Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:00:17 GMT

استقرار نیروهای آمریکایی در جنوب یمن

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۸۹۷۵

استقرار نیروهای آمریکایی در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی امروز (یکشنبه) گفتند که ارتش آمریکا در شهرستان «یافع» در استان لحج در جنوب یمن مستقر شده‌ است.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در هفته‌های گذشته عملیات وسیعی را علیه مواضع تروریست‌های القاعده در استان البیضاء انجام داده‌اند و بسیاری از تروریست‌ها فرار کرده و خود را به استان لحج رسانده‌اند و استقرار نیروهای آمریکایی در این استان برای حمایت از تروریست‌های باقی مانده القاعده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دو هفته پیش از طرحی برای تشکیل گروههای مسلح جدید در یمن به بهانه مبارزه با تروریسم خبر داد و این در حالی بود که همزمان نیروهای دولت صنعاء عملیات گسترده‌ای را به نام «النصر المبین» در استان البیضاء علیه تروریست‌های داعش و القاعده انجام دادند. 

وبگاه «وکاله الصحافه الیمنیه» نیز هفته پیش گزارش کرد که  بخشی از نیروهای آمریکایی که افغانستان را ترک کرده‌اند به فرودگاه  عدن در جنوب یمن رسیده‌اند و از آنجا به سمت استان «لحج» رفته‌اند.

همچنین آمریکا در تاریخ ۲۱ تیرماه دهها خودروی نظامی، پهپاد ، سامانه پاتریوت و اتاق عملیات میدانی را به پایگاه العند منتقل کرده است.

در همین زمینه منابع محلی در استان لحج اعلام کردند، عربستان سعودی پس از ورود نظامیان آمریکایی، نیروهای امارتی در پایگاه نظامی العند را مجبور به ترک این پایگاه کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا نیروهای آمریکایی القاعده آمریکا در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 پس از کلر دالی نماینده ایرلند در پارلمان اروپا، حالا مارک بوتنگا نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در نطق تماشایی در پارلمان اروپا به دفاع از حمله ایران به اسرائیل پرداخت. او در پارلمان اورپا گفت: «شما که ایران را به دلیل تلافی حمله به کنسولگری خود تروریست می‌خوانید، آیا حاضرید ارتش اسرائیل را به دلیل قتل 15 هزار کودک، تحریم کرده و آن را تروریست بخوانید؟ با اندک آبروی باقیمانده اروپا بازی نکنید...» این نطق فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه