Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با گلایه از بودجه فعلی این ستاد گفت: بسیاری از برنامه‌های صادراتی ما که می‌توانستیم به واسطه آن‌ها از شرکت‌ها حمایت کنیم متاسفانه با این بودجه قطع شد.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در اختتامیه جشنواره نانو و رسانه که هم‌اکنون به صورت مجازی درحال برگزاری است، گفت: رسانه اگر بخواهد بحث علم و فناوری را که یک ادبیات پیشرفته است، به زبان ساده برای مردم بیان کند، به تخصص و هنر نیاز است لذا اردو‌ها و کارگاه‌های آموزشی را پیش‌بینی کردیم که اصحاب رسانه در این زمینه تبحر پیدا کنند و خوشبختانه این امر محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکار ادامه داد: سطح آگاهی ملت ایران نسبت به فناوری نانو از سطح آگاهی مردم بسیاری از کشور‌های پیشرفته بالاتر است و درحال حاضر به این فناوری اعتماد دارند همچنین مردم در توسعه این فناوری با ما همگام هستند.


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با بیان اینکه مردم بازار اصلی فروش محصولات هستند، اظهار داشت: برای معرفی محصولات مبتنی بر فناوری نانو مردم باید از مزایای آن اطلاع داشته باشند تا بدانند درمقابل پول هزینه شده چه دریافت می‌کنند.


وی بیان کرد: در آغاز فعالیت فناوری نانو (حدود ۱۸ سال قبل) شاید کمتر از ۱۰ استاد و متخصص با این حوزه آشنا بودند، اما خوشبختانه حال حدود ۳۵ هزار متخصص، دانشجو و استاد این حوزه را می‌شناسند و به صورت علمی و تخصصی در این حوزه کار می‌کنند.


سرکار در پاسخ به این سوال که جشنواره نانو و رسانه چطور پیشرفت کرده است، تصریح کرد: سال اول برگزاری این جشنواره تجربه آنچنانی نداشتیم، اما در این سال‌ها رسانه‌ها استقبال کردند و فضای رقابتی سالم ایجاد شد. همچنین معیار‌های کمی و کیفی جشنواره را ارتقا دادیم و حال به شاخصه‌هایی روشن و شفاف رسیدیم که فعالان عرصه رسانه به واسطه آن‌ها قضاوت می‌شوند.


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از نصف شدن بودجه ستاد نانو از سه سال گذشته تاکنون گلایه کرد و افزود: ما هشدار دادیم که این اتفاق که از آن بعنوان ترور فناروی نانو در کشور یاد می‌کنیم حرکت ما و ستاد و نانو را کند کرده است. درحال حاضر از نظر علمی در جایگاه چهارم دنیا هستیم، اما با این بودجه قدری برنامه‌های ما با مشکل مواجه شدند و بنیه علمی کشور درحال صدمه خوردن است.


وی با بیان اینکه بودجه ستاد نانو باید ۳۰۰ میلیارد تومان می‌بود، اما حال یک سوم آن است، ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های صادراتی ما که می‌توانستیم به واسطه آن‌ها از شرکت‌ها حمایت کنیم متاسفانه با این بودجه قطع شد و حال شرایط بحرانی است. اگر به این مسئله نپردازیم در چند سال آینده دیگر اثری از ایران بین کشور‌های پیشگام حوزه فناوری نانو نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره نانو و رسانه فناوری نانو بودجه 1400 دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور