Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:23:24 GMT

فعالان صنعت و کشاورزی اردبیل تشنه مهارت‌آموزی هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۸۷۲۲

فعالان صنعت و کشاورزی اردبیل تشنه مهارت‌آموزی هستند

ایسنا/اردبیل معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فعالان بخش صنعت و کشاورزی در اردبیل تشنه مهارت‌آموزی و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای هستند.

ارژنگ عزیزی 17 مراد در جلسه شورای هماهنگی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل که با حضور معاون وزیر کار برگزار شد، اظهار کرد: سرعت کسب و کارهای جدید نیازمند توسعه برنامه‌های آموزشی و مهارتی است به طوری که ما در استان اردبیل در ارائه این آموزش‌ها متناسب با تغییرات و تحولات بازار کار با نقصان و کمبودهایی روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضرورت توانمندسازی نیروی انسانی را با ارائه آموزش‌های مهارتی یادآور شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت فنی و حرفه‌ای در این حوزه استفاده کنیم چرا که در استان اردبیل بالاترین اشتغال مربوط به بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری است که با خلأ ارتقا مهارت و آموزش‌های حرفه‌ای مواجه هستیم.


معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در بخش کشاورزی کشت و صنعت مغان یک ظرفیت بی‌نظیر است اما نیروی انسانی فعال در آن گاه عاجز از انجام امور کشت و زرع و حوزه باغبانی است در حالی که باید به تناسب توسعه کشت و صنعت مغان نیروی انسانی ماهر و توانمندی نیز پرورش پیدا کند.


عزیزی حلقه مفقوده در مسیر توسعه نیروی انسانی را آموزش اعلام کرد و افزود: بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در استان اردبیل در یک‌هزار و 600 هکتار در مغان در حال احداث است اما تاکنون برای نیروی انسانی این مجموعه که باید از مهارت و آموزش کافی بهره‌مند باشند، تدبیری اندیشیده نشده است.


وی به تحولات صنعتی در استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: این استان در تولید روکش ملامینه،‌ شیرآلات بهداشتی، ام.دی.اف، لاستیک و صنایع دارویی جز استان‌های موفق با تولید 30 تا 50 درصد نیاز کشور است اما آموزش‌های مهارتی برای نیروی انسانی آنها مورد توجه قرار نگرفته و در یک غفلت واقعی به سر می‌بریم.


عزیزی بازدید رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای را از کارخانه کامیون‌سازی و بنگاه عظیم اقتصادی کشت و صنعت یادآور شد و خاطر نشان کرد:‌ بیشترین تاکید ما در این بازدیدها بر تقویت و توسعه برنامه‌های آموزشی مهارتی و فنی و حرفه‌ای بوده است.


معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز ما در سرعین ظرفیت‌های بی‌نظیری را داریم اما خدمات ارائه شده در هتل‌ها با استفاده از نیروی انسانی فاقد مهارت انجام می‌شود در حالی که در یک وسعت کار باید نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده وارد این بخش شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت گردشگری صنعت نیروی انسانی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

کد خبر 6095992

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد