Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد بنابراین دور از انتظار نیست که بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی روی دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، از ابتدای فروردین تا آذر سال ۱۳۹۹، بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی اتفاق افتاده که با توجه به بالا رفتن میانگین سنی ازدواج، طلاق در این سن دور از ذهن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن موسوی چلک گفت: فاصله سنی ازدواج و فاصله سنی بین مرد و زن در ایران تقریبا پنج سال است و از سوی دیگر میانگین سن ازدواج هم بالا رفته است.

وی افزود: همچنین بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد بنابراین دور از انتظار نیست که بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سالگی روی دهد.

موسوی چلک درباره عوامل طلاق نیز گفت: عوامل کلان و خرد در طلاق موثر است. به‌طور مثال در سطح کلان، هنگامی که حال اقتصاد خوب نیست و افسردگی بیشتر شده و فقر و بیکاری افزایش یافته، طبیعی است در چنین شرایطی، بخشی از پیامدهای خود را در طلاق نشان می‌دهد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار داشت: جامعه ای که در آن اخلاق و اقتصاد ضعیف تر شده و در کنار آن مهارت‌های ارتباطی وجود ندارد، پیامدهایی مانند طلاق در خانواده‌ها مشاهده می‌شود.

موسوی چلک افزود: کارکرد خانواده و کارکرد نهادهای اجتماعی می توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، بنابر آمار منتشره مرکز آمار ایران، از ابتدای فرودین تا آذر سال ۱۳۹۹ همانند سال ۹۸، بیشترین ازدواج‌ها در سن ۲۰ تا ۲۹ سال و بیشترین طلاق‌ها در سن ۳۰ تا ۳۹ سال برای زنان و مردان در کشور به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی طلاق ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات

رییس پلیس راهور پایتخت از وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی