Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق، تشکیل کمیته مذاکره با احزاب تحریم کننده انتخابات مجلس این کشور را پیشنهاد داده است.

خبرگزاری عراق (واع) بامداد یکشنبه گزارش داد که «مصطفی الکاظمی» این پیشنهاد را در نشست دیروز (شنبه) با احزاب سیاسی مطرح کرده است.  

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست تحت حمایت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و با حضور «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان،   «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و کمیسیون انتخابات و نمایندگی سازمان ملل در عراق، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، کمیسیون انتخابات توضیحات مفصلی در خصوص آمادگی‌های فنی و توانایی برای برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر که قرار است در دهم اکتبر ( ۱۸ مهر) آینده برگزار شود، ارائه داد. 

کاظمی در این نشست تاکید کرد که دولت به تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات و توانایی خود برای ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری پرشور انتخابات، پایبند است. 

در ادامه این بیانیه آمده است که احزاب سیاسی عراق به اتفاق آرا با برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر (۱۰ اکتبر آینده) موافقت کرده و به این زمان پایبند هستند. 

کاظمی و احزاب سیاسی عراق از احزاب و گروه‌های سیاسی تحریم کننده انتخابات پارلمانی این کشور خواستند تا از تصمیم خود صرف نظر کنند و در این راستا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیشنهاد داد تا برای گفت و گو با احزاب سیاسی تحریم کننده انتخابات جهت عقب نشینی از تصمیم خود و به منظور متحد کردن تلاش‌ها در مرحله بعدی،  کمیته‌ای تشکیل شود. 

براساس قانون، آوریل ۲۰۲۲ (فروردین سال آینده) دوره چهارساله، چهارمین دوره مجلس نمایندگان عراق که با برگزاری انتخابات در ۱۲ ماه می ۲۰۱۸ (۲۲ اردیبهشت ۹۷) تشکیل شد، به اتمام می رسد.

با وجود  انصراف برخی گروه های سیاسی از حضور در انتخابات و بعضی فراخوان‌ها برای تاخیر یا عدم برگزاری انتخابات در دهم اکتبر آینده،  بسیاری از گروه های بزرگ سیاسی همچنان خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستند.

تعدادی از این جریان های سیاسی عراقی در این راستا تبلیغات انتخاباتی خود را از هفته‌های گذشته آغاز کرده‌اند که به اعتقاد رسانه‌ها و ناظران، شروع این تبلیغات سه ماه قبل از برگزاری انتخابات، باعث شده است که انتخابات زودهنگام ۲۰۲۱، شاهد یکی از طولانی ترین تبلیغات انتخاباتی باشد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزاری انتخابات نخست وزیر عراق احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم محمدی‌نژاد، صبح شنبه به خبرنگاران گفت: برای برگزاری شایسته آزمون‌ها، همه امکانات و تجهیزات لازم به کار گرفته شد و با ارائه خدمات نوین و بهره‌مندی از نیروهای مجرب، بر کیفیت برگزاری آزمون‌ها افزوده شد.

وی، افزود: در استان کرمان، بیش از ۴۵ هزار داوطلب روز جمعه هفتم اردیبهشت در نوبت اول آزمون سراسری به رقابت پرداختند که از این تعداد ۵ هزار و ۷۱۰ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۱۸ هزار و ۶۱۲ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم‌تجربی، تعداد ۱۵ هزار و ۵۲۱ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی علوم‌انسانی، تعداد ۲ هزار و ۳۴۴ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۲ هزار و ۸۴۳ داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بودند.

وی افزود: تعداد کل داوطلبان شرکت‌کننده در گروه‌های آزمایشی پنج گانه در استان کرمان، ۴۵ هزار و ۳۰ داوطلب بوده است.

کد خبر 6089596

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند