Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای زندان بیرجند به زودی راه اندازی می‌شود گفت: تلاش می‌شود ‌تا زمینه برای بازگشت آنان به زندان فراهم نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند‌، محمد عرب پیش از ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در بیرجند، به مناسبت تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: شهید صارمی از خبرنگاران سخت کوشی بود که در آخرین دقایق زندگی خود نیز به سختی فعالیت کرد و رسالت خود را به بهترین نحو انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشمه خروشان اطلاعات هستند افزود: خبرگزاری تسنیم چشمه جوشان و خروشان آگاهی بخشی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه رسانه ای به سان پلی عمل می کنند که از یک سو مردم و از سوی دیگر مسئولان هستند بیان کرد: در این راستا با انتشار اخبار شفاف روحیه مردم را زنده نگه داشته و از سوی دیگر مشکلات و گره های مردم را به مسئولان بیان می کنند.

عرب تصریح کرد: خبرنگاران از اقشار زحمت کشی هستند که در سخت ترین شرایط حضور دارند و در راستای توسعه و برون رفت از شرایط خاص موجود فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اگر از کمک رسانه استفاده نشود نقص ها و مشکلات زیادی وجود خواهد داشت خاطرنشان کرد: چراکه فنی و حرفه ای از سایر دستگاه ها متفاوت تر است و یکی از دستگاه های آموزشی است که نیازمند اطلاع رسانی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی مهارت آموزی است گفت: متأسفانه تاکنون مهارت در غربت بوده است و آنگونه که باید در بین اجتماع و خانواده نتوانسته است جای خود را پیدا کند.

عرب با اشاره به اینکه اگر اطلاع رسانی رسانه ها نباشد کار ما مفید نخواهد بود اظهار داشت: چراکه خانواده ها باید بدانند مهارت آموزی راه نجات فرزندان آنان است و اینکه سال های سال در دانشگاه ها حضور یافتیم و با فارغ التحصیلان بسیاری که بیکار اما دارای مدرک هستند مواجه شدیم یک معضل است. 

تشکیل شورای سیاست گذاری آموزشهای فنی و حرفه ای/ نداشتن مهارت بزرگترین علت معضل بیکاری در کشورمشمولان نظام وظیفه از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند می‌شوند/ اجرای محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازیسال 1400 فصل جدید همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه آزاد اسلامی آغاز می شود

وی با تاکید بر اینکه با مدرک گرایی نمی توان مشکلی حل شد و باید حرفه و فن وارد میدان شود خاطرنشان کرد: باید جامعه به این تحول برسد که راه برون رفت از این مشکلات مهارت آموزی است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: بزرگترین چالش ما در خراسان جنوبی نیروی انسانی است و ما به لحاظ نیروی انسانی و تعداد افراد بسیار ضعیف هستیم و در برخی از شهرستان ها یک نفر کار دو نیرو را انجام می دهد.

عرب با بیان اینکه حدود 274 نفر نیرو در استان وجود دارد، در صورتی که منطقی این بود که حدود 400 نیرو داشته باشیم‌ گفت: با تمام محدودیت ها تلاش می شود از خدمات و تلاش های سایر دستگاه ها بهره مند شویم.

وی از فعالیت 19 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان خبر داد و اظهار داشت: سیاستی در سازمان فنی و حرفه ای شکل گرفته است که آن هم استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از راه اندازی شورای مهارت استان خبر داد و یادآور شد: نگاه ما این است از موازی کاری ها جلوگیری کنیم و همچنین تقویت بخش خصوصی یکی دیگر از برنامه ها است.

عرب از احداث 25 خانه مهارت روستایی با همکاری کتابخانه های استان در آینده خبر داد و یادآور شد: تلاش می شود از ظرفیت نیروهای متخصص دستگاه ها نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در 18 بخش فعال است تصریح کرد:  4 مرکز در دانشگاه های استان احداث کردیم و مرکز دانشگاه آزاد فردوس نیز در دستور کار ما است زیرا بخش اعظمی از فارغ التحصیلان ما با عدم مهارت مواجه هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: بخشی از آسیب دیدگان اجتماعی ما را زندانیان تشکیل می دهند و در این راستا تفاهم خوبی با اداره کل زندان های استان داریم.

عرب با بیان اینکه مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای زندان بیرجند به زودی راه اندازی می شود گفت: تلاش می شود این قشر آسیب‌دیده را با توانمندی به جامعه بازگردانیم تا زمینه ای برای بازگشت آنان به زندان فراهم نشود.

وی با اشاره به اینکه دپارتمان معدن نهبندان تجهیز شده است و مراحل پایانی آن در حال انجام است افزود: 4 میلیارد تومان در این دپارتمان تجهیزات وجود دارد و امید است به زودی به بهره برداری برسد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرار است دپارتمان کشاورزی در بشرویه راه اندازی شود اظهار داشت: دپارتمان سنگ های نیمه قیمتی و قیمتی در فردوس راه اندازی شده است.

عرب با اشاره به اینکه با دستگاه های مختلفی قرارداد آموزشی داریم تصریح کرد: در بحث معادن قرار است در معدن طبس دو دوره آموزش انجام شود که در این راستا 200 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما نگاه توسعه ای است و به دنبال این هستیم تا از محرومیت‌ها بکاهیم گفت: اردوهای جهادی ما در روستاهای محروم خراسان جنوبی در حال انجام است و هدف از برگزاری این اردوها ایجاد نشاط و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در روستاهای محروم است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی کسب و کار نیز در دستور کار ما است که در این مرکز مهارت های نرم نیز آموزش داده می شود افزود: 3 کارگاه تخصصی هفته ملی مهارت در مرکز تخصصی برق استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/255/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مهارت آموزی تلاش می شود راه اندازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است