Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:19:13 GMT

هدف ما تامین منابع مالی کارآفرینان واقعی است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۲۴۵۷

هدف ما تامین منابع مالی کارآفرینان واقعی است

ایسنا/کرمانشاه مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه با بیان اینکه هدف ما ایجاد اشتغال برای کسانی است که با وجود توانمندی، منابع مالی در اختیار ندارند، از پرداخت بیش از ۴۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان طی هشت سال اخیر خبر داد.

محمد طاهر عظیمی فشی در نشست خبری امروز (۱۷ مرداد) از صندوق کارافرینی و امید به عنوان یک نهاد تامین مالی برای کسب و کارهای خرد به صورت کاملا قرض‌الحسنه یاد کرد و افزود: هدف ما کمک به افراد جویای کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: ما به دنبال کسانی می‌گردیم که توانمندی و استعداد برای ایجاد اشتغال را دارند، اما اعتبار و پول کافی در اختیار ندارند.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا نداریم پول ارزان قیمت بین افراد تقسیم کنیم، یادآور شد: هدف اصلی ما رسیدن اعتبارات به کارآفرینان و اهل کار واقعی و کمک به کاهش نرخ بیکاری استان است.

عظیمی با بیان اینکه در این راستا و طی هشت سال اخیر برای بیش از ۲۲ هزار و ۲۳۸ طرح اقتصادی اشتغالزایی در استان نزدیک به۴۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت ۶۹۰۰ طرح با اعتبار ۱۱۹۱ میلیارد ریال، سهم بخش خدمات بیش از ۱۱۰۰ طرح با اعتبار ۱۵۰۱ میلیارد ریال و سهم بخش کشاورزی خصوصاً در روستاها بیش از ۱۱۰۰ طرح با اعتبار ۲۰۴۲ میلیارد ریال بوده است.

به گفته این مسئول بخش قابل توجهی از این تسهیلات برای کمک به اشتغال بنگاه‌های خرد و متوسط بوده که در جریان زلزله آسیب دیدند.

 عظیمی از پرداخت بیش از ۴۵۰۰ مورد تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از زلزله با اعتبار ۱۱۵۸ میلیارد ریال خبر داد.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق به کمک معیشت و اقتصاد خانواده‌ها نیز آمده است، اظهار کرد: بخشی از تسهیلات پرداختی در بخش وام‌های ضروری و رفاهی برای کمک به معیشت مردم است.

وی تعداد وام‌ هایی که طی هشت سال اخیر در این زمینه پرداخت شده را ۱۳ هزار و ۱۱۷ مورد با اعتبار ۷۳۲ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این تسهیلات قرض الحسنه برای کمک به معیشت، رهن‌خانه، هزینه بیماری و درمان و ... بوده است.

وی سپس با اشاره به ساز و کار پرداخت تسهیلات این صندوق، افزود: شیوه ما در پرداخت تسهیلات بر اساس زنجیره‌های ارزش است و تلاش می کنیم بیشتر شبکه‌های کسب و کار را حمایت کنیم.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق در سراسر کشور برنامه‌های متعددی برای کمک به تکمیل زنجیره‌های اشتغال دارد، یادآور شد: در همین راستا قرار است بیش از دو هزار صندوق خرد روستایی در کشور ایجاد شود که سهم کرمانشاه از این تعداد ۳۰۰ روستا است که راه‌اندازی این صندوق‌ها تا پایان سال صورت خواهد گرفت.

 عظیمی خاطرنشان کرد: هر یک از این صندوق‌ها در یک روستا واقع شده و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به این صندوق ها تعلق می گیرد. 

وی اضافه کرد: هدف از این طرح نیز کمک به اشتغال مردم روستا خصوصا زنان روستایی است که با کمترین سختگیری بدون ضمانت و فقط با یک سفته می توانند تسهیلات را دریافت کنند.

به گفته عظیمی این تسهیلات در زمینه‌هایی مانند فرآوری محصولات دامی، صنایع دستی، کارگاه‌های خیاطی و ... مصرف می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون این صندوق ها در ۱۶۰ روستای استان با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال ایجاد شده و ۴۳۴۰ نفر زیر مجموعه این صندوق‌ها هستند.

 عظیمی از دو طرح دیگری که برای کمک به اشتغالزایی در استان با همکاری صندوق کارآفرینی امید و دستگاه‌های دیگر اجرا می‌شود نیز یاد کرد و ادامه داد: یکی از این طرح ها «هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه» است.

 مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه روستاهای هدف این طرح در استان را روستای میوان پاوه با تمرکز بر محصول گیوه، روستای فش کنگاور با تمرکز بر سازهای سنتی و روستای داریان پاوه با تمرکز و حوضچه های پرورش ماهی اعلام کرد.

 عظیم تاکید کرد: طرح دیگر ما «روستای فاقد بیکار» است که این طرح نیز در روستاهایی از جمله در شهرستان‌های صحنه، جوانرود، سنقر و ... اجرا خواهد شد.

 مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق حمایت از فروش محصول و اشتغال این کسب و کارهای خرد را نیز در برنامه دارد، یادآور شد: در همین راستا تسهیلاتی را برای شرکت این افراد در نمایشگاه‌ها و ... پرداخت می کنیم.

وی موضوع دیگری که قرار است با همکاری صندوق کارآفرینی امید در استان کرمانشاه و سراسر کشور اجرا شود را کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل اتوبوس در شهرها اعلام کرد و افزو:د قرار است امسال سه هزار دستگاه اتوبوس در کل کشور نوسازی شود که سهم شهر کرمانشاه ۲۴۰ دستگاه است.

 وی در پایان با بیان اینکه تمام تسهیلات پرداختی این صندوق کم‌بهره و با کارمزد چهار درصد است، میزان تسهیلات اشتغالزایی که به بخش‌های مختلف پرداخت می‌شود را از ۱۰۰ میلیون تا شش میلیارد تومان اعلام کرد که نرخ معوقات آن نیز نسبت به سایر بانک‌ها بسیار پایین‌تر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه کارآفرینی امید استان کرمانشاه صندوق کارآفرینی امید میلیارد ریال صندوق ها برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذر باش عصر جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی وجرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود تصریح کرد: صندوق تأمین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

کد خبر 6089371

دیگر خبرها

  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها