Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان گفت: اگر دولت مسئولیت‌ها را برای مدیریت واگذار می‌کرد، به بخش غیردولتی و یارانه‌ها را به تولید اختصاص می‌داد تا به مصرف کننده، یارانه‌ها سرمایه پایداری می‌شد و الان مملکت آباد شده بود. فضل خرم در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحوه فعالیت اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان گفت: این اتحادیه تعاونی ها با ۲۴۴ اتحادیه و شرکت تعاونی در سراسر کشور  به ۲۵۱ هزار خانوار عشایری خدمت می‌کند که این خدمات شامل توزیع کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی، خرید محصولات تولیدی صنایع دستی و دامی، آبرسانی فرآوری پشم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شود.
وی افزود: در کنار این‌ها هم سامانه اطلاع رسانی را ایجاد کردیم تا خدمات ارائه شده قابل دسترسی باشد و عدالت هم در جامعه عشایری با توجه به شاخص‌های تعریف شده رعایت شود.   خرم در باره فعالیت‌های حمایتی اتحادیه ها از عشایر دامدار و تامین نیاز آنها گفت: برای کمک و حمایت از جامعه عشایری سال گذشته ۵۳۰ هزار نوع نهاده دامی را تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار داده ایم در بعضی از استان‌ها نیز که منابع لازم جهت تهیه نهاده دامی در اختیار شرکت تعاونی‌ها نیست از  طریق پرداخت تسهیلات ازبانکها به آن‌ها این مهم را عملیاتی می‌کنیم.
رئیس اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان افزود: برای ایجاد اشتغال خانواده های عشایری نیز اقداماتی کرده ایم به عنوان مثال در استان کرمانشاه با شرکت‌های دارویی قرارداد منعقد کرده ایم و وجوهی را نیز به عشایر پرداخت کرده اند تا آنان گیاهان دارویی را جمع آوری کرده و در اختیار شرکت‌ها قرار دهند تا بستری شود که بعد‌ها بتوانیم خودمان بحث فراوری و بسته بندی دارویی را داشته باشیم.   وی ادامه داد: در بعضی استان‌ها نیز به جهت استفاده از نهاد‌های ترکیبی داخلی دستگاه تیراژی را تهیه کرده و در اختیار اتحادیه‌ها قرار داده ایم که ذرت علوفه‌ای یا پوست پسته و ... را بسته بندی کرده و در اختیار جامعه عشایری قرار می‌دهد که تاحدودی از میزان وابستگی ما به نهاد‌های دامی خارجی کاسته شود.
خرم در خصوص وضعیت دامداران گفت: اگر بگویم که دامداران با فروش دام خود سودی دریافت نمی‌کنند و یا حتی ضرر هم می‌کنند اقرار نکرده ام دامدار برای فراوری یک کیلو گوشت ۸ تا ۱۰ کیلو نهاده لازم دارد و با توجه به این که در حال حاضر قیمت هر کیلو نهاده ۶ هزار تومان است یعنی بین ۴۸ تا ۶۰ هزار تومان فقط قیمت خوراک دام هزینه دارد ،مشکلات نگهداری دام و ... بماند.   رئیس اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان افزود: در حال حاضر دامداری یک فعالیت اقتصادی قابل توجیه نیست، اما عشق و علاقه‌ای که عشایر به دام هایشان دارند یعنی صرف نظر از درآمد اقتصادی یک وابستگی عاطفی به تولیدات خود دارند که موجب ادامه فعالیت آن‌ها برای پرورش دام می‌شود.   وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت در بازار و دلایل آن گفت: البته مقدار زیادی از مشکلات و گرانی‌ها در بازار به افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول در کشور برمی گردد، اما یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت گوشت در بازار فاصله بین تولید و مصرف و فرایند‌های آن است که ضمن این که هزینه بر هستند یک مقدار فرصت طلبی هم وجود دارد یعنی واسطه‌ها راضی نمی‌شوند که با ۴ الی ۵ درصدسود گوشت را به دست مصرف کننده برسانند.   خرم ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم در این فرایند ورود پیدا کنیم، و من خدمت وزیر جهاد کشاورزی عرض کردم که اجازه بدهید که مسئولیت تنظیم بازار و تامین نهاده در اختیار تعاونی‌ها باشد و به تبع آن هم در تنظیم بازار گوشت ورود پیدا کنیم تا دست واسطه‌ها از بازار بریده شود که متاسفانه این پیشنهاد به دوره بررسی‌ها رفت و با گذشت زمان هم فراموش شد.   رئیس اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان به عنوان پسشنهاد گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی به شبکه تعاونی‌ها خود اعتماد کندو مسئولیت جامعه عشایری را به آن‌ها واگذار کند، تا نهاده‌های دامی را وارد کند و کاری هم به ارز نداشته باشند و دولت ارز مورد نیاز  را تامین کند و مابقی نیاز‌ نهاده دامی راهم از بازار‌های داخلی بخرد و مسئولیت تامین نهاده دامی با تعاونی‌ها باشد، آنوقت اگر عشایری مراجعه کرد و گفت نمی‌توانم دامم را بفروشم باز هم مسئولیت با تعاونی‌ها باشد به شما قول می‌دهم که ظرف ۳ سال آینده همه مشکلات بازار گوشت حل شود و دولت هم از ما مطالبه گری کند.   خرم گفت: البته از دولت تشکر می کنم که امسال در چهار ماه گذشته ۱۳۲ هزار تن نهاده برای توزیع در جامعه عشایری به ما داده است که نسبت به سال‌های قبل در این بازده زمانی تقریباً ۴ برابر شده است، اما با توجه به نیاز ما که ماهیانه ۱۵۰ هزار تن نهاده باید تامین کنیم مشکل زیادی  حل نشده است.   رئیس اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان تاکیدکرد: اگر دولت اختیارات را به تعاونی های ما بدهد من به نمایندگی از طرف همه تعاونی ها تعهد محضری می‌دهم که اگر واردات نهاده دامی به ما داده شود و اجازه بدهند که مازاد تولیدات را صادر کنیم اگر عشایری ورشکست شد یا مشکلی به وجود آمد من را توبیخ کنند.
وی بیان کرد: دولت مملکت را با این طرز تفکر نابود کرده است، اگر دولت مسئولیت‌ها را برای مدیزیت واگذار می کرد، به بخش غیردولتی و یارانه‌ها را به تولید اختصاص می‌داد تا به مصرف کننده، یارانه‌ها سرمایه پایداری می‌شد و الان مملکت آباد شده بود.     بیشتر بخوانید: چرخی که نمی‌چرخد؛ توقف کارآفرینی پشت سد اعمال سلیقه دولتی‌ها انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی تعاونی گوشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تعاونی گوشت جامعه عشایری تعاونی ها نهاده دامی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • گل هری کین به آینتراخت فرانکفورت روی فرصت طلبی و پاس لایمر (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت)
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان