Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف انتخاباتی «العقد الوطنی» با حضور چند حزب شیعه و سنی با شعار عبور از دسته‌بندی‌های مذهبی و فرقه‌ای در عراق، تشکیل شد.

به نوشته وبگاه شبکه رووداو، حزب سنی «الحزب الاسلامی العراقی» به عنوان قدیمی‌ترین حزب اهل سنت عراق به همراه جنبش «عطاء» به رهبری «فالح الفیاض»، حزب «الثبات، «رجال العراق»، «وارثون» و «تیار الاصلاح الوطنی» از اعضای این ائتلاف هستند که قصد دارند در انتخابات ۱۰ اکتبر پیش رو شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فارس یونس» معاون دبیر کل «الحزب الاسلامی العراقی» به روداوونت گفت که جریان‌های سیاسی اهل سنت به دنبال ثبات هستند و ائتلاف گروههای شیعه و سنی یک پیام اطمینان‌بخش به مردم عراق است.

او هدف از تشکیل ائتلاف مذکور را دوری جستن از فرقه‌گرایی و به نمایش گذاشتن وحدت گروههای عراقی ذکر کرد.

این ائتلاف که ریاست آن را «فالح الفیاض» بر عهده دارد، در ۱۵ استان کاندیدا خواهد داشت و نمایندگان ائتلاف نیز با اکثر گروه‌های عراقی از جمله کردها رایزنی کرده‌اند تا آن‌ها را به حضور در ائتلاف ترغیب کنند، اما هنوز هیچ یک از احزاب کرد، پاسخی به این دعوت نشان نداده‌اند.

«حیدر التمیمی» عضو شورای رهبری جنبش عطاء نیز گفت که ائتلاف «العقد الوطنی» آماده استقبال از عضویت طرف‌ها و گروههای دیگر است و مشکلات عراق جز از طریق اتحاد همه گروههای برطرف نمی‌شود.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیروز (شنبه) پس از برگزاری نشست با فراکسیونهای سیاسی این کشور گفت که انتخابات در همان موعد مقرر خود  یعنی در تاریخ ۱۸ مهمر ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق شیعه ائتلاف اهل سنت انتخابات عراق وحدت شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهر‌های خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهر‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهر‌های اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول