Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@23:22:29 GMT

کلید اولیه آزمون ارشد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۰۱۸۷

کلید اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت خبرگزاری میزان-آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی طی روز‌های ۶ تا ۸ تیر برگزار شد. تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی با شرکت بیش از ۴۰۸ هزار نفر در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

از مجموع ۱۳۱ رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، ۶۴ عدد آن "بین رشته ای" است و داوطلب می‌تواند به جز رشته اول خود در این رشته‌ها نیز شرکت کند.

کلید اولیه آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و نتایج اولیه آزمون دهه اول شهریور اعلام می‌شود که داوطلبان بعد از مشاهده نتایج اولیه خود می‌توانند انتخاب رشته کنند. همچنین به تدریج تا اوایل مهر ماه نتایج رشته‌های مصاحبه دار و آزمون‌های عملی نیز اعلام می‌شود. نتایج نهایی آزمون فوق اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام خواهد شد.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، پیش بینی شده امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام‌ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می‌توانند در این رشته‌ها پذیرش شوند.   بیشتر بخوانید: بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری میزان
انتهای پیام/ برچسب ها: آزمون کنکور ارشد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزمون کنکور ارشد آزمون کارشناسی ارشد اولیه آزمون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه

به گزارش «تابناک» به نقل از  خبر نامه امیر کبیر، سعید موسی‌نژاد، دانشجوی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

پیکر این دانشجو شامگاه ۱۳ اردیبهشت در اتاقش در کوی دانشگاه تهران پیدا شده است.
 
روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در پیامی با تایید مرگ سعید موسی‌نژاد، درگذشت او را به خانواده و هم‌کلاسی‌هایش تسلیت گفته است.


سعید موسی‌نژاد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

سعید موسی‌نژاد، اهل اردبیل بود و ساعاتی پیش از اقدام به خودکشی در پستی در اینستاگرامش سخنان آخر خود را منتشر کرده بود.

در هفته‌های گذشته خبر خودکشی و مرگ دست‌کم دو پزشک در شهرهای تهران و جاسک نیز منتشر شد
 
رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در آبان ماه سال گذشته از خودکشی منجر به مرگ ۱۶ دستیار پزشکی (رزیدنت) طی یک سال خبر داده بود.
 
اگر شما یا نزدیکا‌نتان به خودکشی فکر می‌کنید، در ایران با «اورژانس اجتماعی» به شماره تلفن ۱۲۳ یا «اورژانس شهری» به شماره ۱۱۵ یا «صدای مشاور» با شماره ۱۴۸۰و  یا «اورژانس روانپزشکی تهران» با تلفن ۴۴۵۰۸۲۰۰ تماس بگیرید.
 

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود