Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی متشکل از 14 قانونگذار جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از وزارت بازرگانی آمریکا خواستند تا Honor Device Co برند سابق Huawei را به لیست سیاه اقتصادی دولت اضافه کند.

قانونگذاران به رهبری جمهوری خواه مایکل مک کال، عضو رتبه بندی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، در نامه ای اشاره کردند که Honor از Huawei که در ماه مه 2019 به فهرست نهادهای ایالات متحده اضافه شد جدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه شدن به آن لیست، شرکت ها را از خرید منع قطعات و اجزای شرکت های آمریکایی یا استفاده از فناوری آمریکایی بدون تأیید دولت ایالات متحده می کند.

قانونگذاران جمهوری خواه استدلال کردند که Honor "در تلاش برای فرار از سیاست های کنترل صادرات ایالات متحده به منظور دور نگه داشتن فناوری و نرم افزار ایالات متحده از دست حزب کمونیست چین (CCP) کنار گذاشته شد."

این نامه به نقل از تحلیلگران می گوید که "فروش Honor به آن دسترسی به تراشه های نیمه هادی و نرم افزاری را که بر آن متکی بود، می داد و احتمالاً مسدود می شد اگر واگذاری انجام نمی شد."

سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت که آژانس از "دیدگاه این اعضای کنگره" قدردانی می کند. وی خاطرنشان کرد که این وزارتخانه به طور مداوم به بازبینی اطلاعات موجود برای شناسایی مواردی که باید به لیست سیاه اقتصادی اضافه شوند ادامه می دهد.

سفارت چین در واشنگتن، آنر و هواوی فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند. هواوی در نوامبر 2020 اعلام کرد که واحد تلفن هوشمند خود با نام تجاری Honor را به کنسرسیومی متشکل از 30 نمایندگی و فروشنده می فروشد.

رویترز در ماه ژانویه گزارش داد که فروش نقدی بیش از 100 میلیارد یوان (15.5 میلیارد دلار) به فروش رسید و هدف آن زنده نگه داشتن نام این برند بود زیرا تحریم هایی که از سوی آمریکا علیه هواوی وضع شدند، زنجیره تامین این برند را مختل و دسترسی هواوی به قطعات سخت افزاری و نرم افزار مورد نیاز را قطع کرد.

واشنگتن می گوید هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است هرچند که هواوی بارها این ادعاها را رد کرده است. در ماه ژانویه ، Honor اعلام کرد که با سازندگان تراشه مانند اینتل و کوالکام همکاری کرده و تلفن جدیدی را روانه بازار کرده است. قانونگذاران گفتند "نگرانی های مشابه درباره صادرات فناوری به Honor در زمانی که بخشی از هواوی بود، تحت ساختار مالکیت فعلی این برند که تحت حمایت دولتی است، قابل استناد است.

بیشتر بخوانید

خداحافظی پرچمداران هواوی با اینترنت نسل پنجم به دلیل تحریم های آمریکا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی هوشمند شرکت هوآوی تحریم های آمریکا لیست سیاه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز سه شنبه تاکید کرد که "اکنون" زمان آن است که حماس با چارچوب پیشنهادی آتش بس بدون تاخیر یا بهانه بیشتر موافقت کند.

به گزارش عرب نیوز، به عبارت دیگر، مصر توافقی را ارائه کرد که در آن از گروه مبارز فلسطینی می‌خواهد در ازای توقف خصومت‌ها در غزه، ۳۳ اسیر اسرائیلی را که از ۷ اکتبر در نوار غزه نگهداری می‌شوند، آزاد کند. یک فرد آشنا با این موضوع قبلا به CNN گفت که این گروه در حال بررسی توافق پیشنهادی قاهره است.

بلینکن تاکید کرد: ایالات متحده بر برقراری آتش بس و بازگرداندن اسرا به خانه متمرکز است.

سخنگوی جنبش حماس دیروز دوشنبه تاکید کرد که تا زمانی که اسرائیل خواسته‌های این گروه را برآورده نکند، هیچ توافقی برای آتش بس یا آزادی اسرای اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

طبق پیشنهاد مطرح شده آتش بس، به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

اوایل روز دوشنبه، بلینکن گفت که ایالات متحده به نهایی کردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی نزدیک است که در صورت عادی سازی روابط خود با اسرائیل، این توافق به ریاض ارائه خواهد شد.

هرتزوگ و بلینکن چهارشنبه در تل آویو دیدار خواهند کرد

دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که وی روز چهارشنبه ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی در تل آویو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود دیدار بلینکن از اراضی اشغالی بر مذاکرات صلح برگزار شده در مجمع جهانی اقتصاد و همچنین پروژه اسکله موقت بندر اشدود متمرکز باشد. وی قرار است فردا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره این موضوعات گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک