Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه» در سه عرصه آموزش روزنامه‌نگاری رسانه، فعالیت‌های کلینیکی و تقویت رابطه روابط عمومی و رسانه، کار خود را در موسسه فرهنگی بهاران آغاز خواهد کرد.

مجید رضاییان، استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم، با اشاره به هدف تاسیس این مدرسه در روز خبرنگار توضیح داد: «کار اولیه مدرسه روزنامه‌نگاری و مطالعات رسانه، آموزش است؛ آموزش با توجه به نیازهای کنونی روزنامه‌نگاری و با تأکید بر نیازهای نو شونده‌ای که امروز روزنامه‌نگاری ما با توجه به ورود به عصر وب۳ به آن نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «تا سال ۲۰۲۳ که وب هوشمند کامل می‌شود، روزنامه‌نگاری در دنیا با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهد شد که ازنظر فرم‌گرایی باید به آن توجه کنیم و نیازهای جدیدی را که به وجود می‌آید، آموزش دهیم. به همین دلیل کلاس‌های موردنظر در این زمینه به شکل حضوری و آنلاین از مهر برگزار خواهد شد.»

این استاد روزنامه‌نگاری، افزود: «بخش دوم درزمینه آموزش در حوزه مطالعات رسانه صورت می‌پذیرد. آموزش‌هایی که درزمینه مطالعات رسانه مورد نیاز است، در نظر گرفته شده، آن‌هم به تغییراتی بازمی‌گردد که همپای فناوری برای رسانه‌ها در وب ۳ به وجود می‌آید. این‌جا بحث خود رسانه مطرح است و نه محتوای آن. بحث نوع برقراری ارتباط با مخاطب مورد توجه و تمرکزخواهد بود.»

وی در ادامه گفت: «آموزش‌های مربوط به این سه مسئله یعنی آموزشِ روزنامه‌نگاری و رسانه و تقویت رابطه روابط عمومی و رسانه را با استادانی که در این زمینه با ایشان صحبت کرده و موافقت آنان را گرفته‌ایم، انجام خواهیم داد. استادانی مانند علی‌اکبر قاضی‌زاده، فریدون صدیقی، یونس شکرخواه، حسن نمک‌دوست، محمدمهدی فرقانی، فرید قاسمی، احمد توکلی، مجید سعیدی و این حقیر. در مورد ورک شاپ‌ها هم در عرصه‌های مختلف استادانی چون مسعود کوثری و مهدی منتظرقائم مدنظر هستند. در عرصه روابط عمومی هم از آقایان محمد سلطانی‌فر، حمید ضیایی‌پرور و همه استادان دیگری که در روابط عمومی و روزنامه‌نگاری تخصصی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی صاحب‌تجربه و دارای سابقه تدریس هستند، استفاده خواهد شد.»

این استاد دانتشگاه یادآور شد: «بخش دیگر کار مدرسه، تمرکز بر «پروژه‌ها» است. ممکن است از مدرسه در خصوص انجام پروژه‌های رسانه‌ای، پروژه‌های پوشش خبری یا پروژه‌های ارتباطی درخواست کمک شود که مدرسه با کمک روزنامه‌نگاران و متخصصان کارشناس در این رشته، آن پروژه را به سامان می‌رساند.»

وی، دیگر فعالیت مدرسه یاد شده را این‌گونه تبیین کرد: «فراتر از عرصه آموزش، کار دوم مدرسه، کاری کلینیکی است؛ یعنی رسانه‌ها برای بررسی آسیب‌ها و ایرادهای خود و دریافت پیشنهاد برای بهبود کار به مدرسه مراجعه خواهند داشت و این موضوع، «مطالعه موردی» می‌شود، کار پژوهشی بر روی آن انجام خواهد شد و بعد، مطالعه میدانی انجام می‌پذیرد و راه‌حل‌های آسیب‌ها و ضعف‌های رسانه‌ مورد نظر، ارائه می‌شود. یا اگر رسانه‌ای در شرف راه‌اندازی و تاسیس باشد، می‌تواند از نگاه کلینیکی، از کارشناسان و صاحب‌نظران مدرسه استفاده کند.»

رضاییان در ادامه افزود: «بخش سوم مربوط است به «رابطه بین روابط عمومی‌ها و ارتباط آن‌ها با رسانه»؛ این بخش البته دربرگیرنده تمامی موضوعات مربوط به روابط عمومی نیست، بلکه صرفا بحث ارتباط روابط عمومی‌ها و رسانه را پوشش می‌دهد. برای این سه عرصه، ما از برند دانشکده‌های معتبر روزنامه‌نگاری و ارتباطات استفاده خواهیم کرد و با ایشان قرارداد می‌بندیم که بتوانیم از طریق آن‌ها برای افرادی که آموزش می‌گذرانند، مدرک پایان دوره اعطا کنیم. این اعطای مدرک هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران برای تایید افرادی که آموزش‌دیده‌اند، ارائه خواهد شد.»

رضاییان در پایان خاطر نشان کرد: «تا امروز با دانشکده‌هایی مانند دانشکده خبر، صحبت‌های اولیه صورت گرفته است و زمانی که نهایی شود، اعلام می‌شود که کدام دانشکده‌ها به‌جز امضای استاد و موسسه، امضای بخش آموزش‌های آزاد آن دانشکده را هم در مدرکی که اعطا می‌شود، درج خواهند کرد. این مدرسه به دلیل وضعیت کرونا نتوانست مراسم افتتاحیه خود را امروز ۱۷ مرداد و در روز خبرنگار داشته باشد، اما کلاس‌ها با توجه به وضعیت کرونا از مهر برگزار می‌شوند. این کلاس‌ها ترکیبی از کلاس‌های حضوری و آنلاین خواهند بود؛ اما تا آن زمان چند ورک شاپ به شکل آنلاین برگزار خواهیم کرد که از طریق لایو اینستاگرام موسسه بهاران صورت می‌گیرد.»

موسسه فرهنگی بهاران با مسئولیت ابوالفضل بانی (صاحب‌امتیاز مدرسه) و مجید رضاییان که سابقه راه‌اندازی روزنامه‌های ایران، انتخاب، جام جم و جشنواره‌های تخصصی مطبوعات را داشته، مسئولیت راه‌اندازی این مدرسه را برعهده‌گرفته است.

۵۷۵۷

کد خبر 1543223

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجید رضائیان رسانه دیجیتال رسانه روزنامه نگاری روابط عمومی روزنامه نگاری مطالعات رسانه روابط عمومی خواهد شد پروژه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز

شهردار تبریز از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار عصر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارزیابی مثبت از حضور اصحاب رسانه در جمع این شورا اظهار کرد: حضور فعالین رسانه‌ای در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی اتفاقی ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم افزود: مطالبات مردمی اگر بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه و همچنین در راستای رفاه مردم طرح شود، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: رسانه‌ها حلقه واسط مشارکت مردم در مدیریت شهری و استانی و همچنین حضور فعال در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نباید از مطالبات اصلی غافل باشیم، ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نظام هماهنگی منسجمی برای احصای مطالبات دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، باید دغدغه‌ها را پیش رو بگذاریم و راه حل پیدا کنیم.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به نسبت سایر کلان‌شهرها خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت‌های ویژه‌ای همچون شهر بدون گدا و شهر بدون مهاجر را دارد که در دیگر کلانشهرها دیده نمی‌شود، اما گاهی مقایسه‌هایی صورت می‌گیرد که صحیح نیست.

وی افزود: هماهنگی بین بخشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ظرفیت خوبی است و این شورا باید در بحث امیدآفرینی تلاش بیشتری داشته و اقدامات انجام یافته را پوشش دهند.

هوشیار با اشاره به وظایف متعدد شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری یادآور شد: در کنار این وظایف، موضوعات جدیدی همچون بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دهه اخیر به وظایف شهرداری اضافه شده است.

شهردار تبریز با اشاره به ورود شهرداری به حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی گفت: در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جامعه مشکل داریم. باید به سمت انجام کار اجتماعی حرکت کنیم.

وی همچنین از افتتاح مجتمع پردیس فرهنگ و رسانه تبریز در روزهای آینده خبر داد و گفت: یک مجموعه ورزشی اختصاصی برای اهالی رسانه‌ها، یک کافه کتاب، امکاناتی برای رسانه‌ها همچون استودیو، اتاق کنفرانس و آمفی‌تئاتر ۳۰۰ نفری بخش‌های مختلف پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز هستند که این مجموعه در اختیار رسانه‌ها و گروه‌های مرجع قرار می‌گیرد.

کد خبر 750144

دیگر خبرها

  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • فهرست‌های انتخاباتی منتسب به شورای وحدت فاقد اعتبار است