Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@21:25:28 GMT

ساخت ربات هوشمند از زباله‌های الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۲۳۵۳

ساخت ربات هوشمند از زباله‌های الکترونیک

تیمی از دانشکده مهندسی کرالا در هند، یک ربات پزشکی انسان نما را با استفاده از ضایعات طراحی کرده اند.

به نقل از ایندین اکسپرس، گروهی از دانشجویان مهندسی از دانشکده مهندسی KMEA، یک ربات پزشکی انسان نما را فقط با استفاده از مواد قراضه و فولاد ساخته اند.

تیم توسعه دهنده "Fuego Robo" شامل ۱۰ دانشجو از مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و الکترونیک و گروه‌های مهندسی الکترونیک و ارتباطات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها توسط آزمایشگاه روباتیک e-Yantra پشتیبانی می‌شوند.

به گفته این تیم، این ربات می‌تواند نقش مهمی در موسسات آموزشی یا شرکت‌های خصوصی و همچنین دولتی داشته باشد. ربات مذکور می‌تواند از طریق سیستم بینایی خود، حضور و موقعیت فرد را تشخیص داده، خود را معرفی کند، دمای بدن انسان و میزان اکسیژن خون را اندازه گیری کرده و دست‌های ما را ضد عفونی کند.

عمرو فاروق تی م، یکی از اعضای تیم، گفت که پروژه را با در نظر داشتن محدودیت مواد اولیه در کالج برنامه ریزی کرده اند و نعیمه نظر، یکی دیگر از اعضای تیم گفت: "این پروژه به عنوان بخشی از شورای نوآوری KMEA انجام شد. این ربات با هزینه ۱۰۰۰۰ ساخته شده است. ما از مواد قراضه موجود در آزمایشگاه‌ها استفاده کردیم. " نعیما در ادامه افزود که این تیم قصد داشت پس از فارغ التحصیلی از کالج برای تشکیل یک استارتاپ دور هم جمع شوند.

نعیمه گفت، چنین رباتی کاربردهای زیادی دارد. ما می‌توانیم از آن در بیمارستان‌ها، مراکز خرید، صنایع و سایر بخش‌ها استفاده کنیم. با قرار دادن این ربات در تمام اماکن خصوصی و عمومی، می‌توان نیاز به مداخله مردم را کاهش داد. این باعث کاهش تماس انسان در شرایط همه گیری کرونا می‌شود.

این تیم علاوه بر استفاده از مواد قراضه، از باتری، تقویت کننده و سیم برای ساخت این ربات استفاده کرد. در همین حال، عبدالحفیس از دیگر اعضای تیم، اشاره کرد که برنامه نویسی یکی دیگر از جنبه‌های مهم پروژه است. او گفت: "برای عملکرد مناسب ربات انسان نما، ما مجبور بودیم زبان‌های مختلف را بیاموزیم و کدهای خاصی را آماده کنیم. "

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۲۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ایده چراغ‌قوه برای نقاشی کودکان (فیلم) مراحل ساخت کاردستی چشم انسان (فیلم) طرز ساخت یک کاردستی زمستانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟