Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان از پیشتازان عرصه مطبوعات و روزنامه نگاری با پیشینه یک قرن است، گفت: استان بوشهر با پیشینه درخشان ۱۰۰ ساله چاپ مطبوعات و عرصه خبرنگاری، می‌تواند الگویی برای حوزه خلیج‌فارس باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در آئین روز خبرنگار، با تبریک 17 مرداد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر و خبرنگاری از جمله شهید صارمی، جایگاه خبرنگاری در جهان را مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: خبرنگاری در عرصه فلسفه حیات انسانی دارای جایگاه بالایی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، علم و دانش خبرنگاری را یکی از دانش‌های بسیار مهم و موثر، کارآمد و راهبردی دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های انبیا الهی خبررسانی، رشد و کمال انسان است که نشان از جایگاه خبر و اطلاع‌رسانی در جامع است.

مقوله خبرنگاری یک موضوع مهم و مقدس است

امام جمعه بوشهر مقوله خبرنگاری را یک موضوع مهم و مقدس دانست و بیان کرد: خبررسانی یک کار مقدس، دانش‌بنیان، راهبردی و استراتژیک و سبب حیات جامعه است.

وی صداقت، شجاعت، راستگویی، مطالبه‌گری شفافیت، آزادگی را از ویژگی خبرنگار دانست و گفت: وجود 6 ابر رسانه و 13 شبکه بزرگ رسانه استکبار در جهان مدیریت خبری برعهده دارند و تشکیل جبهه مقاومت خبری براساس صداقت، آزادگی و کرامت انسانی برای شکسته شدن امپریالیسم خبری ضروری است.

رسانه استکباری مدیریت خبری و افکار جهانی را برعهده دارند

صفایی بوشهری، با بیان اینکه اکنون آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی مدیریت خبری و افکار جهانی را برعهده دارند گفت: امپریالیسم خبری با ایجاد ابر رسانه‌ها با پوشش گسترده خبری بر افکار عمومی جهان مدیریت می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استکبار رسانه‌ای فضای جهانی را معماری، مهندسی و مدیریت رسانه‌ای می‌کند افزود: یکی از کارکردهای انقلاب اسلامی خبررسانی صادقانه و ضد استکباری است که تاکنون در این عرصه رسانه‌ها و خبرنگاران انقلابی موفق عمل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان پیشتاز عرصه مطبوعات و روزنامه‌نگاری با پیشینه یک قرن است گفت: استان بوشهر با پیشینه درخشان 100 ساله چاپ مطبوعات و عرصه خبرنگاری، می‌تواند الگویی برای حوزه خلیج‌فارس باشد.

ارتباطات نمایندگان استان بوشهر با خبرنگاران باید تقویت و بیشتر شودتوسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان بوشهر نیازمند توجه ویژه استعزاداری ماه محرم استان بوشهر دارای جذابیت‌ است

فرمانده سپاه استان بوشهر رسانه‌ها را تأمین‌کننده تغذیه فکری جامعه دانست و اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه  نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به جامعه دارند.

اصحاب رسانه یکی از منابع قدرت در جامعه به‌شمار می‌روند

سردار علی رزمجو خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوا مردم دانست و اضافه کرد: در هر جامعه منابع مختلف و گوناگونی از قدرت وجود دارد و رسانه یکی از ارکان مهم قدرت در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی جایگاه خبرنگاران را  مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اصحاب رسانه یکی از منابع قدرت در جامعه به‌شمار می‌روند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نقش رسانه‌های خبری در عرصه‌های پیشرفت و توسعه جامعه مهم دانست و تأکید کرد: اصحاب رسانه علاوه بر انتقال مفاهیم و موضوعات و سیاست‌های کلی، در حوزه ارزیابی و نظارت هم نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مسئولیت‌های مهمی در قبال مردم و نظام دارند خاطر نشان کرد: خبرنگاران سفیران آگاهی و سربازان خط مقدم جبهه آگاهی و روشن‌گری هستند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه اشتباه در اطلاع‌رسانی و خبرنگاری هزینه سنگینی به جامعه تحمیل می‌کند افزود: خبرنگاران در جهش و حرکت جامعه بسیار تاثیرگذار هستند و موضوع‌های خاص که برجسته می‌کنند افکار عمومی وسیعی در بر می‌گیرد.

رزمجو با بیان اینکه خبرنگاران قدرت تجزیه و تحلیل مسائل روز و صحت اخبار را در ابعاد مختلف دارند خاطر نشان کرد: خبرنگاران نقش درخشانی در حیات اجتماعی و فرهنگ‌سازی جامعه دارند.

اختتامیه جشنواره ابوذر بوشهر شهریورماه برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر در این مراسم با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف به نقش رسانه‌ها در جامعه اشاره کردند و عرصه تبلیغات و رسانه را بسیار مهم دانستند.

عبدالله نجفی حمایت معنوی و مادی از اصحاب رسانه را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: خبرنگاران در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، علم و فناوری و دیگر حوزه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند که تقدیم 270 شهید، 52 جانباز و 11 آزاده نشان از جایگاه خبرنگاری در ایران اسلامی است.

وی از برگزاری جشنواره ابوذر در ماه آینده خبر داد و بیان کرد: بیش از 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر استان بوشهر ارسال شده که محدودیت‌های کرونایی سبب بروز مشکلات و تغییراتی در برگزاری اختتامیه این جشنواره شد و قرار است همزمان با هفته دفاع‌مقدس در اواخر تابستان این برنامه برگزار شود.

انتهای پیام/190/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر اصحاب رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت