Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از آماده‌باش هزار و 500 نیروی خدمات شهری شهرداری قم برای برگزاری مراسم‌های ایام دهه نخست محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محسن میرهادی با اشاره به نزدیک بودن ایام دهه نخست محرم اظهار داشت: در سطح مجموعه‌های مختلف شهرداری جلسات متعددی را برگزار کردیم تا در این ایام بتوانیم به صورت شایسته‌ای به شهروندان خدمات دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال هم مانند سال گذشته اولویت کاری ما در ایام محرم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی شهروندان است که در این مسیر تصمیمات خوبی در جلسات گرفته شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم تاکید کرد: با توجه به ابلاغی که از سوی دبیرخانه ستاد ملی با بیماری کرونا انجام شده، مراسم‌های عزاداری محرم امسال در فضای باز برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی‌ها هم بر این اساس صورت گرفته است.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی برای برگزاری مراسم محرم افزود: به همین خاطر شهرداری قم امسال هم مانند سال گذشته مسئله فضاسازی شهری در ایام محرم را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات سیاه‌پوشانی سطح شهر قم از روز شنبه گفت: این برنامه‌ریزی تا ابتدای ماه محرم برای تکمیل کار ادامه دارد.

میرهادی به تهیه المان‌های عاشورایی از جمله بیرق، نخل و زنجیر برای فضاسازی شهری اشاره کرد و افزود: این فضاسازی با محوریت حرم مطهر و ورودی‌های شهر انجام خواهد شد.

به گفته وی، در این ایام ۱۲۰ المان سرو با نقوش و المان‌های عاشورایی در مناطق هشتگانه نصب خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه روز دوشنبه گلزارهای شهدای شهر قم سیاه‌پوش خواهد شد اضافه کرد: این برنامه با همکاری اداره‌کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم و سازمان‌های مربوط به ویژه در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و بهشت معصومه(س) انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای پوشش ایمنی مراسم‌های عزاداری گفت: برنامه‌ریزی برای فعالیت اکیپ رفع تخلفات شهری در زمینه کنترل ناهنجاری‌ها در شهر هم از جمله اقداماتی است که شهر را برای ایام محرم آماده می‌کند.

میرهادی تاکید کرد: همکاری با هیات‌های مذهبی در شهر قم از موضوعاتی است که شهرداری در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در فرایند صدور مجوزهای برگزاری مراسم در فضای باز از جمله اقداماتی است که صورت می‌گیرد اضافه کرد: در ستاد کرونای استان تصمیم گرفته شده است که اولویت برگزاری مراسم با مدارس باشد. اولویت دوم فضاهای باز شهری نزدیک به مساجد و حسینه‌ها هستند که در این زمینه شهرداری در آماده‌سازی این فضاها همکاری دارد.

وی افزود: اولویت آخر هم برگزاری مراسم در بوستان‌های شهری است که برای این موضوع ۲۰ استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: شهروندان عزیز در نظر داشته باشند که در تمام بوستان‌ها فضای فیزیکی مناسب برای برگزاری مراسم را نداریم اما ۲۰ نقطه مشخص شده است که در آنها امکان برگزاری مراسم وجود دارد و اگر درخواستی باشد همکاری صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل هزار و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری شهرداری قم به صورت کامل و در دو شیفت کاری برنامه‌ریزی شده است ابراز داشت: خودروهای حمل پسماند برای انتقال پسماند از محل برگزاری مراسم‌ها همراهی دارند و نظافت شهر در این روزها با قوت پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر و اطراف مسجد مقدس جمکران از دیگر اقدامات این روزهای شهرداری است افزود: همچنین سامانه ۱۳۷ شهرداری قم برای دریافت پیام‌های شهروندان آمادگی دارد تا در نخستین فرصت به مشکلات احتمالی رسیدگی کنیم.

میرهادی ادامه داد: برای برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به تصمیم گیری ستاد کرونا نیاز داریم اما برنامه‌ریزی این اقدامات در شهرداری قم صورت گرفته است.

وی گفت: بر اساس صورتجلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برقراری ایستگاه صلواتی در ایام محرم امسال کاملا ممنوع است و به همین دلیل شهرداری قم نیز هیچ مجوزی در این زمینه صادر نخواهد کرد.

میرهادی ضمن درخواست از شهروندان برای همراهی با شهرداری در این زمینه اظهار داشت: البته درخواست‌های هیات‌های مذهبی برای فضاسازی ایام محرم به سرعت رسیدگی شده و با آن همراهی می‌شود اما در زمینه برپایی ایستگاه صلواتی نمی‌توانیم مجوزی صادر کنیم.

به گفته مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، در محرم امسال شعار «زیر علمت امن‌ترین جای جهان است» برای یکپارچه سازی تبلیغات شهری در نظر گرفته شده است و مسیرهای مهم از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) به صورت خاص دیده شده‌اند.

وی اضافه کرد: تا امروز تقریبا نزدیک به ۲۰ هزار متر مربع سیاهپوشانی سطح مناطق هشتگانه و ۱۱۳ هزار متر ریسه پارچه‌ای طولی برای سطح شهر استفاده شده است که این فرایند ادامه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایستگاه صلواتی برگزاری مراسم برای برگزاری برنامه ریزی ایام محرم مراسم ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار