Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران - طی چند سال گذشته بازار وسایل نقلیه با قابلیت برخاستن و فرود الکتریکی (eVTOL) رونق زیادی یافته است و شاهد معرفی طرح های مفهومی نوآورانه ای در این حوزه بوده ایم. ایده های بسیاری از تاکسی های هوایی مولتی‌روتر تا هواپیماهایی که از روترهای بزرگ نیرو می گیرند روند توسعه خود را دنبال می کنند و برخی پروژه ها حتی به مرحله تولید انبوه نزدیک شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، مسابقه ساخت تاکسی های هوایی بیشتر زیر سلطه وسایل نقلیه ای شبیه به پهپادها یا هواپیماهای جت قرار دارد تا خودروها. در این میان، طرح هایی از سوی برخی شرکت ها ارائه شده اند که از نظر ظاهری شباهت بیشتری به یک خودرو شخصی با قابلیت پرواز دارند.

در بهار سال 2020، پیت بیتار و کارلوس سالاف شرکت Urban eVTOL را با هدف رفع شکاف در طراحی خودروهای پرنده eVTOL تاسیس کردند.

حاصل فعالیت آنها معرفی لئو کوپه (LEO Coupe) بوده است. این وسیله نقلیه تمام الکتریکی برای سواری روزانه قابل استفاده است و شبیه به یک هایپرکار لوکس به نظر می رسد. لئو تقریبا در همه گاراژهایی با ظرفیت دو خودرو قابل پارک است.

روترها در بال های این وسیله نقلیه پنهان شده اند، از این رو، خطری برای افراد حاضر در اطراف آن ایجاد نمی کنند. یک سامانه پیشران نیز بر ایمنی این وسیله نقلیه می افزاید. با باز شدن درهای گالوینگ لئو، فضای داخلی جادار آن که گنجایش حمل سه مسافر را دارد، نمایان می شود.

در آینده، شرکت Urban eVTOL تولید خودرویی کاملا خودمختار را برنامه ریزی کرده است اما تا زمان محقق شدن این هدف، شما نیازمند یک خلبان برای به پرواز درآوردن لئو هستید. این وسیله نقلیه هنگام پرواز می تواند به سرعت 250 مایل در ساعت (402 کیلومتر) دست یابد.

شرکت Urban eVTOL چند تصویر رندر شده را از لئو کوپه منتشر کرده که نشان می دهند این وسیله نقلیه می تواند در سناریوهای مختلف آتش سوزی، گارد ساحلی، تخلیه پزشکی، گردشگری، اکتشاف، و موارد دیگر بکار گرفته شود و تقریبا در هر مکانی بدون زیرساخت جاده ای قابل استفاده خواهد بود.

در شرایطی که بسیاری از ما مشاهده خودروهای پرنده در بالای سرمان را به آینده ای دور متعلق می دانیم، اما به نظر می رسد این ایده زودتر از آنچه انتظار می رود در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

محمدمهدی حیدرپور

بیشتر بخوانید: 

*بزرگ‌ترین کشتی هوایی جهان و طراحی جالب کابین آن (+عکس)

*هواپیمای شخصی کاملا الکتریکی ژاپنی با قابلیت برخاستن و فرود عمودی(+فیلم و عکس)

*سفر هوایی فراصوت با "یونایتد ایرلاینز" زنده می شود/ فاصله هوایی نیویورک تا لندن نصف شد! (+فیلم و عکس)

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در خصوص ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه و تأکید ایشان بر لزوم تعیین‌تکلیف وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های سراسر کشور با هدف حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال، مزایده فروش یکهزار و 366 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود. علاوه بر خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی، تعداد قابل توجهی انواع کالاهای دیگر نیز در این مزایده فروخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مزایده در خصوص وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های زرون، نود، قائم، یاسر، دریا و گامبرون شهر بندرعباس، پارکینگ شهرداری فین، پارکینگ بندرلنگه، پارکینگ‌های آنامیس و مکران شهرستان میناب، پارکینگ المهدی شهرستان جاسک و پارکینگ طاها شهرستان حاجی آباد به صورت حراج حضوری انجام می شود و عموم مردم می توانند، امروز و فردا، نهم و دهم اردیبهشت ماه 1403 از ساعت 8:30 تا 12 با مراجعه به این پارکینگ‌ها از جزئیات مزایده مطلع شوند و از وسایل نقلیه موجود بازدید کنند. در خصوص وسایل نقلیه موضوع این مزایده پس از طی مراحل قانونی، حکم قطعی قضایی صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان تأکید کرد: دستگاه قضایی از هیچ کوششی برای حفاظت از اموال عمومی و خصوصی، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث