Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری دبیر شورای معارف سیما با محوریت معرفی برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۰ امروز یکشنبه ۱۷ مردادماه برگزار شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما با محوریت معرفی برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۰ امروز یکشنبه ۱۷ مردادماه به صورت آنلاین برگزار شد.
جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما در ابتدا این نشست ضمن یاد و خاطره شهدای رسانه ملی و تمام خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار در سخنانی مطرح کرد: امسال ماه محرم ویژگی‌های زیادی دارد، اما مهمترین عاملی که بر نوع برنامه‌ریزی ما در ماه محرم تاثیرگذار است، کرونا و پیک پنجم آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما سعی کردیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا مردمی که نمی‌توانند در هیات‌ها شرکت کنند از برنامه‌های سیما بهره ببرند.
وی ادامه داد: توجه به شعائر حسینی، امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار و استقامت مورد توجه ما در برنامه‌ریزی امسال بود البته برنامه‌های امسال یک تفاوتی با برنامه‌های سال گذشته داریم و آن هم پرداختن به موضوع خانواده است.
دبیر شورای معارف سیما درباره شعار امسال مطرح کرد: شعاری که برای سیما انتخاب شده است شعاری است که با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی انتخاب شده و آن هم این است «ما نسل به نسل در پناهت هستیم».
شیخ‌اکبری درباره راه‌اندازی سه پویش خبر داد و گفت: ذیل شعار امسال صداوسیما سه پویش «نذر حسین»، «هر خانه یک حسینیه»، «نسل حسینی» راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: بهره‌گیری از چهره‌های جوان در حوزه مرثیه‌خوانی و مباحث کارشناسی و پخش مرثیه‌سرایی مداحان استانی در دستور کار ما قرار دارد. جالب است بدانید سال گذشته ۹۶ مداح و ۳۵ مداح پارسال روی آنتن رفتند که با استقبال مخاطبان همراه شد.
دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته برنامه «حسینیه تلویزیونی ایران» را برقرار است، تصریح کرد: این برنامه از ساعت ۶ صبح که با پخش سخرانی آغاز می‌شود و تا ساعت یک بامداد به کار خود ادامه می‌دهد تا مخاطبان بتوانند بر اساس جدولی که اعلام می‌شود، از مداحی و سخنرانی استفاده کنند.
شیخ‌اکبری درباره برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تلویزیون بیان کرد: شبکه قرآن برای شب عاشورا پویش «با قرآن با حسین» و محفل قرآنی را که تا سحر عاشورا برقرار است، تدارک دیده. همچنین نماز ظهر عاشورا و مراسم شیرخوارگان حسینی که قرار است با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود، پوشش داده می‌شود. لازم به ذکر است که شبکه دو نقش شبکه محوری را در پوشش مراسم شیرخوارگان حسینی دارد.
وی درباره برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما خاطرنشان کرد: شبکه یک هر روز ساعت ۱۷:۳۰ سخنرانی حجت الاسلام عالی را پخش می‌کند و علاوه بر آن برنامه «این شب‌ها» ساعت ۲۳:۴۵ با موضوع معارف عاشورا و برنامه محوری «حسینیه تلویزیونی ایران» در ساعات مختلف پخش می‌شود. همچنین برنامه «سریالیست» در این شبکه به بررسی سریال‌های محرمی سیما خواهد پرداخت.
دبیر شورای معارف سیما ادامه داد: شبکه دو مستند «یک قرن با حسین» را در ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید کرده است که هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن می‌برد. همچنین مستند «صادق الوعد» درباره آیین‌های عزاداری در اردبیل هر روز ساعت ۱۷:۳۰ و برنامه «کوی محبت» با روایت صابر خراسانی و کارشناسی حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از کربلای معلی پخش خواهد شد.
شیخ اکبری درباره برنامه‌های محرمی شبکه سه و چهار نیز مطرح کرد: «در آستان خورشید» که به صورت زنده از کربلای معلی روی آنتن خواهد رفت، «موکب ثارالله»، مستند «ادب حضور»، «تکیه گاه» و سخرانی حجت الاسلام رفیعی در ساعت ۱۱:۰۰ از جمله برنامه‌های شبکه سه سیما است.
وی افزود: شبکه چهار چند ویژه برنامه برای ماه محرم تدارک دیده است. «سوره» با موضوع بنی امیه هرشب ساعت ۲۳:۰۰، «سرگذشت» به روایت ساعد باقری هرشب ساعت ۲۲:۰۰، «تکیه هنر» با موضوع هنرمندان و عاشورا هرشب ساعت ۲۱:۰۰، «نغمه‌های عاشورایی» که ۱۰ گفتگو با مداحان شاخص استان‌ها است، سخرانی حجت الاسلام میرزامحمدی و یک برنامه زنده که قرار است به مسایل روز، محرم و کرونا توجه کند از جمله برنامه‌های شبکه پنج سیماست.
دبیر شورای معارف سیما ضمن تشریح برنامه‌های شبکه پنج خاطرنشان کرد: شبکه پنج ساعت ۲۱ یک ویژه‌برنامه دارد. همچنین پخش مستند تک قسمتی درباره جریان‌های انحرافی در حوزه عزاداری امام حسین (ع) و سخرانی حجت السلام پناهیان در ساعت ۱۶ و مداحی سازور در دستور کار قرار دارد.
شیخ‌اکبری با اشاره به اینکه دیگر شبکه‌های سیما نیز برنامه‌های مختلفی را برای پخش در نظر گرفته‌اند، گفت: شبکه نسیم قرار است سری جدید برنامه «با حسین حرف بزن» را در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه روی آنتن ببرد و شبکه افق برنامه «تکیه» را تدارک دیده است. همچنین شبکه قرآن در کنار پخش مداحی و سخنرانی‌های مختلف و ارتباط زنده با کربلای معلی یک مسابقه استعدادیابی تدارک دیده است که از اول تا پایان ماه صفر روی آنتن می‌رود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام محرم تلاش دارد قشر‌های مختلف را راضی نگه دارد چراکه سعی کرده‌ایم برای همه قشر‌ها تولیداتی داشته باشیم. همچنین امیدواریم عزاداری‌های محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تلویزیون محرم برنامه ورزشی دبیر شورای معارف سیما برنامه های شبکه حجت الاسلام تدارک دیده شیخ اکبری روی آنتن شب ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد

به گزارش تابناک، قدس نوشت: علی صدری‌نیا، کارگردان «بی‌واسطه» گفت: در فصل دوم سراغ موضوعاتی رفتیم که مردم امکان حضور در آن فضاها را ندارند؛ مثلاً در قسمت اول به کارخانه اسلحه‌سازی پارچین رفتیم که یک مجموعه نظامی با حساسیت‌های بالای امنیتی است یا قسمتی دیگر سراغ رئیس سازمان انرژی اتمی رفتیم. وارد فضاهایی مثل رآکتورها و خط تولید رادیوداروها شدیم.

سراغ برخی معضلات و مشکلات اجتماعی رفتیم که روایت‌های کمتر دیده‌شده‌ای در قاب تلویزیون داشتند؛ مثلاً به بعضی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و یا حاشیه شهر تهران رفتیم.

رسانه ملی باید برندهای ماندگار در برنامه‌سازی سیاسی داشته باشد و این برندها، مقطعی نباشند. اگر قرار است روی افکار عمومی اثرگذار باشد باید تحملش را بالا ببرد تا بتواند برندهایی از برنامه‌های تلویزیونی سیاسی جدی را خلق کند.

مثلاً مسئله حجاب در مقطعی حساسیت بیشتری دارد و در یک بازه زمانی کوتاه، برنامه‌های گفت‌وگو محور با رویکردی باز در این باره روی آنتن می‌رود اما بعد تعطیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد