Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای روزنامه شیکاگو تریبیون؛ این نخستین مامور پلیس شیکاگوست که از هنگام آغاز دوره شهرداری لوری لایتفوت در ۲۰۱۹، جان خود را در خشونت های مسلحانه از دست می دهد.  

دو مامور پلیس شیکاگو در دسامبر ۲۰۱۸ در هنگام تعقیب و گریز خودرویی با یک مظنون، بر اثر برخورد به درخت، جانشان را ازدست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به گزارش شبکه سی ان ان؛ بنابر داده های ثبت شده در اداره پلیس شیکاگو، از روز جمعه تا روز دوشنبه ۸۳ تن هدف گلوله قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۴ نفر کشته شدند که یکی از کشته شدگان عضو گارد ملی ایالت ایلینوی بوده است.

 با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور شاهد افزایش هرچه بیشتر و بدون وقفه خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده که کارشناسان آن را از علل شدت گرفتن تیراندازی های وسیع در آمریکا دانسته اند.

بنابر تازه ترین آمار، در اوایل ماه ژوئیه و فقط طی مدت ۷۲ ساعت در سراسر آمریکا ۴۰۰ مورد تیراندازی رخ داده که به قتل ۱۵۰ نفر انجامید. تمامی این تیراندازی ها و کشتار تنها در مدت ۷۲ ساعت از روز جمعه تا یکشنبه چهارم ماه ژوئیه (۱۳ تیر ماه) رخ داده است.  

 همچنین ۲۱ مورد خشونت مسلحانه در ۲ روز در شهر نیویورک، ۲۶ قربانی گرفته است. اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که تنها در ۱۳ تیر ماه، در این شهر ۱۲ مورد حادثه تیراندازی روی داده که ۱۳ قربانی داشته که نشانگر افزایش شمار خشونت با سلاح گرم در مدت مشابه داشته است. شمار حوادث خشن با سلاح گرم در نیویورک در سال جاری میلادی ۷۶۷ مورد تیراندازی با ۸۸۵ قربانی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (۲۰۲۰) ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

برچسب‌ها شیکاگو خشونت مسلحانه جو بایدن ایالات متحده آمریکا ایالت شیکاگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیکاگو خشونت مسلحانه جو بایدن شیکاگو خشونت مسلحانه جو بایدن ایالات متحده آمریکا ایالت شیکاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس

در حادثه تیراندازی شنبه در حومه سن سن دونی واقع در شمال شرقی پاریس یک نفر کشته و تعدادی دیگر به شدت مجروح شدند.

براساس گزارش الیوم السابع، یک منبع پلیس فرانسه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه تیراندازی بین جمعه شب تا بامداد شنبه در پارکینگ مرکز فرهنگی در محله سوران در سن سن دونی در شمال شرق پایتخت رخ داد.

پلیس پس از رسیدن به صحنه، چهار مجروح را پیدا کرد که روی زمین پراکنده شده بودند. یک منبع پلیس گفت که یک نفر بلافاصله پس از آن فوت کرد و سه نفر دیگر در وضعیت وخیم به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته یک منبع قضایی، گزارش اولیه حاکی از کشته شدن یک نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر است. تحقیقات در خصوص جنایت قتل عمد و اقدام به قتل عمد توسط یک باند سازمان یافته آغاز و تحقیقات به واحد جنایی پلیس قضایی پاریس محول شده است، اما تا صبح شنبه هیچ بازداشتی صورت نگرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • دستگیری عاملان تیراندازی در نیمروز