Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با تکمیل شدن ظرفیت بخش‌های کووید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شیراز، ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان نیز در حال تکمیل شدن است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شیراز ، حدود یک سال و نیم از شیوع بیماری کرونا در ایران و به تبع آن استان فارس می‌گذرد، روزهای زیادی گذشته، سختی‌های زیادی پشت سر گذاشته شده، خانواده‌های بسیاری داغدار شدند، بسیاری از کادر درمان در راه شهید شدند اما هنوز کرونا ادامه دارد و عده‌ای که هر شرایطی را ساده می‌انگارند و بیخیال کرونا دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی دارند یا به سفر می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همین دست رفتارها در کنار برخی از بی‌تدبیری‌های دولت و روند ناقص و کند واکسیناسیون کرونا تا امروز ادامه پیدا کند و این روزها که اوج موج پنجم را می‌گذراند سهمگین‌تر از همیشه باشد به گونه‌ای که اعلام جدید وضعیت رنگ‌بندی در استان‌های مختلف نشان از یک بحران فراگیر دارد، اغلب استان‌های کشور یکپارچه قرمز شده‌اند که نشانگر خوبی به لحاظ وضعیت گسترش بیماری نیست. 

براساس گفته‌های عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا در حالی آمارها رو به افزایش است که هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم و در مقایسه با پیک‌های قبلی در پیک پنجم با وضعیت دشوارتری روبه‌رو هستیم. 

وی معتقد است که این سنگین‌ترین پیکی است که استان با آن مواجه شده در حالی که رعایت پروتکل‌ها ضعیف و نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده است. براساس گفته‌های قاسم‌پور ضریب اشغال تخت‌های بستری 103 درصد و بستری ویژه 83 درصد است. 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد که انتظار داریم که مردم روز به روز بیشتر و بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چراکه افزایش رعایت سبب کاهش ابتلا و بستری می‌شود. 

در همین راستا، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز اعلام کرده است که طی 24 ساعت گذشته بیشترین آمار مراجعه مردم به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا(16 ساعته)، انجام شده است که زنگ خطر به حساب می‌آید.

وی از مراجعه بیش از 3 هزار مورد به مراکز 16 ساعته و بیش از 100 مامویت اورژانس برای انتقال بیماران با علائم کووید19 طی 24 ساعت گذشته خبر داد. به گفته لطفی با تکمیل شدن ظرفیت بخش‌های کووید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شیراز، ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان نیز در حال تکمیل شدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که وضعیت کرونا در استان و کشور روز به روز وخیم‌تر می‌شود، از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی، از خود و اطرافیانشان در برابر این بیماری خطرناک محافظت کنند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اعلام کرد که آمارها نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در گروه‌ها و افرادی که واکسن کووید19 دریافت نکرده‌اند، بسیار بیشتر است. 

بر همین اساس وی بیان کرد: افرادی که در گروه‌های هدف اعلام شده در سامانه https://salamat.gov.ir/ نام نویسی کرده و پیامک نوبت دهی نوبت دوم دریافت می‌کنند، برای دریافت دوز دوم واکسن خود به مراکز اعلام شده از سوی دانشگاه مراجعه کنند.

 ‌شیوع کرونای موسوم به دلتا در فارس و اهمیت مشارکت تمام اقشار جامعه برای قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار ضروری است و به تایید مسئولان بهداشت و درمان استان بهترین روش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. 

بیمارستان تازه تأسیس "نرگسی" گچساران مملو از بیماران کرونایی شدوضعیت قرمز کرونا در تهران/ فوت 142 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشتهاستاندار هرمزگان: هرمزگان در پیک شدید کرونایی قرار دارد/ موارد ابتلا به شدت افزایش یافته است

با توجه به شیوع موج پنجم کرونا موسوم به دلتا، این موضوع لزوم اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و به ویژه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفرهای غیرضروری را بیشتر می‌کند.

همچنین تاکید همه مسئولان بر خودداری از سفرهای غیرضروری به ویژه سفر به شهرستان‌های با وضعیت قرمز است که البته از سوی بخش زیادی از مردم رعایت می‌شود اما باید همه در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها تکمیل شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از ساماندهی ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: در ایام هفته بسیج سازندگی امسال یک هزار و ۲۵ برنامه در سطح استان توسط این گروه‌های جهادی اجرا خواهد شد.

علی اکبر طحان امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اینکه امسال از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است، به ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بسیج سازندگی در فارس پرداخت و گفت: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی بسیار چشمگیر است چرا که خود مردم در قالب گروه‌های جهادی آستین همت بالا می‌زنند تا مشکلات را برطرف کنند.

وی افزود: بنا بود تا به ۳۷۲ روستا کار آبرسانی انجام شود که به کمک جهادگران و دستگاه‌های دولتی تا به امروز ۳۰۸ روستا از آب شرب منتفع شدند.

طحان یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی را آسفالت راه‌های روستایی، بین مزارع، گلزار شهدا و راه‌های دسترسی به قبور شهدای گمنام عنوان کرد و افزود: ۹۴ پروژه آسفالت راه روستایی به متراژ ۲ میلیون ۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۳۰۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

رئیس بسیج سازندگی فارس همچنین از تفاهم همکاری با کمیته امداد استان برای تأمین یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مددجویان ظرف دو سال خبر داد و گفت: طی یک سال اخیر ۵۵۷ مسکن تحویل مددجویان شده است.

راه‌اندازی مشاغل خانگی، نصب پنل‌های خورشیدی برای روستاییان، توزیع پهپادهای سم‌پاشی کشاورزی، احیا و راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال با اعتبار ۴۶۷ ملیارد تومان تسهیلات و همچنین کاشت یک میلیون اصله نهال ظرف کمتر از یک ماه از دیگر اقداماتی بود که طحان از آنان نام برد.

به گفته وی، مرمت و تکمیل ۸۰۰ واحد مسکن محرومان ظرف یکسال اخیر، تکمیل مساجد و مجتمع‌های فرهنگی مذهبی، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، احداث و تکمیل مخازن ۷۰ متر مکعب آب شرب، احداث و تکمیل استخرهای آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های سیمانی کشاورزی، تکمیل خانه عالم، تکمیل مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع امنیت غذایی، احداث و تجهیز ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی و اهدای ۳ هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی یک سال اخیر بوده‌اند.

طحان از ساماندهی، هدایت و راهبری ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: در ایام نوروز امسال ۷۶۴ گروه جهادی به استعداد ۹ هزار و ۸۶۷ نفر در ۸ عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی‌ و تحصیلی،‌ کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس بیان کرد: همچنین در ماه رمضان گروه‌های جهادی دست از تلاش برنداشتند و با راه‌اندازی پویش سراسری «خانه دوست کجاست» با همت ۵۰۰ گروه جهادی در ۲ موضوع توزیع افطاری که ۳۵۴ هزار افطاری ساده را بین مردم استان توزیع کردند و همچنین تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند که ۴۳۰ خانه را تحت پوشش این طرح‌ قرار دادند، به ارائه خدمت پرداختند.

وی در ادامه برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان را تشریح کرد و گفت: طی این ایام یک هزار و ۲۵ برنامه توسط گروه‌های جهادی در سطح استان اجرا می‌شود که ۲۴۵ عنوان آن مربوط به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، ۱۴۷ عنوان برنامه اقتصاد و اشتغال، ۵۵۸ عنوان برنامه در موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و ۷۵ عنوان برنامه کمک‌های مومنانه طی این هفته در سطح استان اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد