Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموختگان کارآفرین دانشگاه مازندران موفق به تولید نمونه آزمایشگاهی محصولات جدید گیاهی بر پایه نانو ذرات نقره از گیاهان بومی شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منیرا معلم بنه‌نگی، مدیرعامل شرکت تولیدات بهداشتی و صنعتی شیمی‌پژوهان معلم، ذیل مجموعه مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه مازندران در مورد فعالیت و محصولات شرکت گفت: با شیوع بیماری کرونا ویروس از اواخر سال ۱۳۹۸ و نیاز مبرم بازار در حوزه مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، پس از طی مراحل تحقیق و با سرمایه اندک شخصی، فعالیت در این حوزه را شروع کردیم، با کمک و حمایت‌های مهندس حق‌پناه، تولید محصول و آماده‌سازی نمونه‌های اولیه آغاز شد و شرکت تولیدات بهداشتی و صنعتی شیمی‌پژوهان معلم به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معلم بنه‌نگی ادامه داد: در حال حاضر در قالب شرکت فناور ذیل مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه مازندران مشغول فعالیت هستیم. شرکت توانایی تولید انواع شوینده‌های خانگی و صنعتی و ضدعفونی‌کننده‌ها را در صورت ایجاد بستر و الزامات فضای فیزیکی، در مقیاس تولید انبوه را داراست.


مدیرعامل شرکت تولیدات بهداشتی و صنعتی شیمی‌پژوهان معلمبیان کرد: با مشاوره تخصصی شهرام قاسمی میر، فاز تولید نمونه آزمایشگاهی محصولات جدید گیاهی بر پایه نانو ذرات نقره از گیاهان بومی و هم‌چنین پیش ماده‌های پرمصرف صنعتی (مانند گرافن، روی، سیلیکا و...) در قالب طرح‌های پژوهشی در حال انجام است، تا در صورت اخذ مجوز دانش بنیان قدم‌های بلندتری در جهت اهداف پیش روی برداریم.


وی با اشاره به از لزوم استفاده از فناوری و نوآوری و شناخت نیاز بازار برای پیشرفت کسب و کار نوپا و رقابت با رقبا افزود: با توجه به اشباع کشور در حوزه تولیدات محصولات شیمیایی و صادرات محصولات به کشور‌های همسایه، پارامتر‌های افزایش کیفیت محصول، سازگاری بیشتر با محیط زیست و اهمیت به سلامت مصرف کننده، سبب تمایز محصولات در بین رقبا خواهد بود و این مورد مستلزم استفاده از تکنولوژی و فناوری به‌روز است.


معلم اهداف و فعالیت‌های آتی شرکت را ورود به عرصه تولید انواع کامپوزیت‌های بر پایه نانو و پیش ماده‌های پر مصرف صنعت نام برد و گفت: امروزه ورود نانوفناوری دگرگونی شگرفی در تولیدات محصولات مرتبط ایجاد نموده است که مواد شوینده کارواش و مواد شوینده گیاهی از موارد نوآورانه آن محسوب می‌شوند. در همین راستا، در حال تولیدات نمونه آزمایشگاهی انواع کامپوزیت‌های نانویی و پیش‌ماده‌های پر مصرف صنعتی جهت گسترش حوزه فعالیت شرکت هستیم.


مدیرعامل شرکت تولیدات بهداشتی و صنعتی شیمی‌پژوهان معلم تاکید کرد: اخذ مجوز وابسته به وجود بستر لازم برای شروع فعالیت هست، زیرا مهم‌ترین عامل برای جلب اعتماد سرمایه‌گذار وجود مجوز¬های لازم برای شروع فرآیند تولید است و گرفتن مجوز‌ها نیازمند داشتن فضای لازم و نمونه اولیه است که در نهایت به مسایل مالی برمی‌گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مازندران محققان ایرانی وزارت علوم بر پایه نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران که از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین المللی در کشور ایران است، صبح امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 با حمایت همراه اول و سخنرانی رییس جمهور کشورمان آغاز به کار کرد.

«ایران اکسپو» با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری شرکت ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا در آن با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه های مختلف فراهم است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در این دوره از برگزاری نمایشگاه IRAN EXPO 2024 بیش از 800 شرکت بزرگ و صنعتی ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می دهند.

قرار است این نمایشگاه که با ارائه محصولات و دستاوردهایی در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی مهندسی و پتروشیمی برگزار می شود، میزبان بیش از دو هزار بازرگان، سرمایه گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان باشد.

ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403 که تا 12 اردیبهشت 1403 دایر است، از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»