Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان اردبیل شرایط شیوع کرونا به وضعیت حادی رسیده به طوری که تعداد بیماران بستری کرونایی به بیش از ۶۲۵ نفر رسیده و روزانه ۳۰۰ نفر نیز با دریافت دارو در منازل قرنطینه می‌شوند.

وی به بدحالی ۸۲ نفر در سطح استان اشاره کرد و گفت: فوتی‌های روزانه به مرز ۱۰ نفر رسیده و نگرانی‌های مسئولان از گسترش و شیوع دلتا ویروس در روزهای باقیمانده تابستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به پر بودن تخت‌های بیمارستانی امام خمینی، بیمارستان امام رضا، سبلان و بوعلی در پذیرش بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: با فعال شدن نقاهتگاه‌ها و قرنطینه خانگی تلاش بر کنترل این ویروس خطرناک است اما تا زمانی که خود مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، امکان مهار بیماری وجود ندارد.

ندائی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کادر بهداشتی و درمانی در کنترل این بیماری در ۱۶ ماه گذشته تصریح کرد: تاکید ما بر رعایت این موازین بهداشتی است و در کنار آن با همکاری پلیس راهور و راه استان تلاش بر جلوگیری از مسافرت‌ها و ورود خودروهای غیربومی به استان و خروج خودروها از شهرهای قرمز است.

وی ممنوعیت سفر و بسته بودن مراکز اقامتی، پذیرایی و آبگرم‌ها را در سرعین و سایر شهرها یادآور شد و خاطر نشان کرد: تمام تلاش مسئولان استان بر این است تا شرایط سختگیرانه‌ای را برای دورهمی‌ها و آئین‌های مختلف تجمعی به وجود آورند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

ندائی به محدود بودن فعالیت اصناف و رعایت بسیاری از موارد بهداشتی از سوی تلاشگران این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: با تشدید دلتا کرونا به احتمال زیاد در روزهای آینده بخش عظیمی از اصناف تعطیل خواهد شد.

وی به فرا رسیدن ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: در عزاداری‌های قبل از ماه محرم سعی شده بود تا عزاداران مراسم‌های خود را در مناطق روباز انجام دهند که امروز نیز شاهد برگزاری آئین طشت‌گذاری به شکل نمادین با کمترین حضور جمعیت در اردبیل بودیم.

ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: طشت‌گذاری محلات و سایر مناطق شهرهای استان ممنوع است و ستاد کرونا هرگونه تجمع در این ایام را در قالب آئین‌های سنتی تعطیل اعلام کرده است.

وی در مورد برگزاری عزاداری‌های شبانه اردبیلی‌ها در ماه محرم نیز بیان کرد: به هیئت امنا و سازمان تبلیغات اسلامی تاکید شده تا از هرگونه تجمع جمعیت در مکان‌های بسته به ویژه مساجد و حسینیه‌ها جلوگیری کرده و عزاداری‌ها با کمترین جمعیت در فضای باز و با استفاده از ماسک و رعایت تمام موازین بهداشتی انجام شود.

ندائی در ادامه اظهار کرد: چنانچه هیئت امنایی به این موازین پایبند نباشند، جلوی فعالیت‌های آنها گرفته خواهد شد و حتی در صورت تکرار تخلف خاطیان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی به شرایط همه‌گیری کرونا در این مرحله به صورت خانوادگی اشاره کرد و گفت: در کنار همه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حساسیت مردم به این امر کار واکسیناسیون نیز با سرعت ادامه دارد به گونه‌ای که تاکنون ۲۳۵ هزار نفر در استان واکسینه شده‌اند.

ندائی با بیان اینکه بیش از دو سوم جمعیت واکسینه شده دز اول و مابقی دز اول واکسن خود را دریافت کردند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با افزایش مراکز تجمیعی و ورود واکسن کار واکسیناسیون را برای گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال هدف‌گذاری کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ضرورت واکسیناسیون را در پیشگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا ضروری خواند و تصریح کرد: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده هر فردی که اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده در حقیقت در این گروه سنی کاهش مرگ و میر را شاهد هستیم و امیدواریم تا آخر شهریورماه همه گروه‌های سنی در استان واکسن ضد کرونا را حداقل در دز اول دریافت کرده باشند.

وی تنها راه مبارزه با این ویروس خطرناک را واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و ادامه داد: گروه‌های سنی و شغلی مختلف در حال واکسینه شدن هستند و امیدواریم با تدابیر در نظر گرفته شده کنترل بیماری را شاهد باشیم.

کد خبر 5276025

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم تعطیلی اصناف ویروس کرونا استانداری اردبیل بهروز ندایی ویروس کرونا شورای شهر محرم 1400 ماه محرم بوشهر آمار کرونا روز خبرنگار شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد