Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی طی گزارشی عملکرد شرکت‌های حوزه ICT را در دوران پاندمی کرونا تحلیل کرده است که به شرح زیر است:

هم‌راستا با پژوهش های مراجع معتبر بین المللی در جهان پیرامون رصد عملکرد شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوران پاندمی، به پیوست گزارش تحلیل عملکرد شرکتهای ICT در ایران طی پاندمی کرونا که در دفتر بررسی‌های اقتصادی این معاونت و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های منتخب زیر بخش‌های ICT تهیه شده است ارسال می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز این پژوهش بر عملکرد درآمدی و سرمایه گذاری و نرخ تغییرات منابع انسانی شرکت‌های حوزه ICT به تفکیک دو بخش بازار مخابرات و بازار فناوری اطلاعات شامل اپراتورهای مخابراتی شرکت‌های FCP تولیدکنندگان تجهیزات ICT شرکت‌های IT و فین تک که صورت‌های مالی آنها در دسترس قرار داشته می باشد.

منتخب یافته‌های کلیدی این گزارش بیان‌گر حقایق ذیل است:

-اپراتورهای مخابراتی با دارا بودن بیش از 159 میلیون مشترک با متوسط رشد 35 درصدی در درآمدها و میانگین رشد 80 درصدی در سرمایه‌گذاری‌ها در کنار استمرار و دسترس‌پذیری به خدمات علی‌رغم رشد مصرف به وجود آمده ناشی از پاندمی و راه‌اندازی آزمایشی شبکه نسل پنجم ارتباطات موبایلی در طی دوران همه گیری کرونا عملکرد مطلوبی داشته اند

-شرکت‌های FCP نیز در کنار جذب نیروی انسانی، رشد درآمدی را تجربه کرده اند. در این دسته شرکت «های وب» با افزایش تعداد کارکنان خود در سال 99، رشد درآمد 169 درصد نسبت به سال قبل از آن را داشته است. روند سرمایه گذاری در شرکت‌های انتقال داده جهش چشمگیری را نشان می دهد و به نظر می رسد طی دو سال آینده سرمایه گذاری های صورت گرفته در قالب افزایش درآمدها در شرکت‌های مذکور دیده شود. در بررسی شرکت‌های تولید تجهیزات نیز افزایش تولید در طی دوران پاندمی مشاهده می شود.

-تمامی شرکت‌های منتخب فین تک در هر دو فاکتور درآمد، سرمایه گذاری و تعداد کارکنان رشد داشته و سایر شرکت‌های IT مورد بررسی در طی بحران به وجود آمده کرونا از طریق گسترش فعالیت های خود از طریق بستر دورکاری بدون تغییرات زیادی در حوزه منابع انسانی و یا تعدیل بسیار محدود افزایش درآمدی را تجربه کرده‌اند.

نکته قابل توجه در خصوص شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات افزایش چشمگیر سرمایه گذاری این شرکت‌ها بوده است که نویدبخش رشد درآمدی بیشتر در بازار IT طی سالیان آتی است.

بیشتر بخوانید

هدیۀ ویژۀ ایرانسل به مناسبت «روز خبرنگار» اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اپراتورهای تلفن همراه شیوع ویروس کرونا نسل پنجم ارتباطات شرکت مخابرات شرکت های حوزه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذاران برای اعلام گزارش مالی سه ماهه ابتدایی این شرکت، به آنها اعلام کرد که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد. متا هفته گذشته دستیار هوش مصنوعی Meta AI را به اینستاگرام، فیسبوک، واتس‌اپ و مسنجر اضافه کرده بود تا وارد رقابت جدی‌تری با ChatGPT شود.

متا برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ سود ۴.۷۱ دلار به ازای هر سهم و درآمد ۳۶.۴۶ میلیارد دلاری را گزارش کرد. اما پیش‌بینی آن برای سه ماهه دوم باعث‌شد تا سهامش به‌اندازه ۱۶ درصد سقوط کند.

به گزارش ورج، زاکربرگ در جریان این جلسه به سرمایه‌گذاران گفته است: «سرمایه‌گذاری برای ایجاد این تجربیات جدید، یک برنامه بلند مدت بسیار خوب برای ما و سرمایه‌گذارانی بوده است که همراه ما بوده‌اند؛ و نشانه‌های اولیه آن نیز کاملاً مثبت بوده است. اما ساخت هوش مصنوعی پیشرو نیز نسبت به سایر تجربیاتی که به برنامه‌های خود اضافه کرده‌ایم، کار بزرگ‌تری خواهد بود و احتمالاً چندین سال طول می‌کشد.»

او در ادامه گفت که دستیار هوش مصنوعی متا از زمانی که به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفته است، توسط «ده‌ها میلیون نفر» آزمایش شده است. زاکربرگ می‌گوید که متا در حال حاضر راه‌های متعددی را برای کسب درآمد از طریق Meta AI در نظر دارد:

«راه‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب‌وکار عظیم وجود دارد، از جمله مقیاس‌بندی پیام‌های تجاری، معرفی تبلیغات یا محتوای پولی در تعاملات هوش مصنوعی، و اجازه دادن به مردم برای استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و دسترسی به محاسبات بیشتر؛ و علاوه بر اینها، هوش مصنوعی درحال‌حاضر به ما کمک می‌کند تا تعاملات خود با برنامه‌ها را بهبود بخشیم، که این امر به طور طبیعی منجر به دیدن تبلیغات بیشتر و بهبود مستقیم تبلیغات برای ارائه ارزش بیشتر می‌شود.»

مارک زاکربرگ پیش‌بینی‌کرده که طی سال‌های آینده، هوش مصنوعی متا می‌تواند سطح کیفیت تبلیغات آنها را بهبود بخشد. این رویکرد، غول شبکه‌های اجتماعی را در مسیر متفاوتی نسبت به OpenAI قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد