Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران از انتخاب سخنگو و خزانه دار شورا در آینده نزدیک خبر داد.

 مهدی چمران در پایان دومین جلسه شورای شهر ششم تهران در تشریح آنچه که در این جلسه انجام شد، گفت: به دلیل تصمیمی که روز گذشته اتخاذ شد، با توجه به اینکه ممکن است مراحل اداری انتخاب شهردار و پس از آن گرفتن حکم و تایید از طرف وزارت کشور به طول بیانجامد قرار شد برای شهرداری تهران سرپرست تعیین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصور می کردیم اگر این کار زود انجام شود نیاز به سرپرست نیست و شهردار فعلی می تواند کارش را ادامه دهد اما قانونا این کار به طور می انجامد لذا باید سرپرست مشخص می شد، به همین دلیل بحث شد و در نهایت آقای جاوید انتخاب شد.

وی ادامه داد: امروز ایشان به صحن آمدند و به اتفاق آراء به عنوان سرپرست برای شهرداری تهران انتخاب شدند. آقای جاوید با سابقه حدود ۱۸ ساله در شهرداری تهران که از سال ۸۲ کار خود را شروع کردند شخصیت شناخته شده ای برای شهر تهران قلمداد می شوند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص ارائه برنامه علیرضا زاکانی گفت: آقای زاکانی قبلا برنامه های خود را ارائه کرده بودند و سوال و جواب های چند ساعته ای با اعضا داشتند. امروز نیز مجدد برنامه خلاصه شده ای برای مردم و اعضای شورا ارائه کردند و سوالات مفصل اعضا مطرح و پاسخ داده شد و در نهایت با رای گیری ایشان توانستند با ۱۸ رای به عنوان شهردار شهر تهران انتخاب شوند که برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین روسای کمیسیون ها، خزانه دار و سخنگوی شورا گفت: هر یک از اعضا باید علایق خود به کمیسیون ها را به رئیس شورا ارائه کنند تا رئیس شورا این علایق را جمع بندی و بر اساس اولویت هایی که داده شده کمیسیون ها را تعیین کنند. در مورد خزانه دار در قانون این مورد وجود ندارد در حقیقت قبلا بوده و بعدا حذف شده، ولی طبق روال عموما خزانه دار گذاشته می شود که خزانه دار و سخنگو هم به زودی تعیین خواهد شد.

وی در خصوص موضوع استعفای زاکانی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایشان شهردار منتخب شورا هستند اما نمی توان ایشان را به عنوان شهردار قانونی معرفی کرد، چرا که اولا باید در مجلس برای پذیرش استعفای ایشان رای گیری و استعفا پذیرفته شود و موضوع دیگر اینکه در هیات دولت نیز بخاطر ارتباط تحصیلی و تخصص باید مسئله مورد تایید هیات دولت قرار بگیرد و مصوبه قبلی دولت اصلاح شود تا حکم ایشان از سوی وزارت کشور صادر شود. در حقیقت به همین دلایل هم سرپرست انتخاب کردیم چرا که احساس کردیم این روال مدتی زمان خواهد برد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص اقدامات شهرداری تهران برای دو موضوع آلودگی هوا و ترافیک نیز گفت: هر چه توان داریم برای کاهش این دو معضل بکار می بندیم. البته در این دو موضوع فقط شهرداری دخیل نیست اما شهرداری محور اصلی است.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران خزانه دار رئیس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند