Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:03:46 GMT

رکوردزنی کرونا در استان سمنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۱۱۱

رکوردزنی کرونا در استان سمنان ادامه دارد

گروه استان ها- شیوع کرونای دلتا در کمتر از چند هفته از آغاز پیک پنجم کرونا بسیاری از استان‌های کشور را درگیر خود کرده است و استانی نیست که در کشور رنگش به قرمز کرونایی تغییر نکرده باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجم بیشمار بیماران کرونایی بیمارستان‌ها را در شرایط بسیار وخیمی قرار داده است و همین امر سبب شده است به صراحت رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان خبر از فرسودگی و خستگی بی امان کادر درمان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایلی عمده افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر در کشور و استان سمنان بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده است و سبب شده است ویروس کرونا با قدرت سرایت بسیار بالا افراد را مبتلا کند.

علیرغم توصیه‌ها و سفارش‌ها و حتی هشدارهایی که از وضعیت نگران‌کننده شیوع کرونا از سوی کارشناسان و مسئولان امر داده می‌شود اما اگر سری به نقاط مختلف شهر بزنیم می‌بینیم رستوران‌ها همچنان باز هستند، فاصله اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی رعایت نمی‌شود، سالن‌های آرایشی این روزها کسب و کارشان رونق بیشتری گرفته و مردم برای برگزاری عروسی‌ها و مراسم عقدکنان پیش از آغاز محرم عجله دارند.

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: در استان سمنان همچنان روند صعودی بیماری و ابتلا به آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده نیز همچنین انتظار افزایش میزان مبتلایان وجود دارد خاطرنشان کرد: روزانه در استان سمنان بیش از 200 مورد مبتلا به بیماری کرونا شناسایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به بیماران بستری شده در مجموعه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: 405 بیمار مبتلا به کرونا در بستری بوده که از این تعداد 258 بستری در بیمارستان و 147 نفر نیز به‌صورت درمان سرپایی و بستری موقت است.

دانائی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بحرانی است اضافه کرد: اگر در مورد بیماری کرونا عادی انگاری شود شرایط خطرناک می‌شود و باید مردم بیش‌ازپیش پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در استان گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها بسیار کاهش یافته و اگر ادامه یابد در بحث مراقبت دچار مشکل می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: روند شیوع ویروس کرونا در استان سمنان به شدت نگران کننده شده است.

دانایی تصریح کرد: در سه روز گذشته 126 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان سمنان بستری شده اند که باید گفت آمار بستری ها در این استان رکورد زده است.

وی اظهار داشت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک و پرهیز از دورهمی بیش از پیش توصیه می‌شود.

در حال حاضر بهترین راه برای کاهش ابتلا به بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت‌های جدی‌تر از سوی مسؤلان امر است.

معاون وزیر بهداشت: 40 هزار تخت‌ بستری جدید به بخش کرونای بیمارستان‌ها افزوده شد + فیلمافزایش بستری‌های کرونایی در اورژانس‌های آلمانبحران اجاره‌نشینی در آمریکا در بحبوحه کرونا

دو شهرستان آرادان و میامی در وضعیت رنگ‌بندی زرد، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/363/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟