Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس اداره کل امور بانوان هدف از ثبت این سند را انتقال تجربه به سایر کلان شهر های ایران و کشورهای اسلامی دانست و تشریح کرد: شهرداری کلانشهرهای ایران اداره کلی تحت عنوان اداره کل امور بانوان ندارند و تنها شهرداری تهران است که مسائل زنان را به طور ویژه مورد توجه قرار داده است.
به گزارش شهر، زهرا بهروز آذر رئیس اداره کل امور بانوان در راستای رونمایی از سند ارتقا جایگاه و امنیت زنان به خبرنگار شهر گفت: با توجه به شعار این دوره مدیریت شهری که تهران را شهری برای همه میدانست، زنان 50 درصد جمعیت را تشکیل میدهند و به منظور دست یابی به این شعار نیاز است زنان شهر تهران را به گروه های مختلفی تفکیک کنیم، تا بتوانیم از این طریق زیست آنها را راحت تر و فضای شهر را برای استفاده آنها مناسب تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز آذر در ادامه تشریح کرد: یکی از نیازهای اولیه بشر بحث امنیت است و ما به عنوان متولی امور بانوان موظف به رصد مناطق ناامن شهر هستیم. هر خللی در امنیت زنان ایجاد شود آسیب های متعددی را به آنها وارد میکند. هدف از تدوین این سند، ماندگار کردن اهمیت ایمن بودن شهر برای زنان و اقدام به انجام فعالیت های مرتبط با این حوزه است. 
زهرا بهروز آذر افزود: در این سند اسناد بالا دستی بسیاری مانند اصل 20 و 21 قانون اساسی، سیاست ها کلی نظام مبنی بر ایجاد زمینه های مساعد برای رشد زنان و احیای حقوق مادی و معنوی آنها، برنامه 5 ساله توسعه شهر تهران را مورد توجه قرار دادیم.
زهرا بهروز آذر در ادامه گفت: در بخش اول این سند تعریفی از جامعه گوناگون زنان را ارائه دادیم و آنها را به گروه های مختلفی تقسیم کردیم. در نهایت 21 ماده را در این سند تصویب کردیم. اداره کل امور بانوان بر اساس حیطه اختیارات قانونی خود که در شهرداری تهران دارد، برنامه هایی را برای بالا بردن امنیت زنان طراحی و اجرا کرده است. اما نیازمند همکاری و مشارکت دیگر سازمان ها مانند سازمان بهزیستی و سازمان زندان ها هستیم. تاکنون 90 درصد اقدامات این سند از گذشته تا به امروز در حال اجرا بوده است. اما با تصویب این سند قصد انتقال تجربه را داشتیم.
بهروزآذر تصویب این سند را اقدامی موثر برای سایر کلانشهرها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی و بنابر قانون اساسی که به برابری حقوق زن و مرد توجه دارد باید الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد. تنها نهادی که اداره کل امور بانوان دارد، شهرداری تهران است. سایر کلانشهرها از این اداره برخوردار نیستند. ما سعی داریم با تصویب این سند اقدامات این اداره کل را به سایر کلانشهرها ارائه کنیم و در آینده آن را به دبیرخانه شهرهای اسلامی معرفی کنیم.
زهرا بهروز آذر درباره مناطق ناامن شهر تهران گفت: گزارشاتی که مردم از مناطق ناامن شهر در سامانه 137 ثبت میکنند بلافاصله توسط شهرداری منطقه و شورای راهبری در هر منطقه مورد بررسی قرار میگیرند. به طور مثال در کدام منطقه بیشترین نقاط تاریک وجود دارد، دو هفته آتی گزارش اولیه درباره این مناطق را اعلام میکنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اداره کل امور بانوان سایر کلانشهرها امنیت زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از به سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان از 20 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود. به همین منظور مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اسامی بازیکنان دعوت شده به این اردو را به شرح زیر اعلام کرد:

کیمیا کافی، سارا دیدار (خراسان رضوی)
مریم ایزدپناه ، فهیمه ارزانی (کهکیلویه و بویراحمد)
فاطمه رضایی، سمیه آوج، نرگس خانی (البرز)
غزل مرشدی، نگین نقدی (کرمانشاه)
الهه جاویدان (بوشهر)
مینا ایری (گلستان)
زینب اسماعیلی (مازندران)
راحیل جعفری (فارس)
کیمیا نوری (تهران)
فاطمه شبان، مرضیه فیضی (اصفهان)
سمیرا محمدی، سوینچ سلیمانی (آذربایجان شرقی)
رقیه جلال نسب (خوزستان)
مرضیه نیکخواه، آتنا توفیق (همدان)
کوثر عنبری، روژین تمریان، فاطمه یوسفی، مریم نامی (ایلام)
مائده بیرنگ (گیلان)

دیگر خبرها

  • عذرخواهی پیرمرد هوادار طلایی پوشان / سپاهان: فرد توهین‌کننده به بانوان پرسپولیس لیدر ما نیست
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی