Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@03:15:21 GMT

شهر کرج حال و هوای محرم بگیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۱۲۳۵

شهر کرج حال و هوای محرم بگیرد

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «علیرضا رحیمی» با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و ضمن عرض تسلیت این ایام به‌تمامی شیعیان جهان، اظهار کرد: برای زنده نگاه‌داشتن دین اسلام، قیام عاشورا برپا شد و ادامه نهضت امام حسین (ع) و یارانش از اصلی‌ترین وظایف مسلمانان به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به روایتی به اهمیت توجه به ماه محرم و قیام عاشورا پرداخت و گفت: طبق گفته یکی از علمای شیعه در روایتی علت برگزاری مراسم پرشور و مختلف در محرم و صفر بویژه در روز عاشورا و اربعین و دگرگون شدن حال و هوای شیعیان این است که ما درگذشته یک‌بار در مورد غدیر خم، قصور و کوتاهی کردیم و آن روز را آن‌گونه که در شأنش بود، به بزرگی و عظمت یاد نکردیم و به همین دلیل روز غدیر خم در تاریخ در حال گم‌شدن بود که عاشورایی بر پا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس شورای شهر کرج ادامه داد: بر همین اساس برگزاری مراسم و نمایش عظمت عاشورا وظیفه‌ای است که هرسال باید آن را به نحو احسن انجام دهیم تا علاوه بر جبران بخش کمی از این کوتاهی بزرگ، از تکرار آن و میدان دادن به دشمنان اسلام جلوگیری کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه سال‌های اخیر در برگزاری مراسم و سیاه‌پوش کردن شهر کمی کوتاهی شده است، گفت: امید است در محرم پیش رو کوتاهی‌های احتمالی گذشته از جانب مدیریت شهری نه‌تنها تکرار نشود که جبران هم بشود.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های مرتبط، در این فرصت باقیمانده تا آغاز ماه محرم، نسبت به آماده‌سازی شهر برای تعظیم شعائر الله و بزرگداشت قیام حسینی، اقدامات مناسب و در شأن این ایام را انجام دهند و شهر حال و هوای محرم بگیرد. 

48

کد خبر 1543142

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد قابل قبول است

به گزارش قدس خراسان، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۷۰ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۵۵ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

هوای مناطق «سرافرازان، شهید کریمی، الهیه، ویلا، ماشین ابزار و طرُق» مشهد پاک است، همچنین کیفیت هوای ۱۷ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

دما در حال حاضر ۱۲ درجه سانتی‌گراد و آسمان آفتابی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • هوای فارس، بارانی می‌شود