Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@12:24:56 GMT

روش‌های خانگی و گیاهی خلط آور چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۰۲۶۸

سرفه می‌تواند بر روی عملکرد کاری و خواب تان تأثیر بگذارد و باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران اطرافیان شود.

دارو‌های گیاهی خلط آور مواردی هستند که به آزاد شدن مخاط کمک می‌کند تا راحت‌تر سرفه کنید. این کار را با افزایش محتوای آب مخاط، نازک شدن آن و تولید مثمر ثمرتر صورت می‌گیرد.

یک داروی گیاهی خلط آور به درمان عفونت کمک نمی‌کند، اما برای تجربه خوابی راحت مفید است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است در روند بهبود تاثیر مثبت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خلط آور‌های بدون نسخه پزشک همیشه موثر نیستند، بنابراین بسیاری از افراد به درمان‌های طبیعی روی می‌آورند. نسل مادربزرگ‌ها به روش‌های طبیعی سرفه خود را درمان می‌کردند، اما این روش‌های گیاهی چقدر موثر هستند؟

۱. بخور و دستگاه رطوبت ساز
یک راه ساده و کاملاً طبیعی برای آزاد کردن احتقان قفسه سینه، دوش گرفتن و بخار گرم است. هوای گرم و مرطوب به جدا شدن مخاط در مجاری تنفسی و رفع سرفه کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز، رطوبت را به هوای تنفسی خود اضافه کنید.

۲. آبرسانی بدن
هیدراته نگه داشتن بدن به عملکرد بهتر بدن کمک می‌کند. مصرف مایعات را به خصوص هنگام سرفه یا سرماخوردگی افزایش دهید. نوشیدن آب یا چای گیاهی راهی عالی برای دریافت مایعات بیشتر است.

سعی کنید از مصرف کافئین و الکل در هنگام سرفه خودداری کنید. در عوض، آب یا آب میوه طبیعی را انتخاب کنید. استفاده متوسط از کافئین تا زمانی که آب کافی بنوشید مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۳. عسل
عسل با طعمی دلچسب یک تسکین دهنده التهاب محسوب می‌شود. حتی ممکن است به رها شدن مخاط در سینه کمک کند.

با این حال، مطالعات کمی برای آزمایش اثر این محصول شیرین زنبور عسل در درمان سرفه انجام شده است. یک مطالعه در کودکان مبتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی نشان داد که عسل سرفه را تسکین می‌دهد و خواب کودکان را بهبود می‌بخشد. با این حال، داده‌های این مطالعه از پرسشنامه‌های گرفته شده توسط والدین جمع آوری شده است که بعضی اوقات می‌تواند مغرضانه یا نادرست باشد.

یک قاشق چای خوری عسل را با یک فنجان شیر گرم یا چای ترکیب کنید و آن را قبل از خواب بنوشید. به دلیل خطر بوتولیسم نباید به کودکان زیر ۱ سال عسل داده شود.

۴. نعناع
نعناع (Mentha piperita) اغلب به عنوان طعم دهنده آدامس، خمیر دندان و چای استفاده می‌شود، اما همچنین می‌تواند همان چیزی باشد که برای درمان سرفه خود به دنبال آن بوده اید. نعناع حاوی ترکیبی است که به عنوان منتول شناخته می‌شود. منتول ممکن است به آزاد شدن مخاط کمک کند.

چای نعناع به طور گسترده در فروشگاه‌های آنلاین موجود است و بی خطر است. همچنین می‌توانید به سادگی چند برگ نعناع تازه به آب داغ اضافه کنید تا چای خود را با عطر و طعم دلپذیر بنوشید. چای نعناع هیچ عارضه جانبی و خطری ندارد مگر اینکه حساسیت داشته باشید. بر اساس یک مطالعه معتبر، واکنش‌های آلرژیک به نعناع غیرمعمول نیست.

منتول خالص سمی محسوب می‌شود و هرگز نباید آن را مصرف کرد. روغن منتول یا نعناع که روی پوست گذاشته می‌شود می‌تواند در برخی افراد بثورات ایجاد کند. اگر تصمیم دارید آن را مصرف کنید، بهتر است ابتدا یک روغن رقیق شده از نعناع را روی پوست خود بمالید، ابتدا یک ناحیه کوچک را آزمایش کنید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی دارد.

۵. برگ پیچک
مشخص شده است که برگ گیاه پیچک (Hedera) یک خلط آور موثر بوده است. پزشکان معتقدند که ساپونین‌های موجود در برگ پیچک به ضخیم شدن مخاط کمک می‌کند تا بتوانید آن را سرفه کنید. چای‌های برگ پیچک را می‌توانید در فروشگاه‌های مواد غذایی و به صورت آنلاین تهیه کنید.

یک مطالعه کوچک معتبر، دریافت که ترکیبی از گیاهان متشکل از عصاره برگ خشک پیچک، آویشن، انیسون و ریشه گل ختمی علائم سرفه را بهبود می‌بخشد. با این حال، این مطالعه شامل دارونما نبوده و ترکیبی را به عناصر جداگانه آن تقسیم نکرده است.

چندین مطالعه دیگر نشان داده است که برگ پیچک در درمان سرفه موثر است. تحقیقات اخیر به درک مکانیسم عمل کمک کرده است.

کلام آخر
سرفه ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی مانند سرماخوردگی یکی از بزرگترین شکایاتی است که توسط پزشکان، به ویژه متخصصان اطفال مشاهده می‌شود. اهداف یک خلط آور این است که مخاط قفسه سینه شما را شل کرده و به تولید آسان سرفه کمک کند. این اثرات به به فرد امکان می‌دهد در حالی که بدن با عفونت مقابله می‌کند، احساس بهتری داشته باشد.

برای اثبات اثربخشی درمان‌های گیاهی و خانگی، مطالعات کمی با کنترل دارونما انجام شده است. اگر سرفه بیش از دو هفته ادامه داشت، به پزشک مراجعه کنید. در این صورت می‌توانند امکان ابتلا به یک عفونت جدی‌تر را رد کنند.

منبع: healthline

منبع: فرارو

کلیدواژه: داروی گیاهی سرفه سرفه خشک شدن مخاط برگ پیچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است

مسؤولان بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند به منظور حفاظت از محیط زیست، در این دوره ۶۰ درصد غذاها غیرگوشتی خواهد بود.   به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول زمان بازیهای المپیک به هواداران کشورها ارائه می شود بدون گوشت و ۸۰ درصد از منابع محلی تهیه می شود، بازی های المپیک پاریس، استاندارد جدیدی را برای پایداری محیط زیست ایجاد می‌کند.   جگر چرب، استیک تارتار، گوشت گاو بورگینیون، بلانکت دوو، ران قورباغه و حلزون تنها بخشی از غذاهای گوشتی در فرانسه هستند.    بیایید واقعی باشیم، غذاهای گیاهی‌ فرانسه شهرت خاصی ندارد. در واقع، فرانسوی‌ها دو برابر میانگین جهانی گوشت مصرف می‌کنند و بالاترین مصرف گوشت گاو و گوساله را به ازای هر نفر در اروپا دارند.   اما برگزارکنندگان المپیک پاریس به دنبال تغییر هستند. آنها قصد دارند غذاهای گیاهی زیادی در المپیک ارائه کنند.  هدف این است که نشان داده شود فرانسه اکنون بیشتر به «گیاه» می پردازد تا «گوشت».   ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس "غیر گوشتی" است   اعلام شده است که ۶۰ درصد از غذاهایی که در طول این رویداد برای عموم مردم سرو می شود، بدون گوشت و ۸۰ درصد از تمام غذاها از محصولات محلی فرانسه تهیه می شود.   تونی استنگوئه، رئیس پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای گفت: این وظیفه ماست افرادی را که در  المپیک شرکت خواهند کرد، آموزش دهیم. این یک وظیفه جمعی است که عادات خود را تغییر دهیم و بیشتر به محیط زیست فکر کنیم. بنابراین باید غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید چون از نظر طعم، بسیار خوب هستند.   رستوران دهکده المپیک ورزشکاران که ۴۰ هزار وعده غذایی در روز تهدیه خواهد کرد، در طول المپیک ۲۴ ساعته باز است و ظرفیت ۳۵۰۰ صندلی دارد. ۳۳ درصد از غذاها گیاهی خواهد بود و برای اولین بار، حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار به جای بشقاب های یکبار مصرف، از بشقاب های قابل شستشو استفاده خواهند کرد.   همچنین هیچ نوشیدنی الکلی در دهکده سرو نخواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • ۶۰ درصد غذا های المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • کرم معجزه