده، اما حدود یک سال است که این کامیون ها در گمرک معطل مانده اند.

باراندوزی ادامه داد: مسئله بعدی در حوزه ترانزیت راننده ­محور بودن شرکت­ها است و به دلیل اینکه راننده ها مالک کامیون­ها هستند، شرکت ها تابع تصمیم راننده­ها هستند که مسائلی مانند توقف بار از طرف راننده را به دنبال دارد.

این فعال صنفی افزود: با وجود اینکه بسیاری از شرکت­ها توان خرید ده­ها کامیون را دارند؛ اما به دلیل مسائل مالیاتی و دارایی و حقوقی بسیاری که برای شرکت ها ایجاد می شود، کامیون­ها را به نام شخص خریداری می کنند تا درگیر مسائل دارایی و مالیات نشوند.

باراندوزی همچنین با انتقاد از نبود تسهیلات و حمایت از شرکت های حمل و نقل، افزود: این گونه مسائل عملکرد حوزه ترانزیت را زیر سوال می برد و لازم است که از طرف دولت تسهیلاتی برای شرکت ها اختصاص یابد. همانطور که در کشورهای دیگر به شرکت های حمل و نقل جهت خرید کامیون و جذب راننده تسهیلاتی تخصیص می یابد.

وی در عین حال با انتقاد از نبود یک نهاد متولی واحد در بخش ترانزیت یا حمل و نقل بین الملل تصریح کرد: مشخص نیست که متولی اصلی در حوزه حمل و نقل بین الملل کدام نهاد است. در حال حاضر بیش از 20 نهاد در حوزه ترانزیت اعمال نظر و دخالت می کنند. در حالی که باید ترانزیت زیر نظر یک متولی واحد باشد.

رییس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی شمال غرب با تاکید بر اینکه باید یک نهاد متولی درخصوص مسائل حوزه حمل و نقل تصمیم گیری کند، از ضعف قوانین حمل و نقل انتقاد کرد و گفت: امروزه ما در این حوزه قوانین ضد و نقیض متعددی  وجود دارد که هر کدام ساز خود را می زنند و در این میان حقوق رانندگان و شرکت ها تضییع می شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تعدد قوانین، هزینه­هایی را از طرف ادارات و نهادهای مختلف به حوزه ترانزیت تحمیل می کند که این افزایش هزینه­ها منجربه کاهش حجم ترانزیت کشور می شود. چون مشتریان خارجی وقتی ملزم به پرداخت این هزینه­های مازاد برای دریافت کالاهای خود می­شوند، مسیرهای دیگری غیر از ایران را انتخاب می کنند.

باراندوزی ادامه داد: در عین حال تعدد قوانین و نهادهای دخیل در امر ترانزیت، روند حمل و نقل را کند می کند که تطویل مدت زمان خروج کامیون ها از کشور، نارضایتی مشتریان خارجی را به دنبال دارد. لذا با پیش بینی قوانین و نهاد متولی واحد برای حوزه ترانزیت، ظرفیت آن به مراتب افزایش می یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرسودگی ناوگان حمل و نقل بین المللی نوسازی ناوگان کامیون قیمت کامیون شرکت های حمل و نقل حوزه ترانزیت حمل و نقل بین بین المللی کامیون ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات از فردا به میزبانی شهر امارات برگزار می‌شود که سینا موحد در جدول اساتید با حریفان خود رخ به رخ می‌شود.
سوپر استاد بزرگ سید امین طباطبایی، استاد بین المللی مهدی غلامی اوریمی، استاد بین‌المللی آرش طاهباز، استاد بین المللی آرش داغلی، استاد بین‌المللی آراد نظری
استاد بین‌المللی سید کیان پورموسوی دیگر شطرنج بازان کشورمان دراین رقابت‌ها هستند.
۲۳۰ شطرنج باز دراین مسابقات به رقابت می‌پردازند.
بیست وچهارم اردیبهشت ماه نفرات برتر این مسابقات مشخص می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کارگران میبدی تقدیر شدند