Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:44:50 GMT

خانه تئاتر با جشنواره مونولوگ مهر واله همکاری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۹۹۸۶

خانه تئاتر با جشنواره مونولوگ مهر واله همکاری می‌کند

حامد رحیمی‌نصر، دبیر جشنواره مهرواله در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: پس از آنکه در نشست خبری جشنواره سراسری مونولوگ مهرواله، علاقمندی خود را نسبت به همکاری با سایر ارکان دولتی و غیر دولتی در راستای برگزاری باشکوه‌تر و فراگیرتر این جشنواره اعلام کردیم، با رایزنی‌های بین حمیدرضا نعیمی، رییس هییت انتخاب و داوران این رویداد و شهرام گیل آبادی، مدیر عامل خانه تئاتر بر اساس توافق به عمل آمده تماشاخانه استاد جوانمرد که به خانه تئاتر ایران تعلق دارد، یکی از سالن‌های اجرای این رویداد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگردان تئاتر افزود: از همان ابتدا به دنبال برگزاری این جشنواره به شکلی کاملا حرفه‌ای به تناسب امکاناتمان بوده‌ایم و تمام تلاشمان این است که گروه‌های اجرایی بدون کمترین دغدغه اعم از نور، صحنه، ترافیک اجرا، دکور و غیره در فضایی آرام، بهترین خود را ابراز کنند که با اضافه شدن سالن استاد جوانمرد، این مهم دست یافتنی‌تر شده است.

وی ادامه داد: در این صورت اجراهای بخش مسابقه بصورت تکی و بدون توجه نسبت به ترافیک اجراهای قبل یا بعد، در یکی از سالن‌های شماره ۱ یا ۲ خانه نمایش مهرگان و یا سالن استاد جوانمرد بصورت مجزا روی صحنه رفته و مورد داوری قرار خواهند گرفت.

رحیمی‌نصر خاطرنشان کرد: طبیعی است انتخاب آنکه کدام اثر در کدام سالن اجرا شود در حیطه اختیارات هیئت انتخاب و داوران خواهد بود. اما آنچه برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد مسئله کیفیت است، طی جلسات متعددی که با استاد نعیمی داشتیم مبنا براین است تا ۱۰ اثر به داوری برسد اما از معقوله کیفیت پایین کنیم و این هدف ما است؛ حتی اگر فقط ۵ اثر امکان داوری داشته باشند، قطعا تنها همان ۵ اثر داوری خواهند شد.

این بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به اینکه این اتفاق را به فال نیک باید گرفت؛ بیان کرد: من و همه اعضای این جشنواره امیدواری خود را نسبت به پشتیبانی‌های مادی و معنوی ارگان‌های خصوصی و دولتی از اینگونه رخدادهای فرهنگی و جریان ساز اعلام کرده و می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده و اسامی نهایی هیئت انتخاب و داوری جشنواره به ریاست جناب آقای حمیدرضا نعیمی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

جشنواره سراسری مونولوگ مهرواله توسط خانه نمایش مهرگان و با حمایت موسسه فرهنگی آموزشی واله در نیمه دوم مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌گردد و دبیرخانه جشنواره همه روزه تا ۳۰ مرداد آماده پذیرش آثار بر اساس فراخوان می‌باشد.

برچسب‌ها شهرام گیل آبادی حمیدرضا نعیمی تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرام گیل آبادی حمیدرضا نعیمی تئاتر شهرام گیل آبادی حمیدرضا نعیمی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، نهمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی عباس جوانمرد (محصول ۱۳۴۵) چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری (میزبان) و سیدمحسن حسن‌زاده (منتقد تئاتر) برگزار می‌شود.

در این نمایش فیلم ۴۵ دقیقه‌ای، حسین کسبیان، بهمن مفید، نصرت پرتوی و محمود دولت‌آبادی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه فرمایند.

دیگر خبرها

  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان