Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر منتشر شده تفاوت آشکار ریه‌های فرد مبتلا به کرونا که واکسن دریافت نکرده با کسی که واکسن دریافت کرده است را به خوبی نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان _ روزنامه خراسان نوشت: یک پزشک در «سنت لوییس» تصاویر عکس برداری را به اشتراک گذاشته است که اهمیت واکسیناسیون کوویدـ‌۱۹ را آشکار می‌کند. دکتر "غسان کامل"، رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان دانشگاه سنت لوییس در ایالت میسوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تصویر عکس برداری که سازمان سلامت اس‌اس‌ام تهیه کرده و هر دو تصویر از افراد مبتلا، اما یکی متعلق به فرد واکسینه شده و دیگری مربوط به فردی است که واکسینه نشده، تفاوت اثر ویروس بر ریه افرادی را نشان می‌دهد که از لحاظ واکسیناسیون شرایط متفاوتی دارند. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

ریه‌های سفید

سفیدی که در ریه افراد واکسینه نشده دیده می‌شود آسیب ناشی از ویروس است. این می‌تواند باکتری، مخاط یا ترشحات باشد. بیماران واکسینه نشده‌ای که ریه آ‌ن‌ها در این تصاویر عکس برداری مشاهده می‌شود به احتمال زیاد به مراقبت قابل توجهی نیازمندند. آن‌ها بی‌تردید دست‌کم به اکسیژن نیاز دارند.

کرونای خفیف و یک استثنا

تصاویر عکس برداری مربوط به افراد واکسینه شده نشان می‌دهد بیماری‌شان اغلب چنان خفیف بوده است که نیاز پیدا نکرده‌اند به بیمارستان مراجعه کنند. برخی از آن‌ها هیچ علایمی ندارند یا ممکن است احساس کنند به سرماخوردگی معمولی مبتلا شده‌اند. تنها موارد استثنا شامل کسانی است که از پیش بیماری زمینه‌ای داشته‌اند یا به نقص سیستم ایمنی دچار بوده اند.

نکته مهم درباره واکسن کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا جمعه گذشته، داده‌های جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد افراد واکسینه شده می‌توانند به همان میزان و سهولت افراد واکسینه نشده، بیماری را منتشر کنند، هر چند به میزان چشمگیری در مقابل خطر ابتلا به نوع وخیم بیماری مصون‌اند. همچنین دکتر "ریچل پرستی"، متخصص بیماری‌های مسری و عفونی در دانشگاه واشنگتن تاکید کرده است: «واکسن از شما محافظت می‌کند تا خیلی بدحال نشوید، اما بدانید (هم اکنون) شما را از انتقال آن به دوستان مصون نمی‌کند.»

تقویت ریه‌ها

«زدن ماسک»، «دوری از تجمع و ازدحام»، «تهویه مناسب» و «تمرین روزانه پرهوایی ریه» به عنوان چهار کلید طلایی برای محافظت از ریه در مقابله با حمله ویروس کرونا ست.

بخور آب گرم موثرترین راهکار برای حفظ سلامتی ریه

بخور آب گرم در از بین رفتن ویروس‌هایی که در قسمت بینی و پشت حلق و سینوس‌ها قرار دارند، بسیار موثر است و از پیشرفت آن‌ها به سمت ریه‌ها و دستگاه گوارش همچون معده و روده جلوگیری می‌کند. بخور آب گرم بدون هیچ ماده افزودنی روزی سه یا چهار بار در حفظ سلامتی ریه بسیار موثر است.

علایم درگیری ریه‌ها

«تعداد تنفس در دقیقه بالای ۲۶ تا ۳۰ تنفس»، «اکسیژن خون کمتر از ۹۰»، «تب بالای۵/۳۸همراه سرفه»، «ناتوانی در تنفس عمیق»، «تنگی نفس پیش روند»، «سی تی اسکن ریه» و «تیره شدن لب‌ها و زیر ناخن ها» از نشانه‌های درگیری ریه با ویروس کرونا برشمرده شده است.

بیشتر بخوانید: سرایت کرونای «دلتاپلاس» ۶۰ درصد بیشتر از آلفا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کرونا واکسن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا واکسن افراد واکسینه واکسینه نشده واکسینه شده نشان می دهد عکس برداری ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، زهرا سید معملی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان به نوعی منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: سال جاری تمرکزمان این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم و از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌تواند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کند در سایر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کند، گفت: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد و این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار است، همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معملی ادامه داد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند، همچنین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندان‌پزشکان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مشخص در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که بیماری‌های دهان و بیماری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، به مسئله بهداشت دهان و دندان پرداخته شود، البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندان‌پزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود، دندان‌پزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت می‌کنم.

کد خبر 748389

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان