Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه در دولت ایالات متحده نوشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در جریان حملات طالبان در افغانستان و تصرف مراکز ولایات توسط این گروه شبه نظامی قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود می افزاید که با وجود این حملات، برنامه خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان بدون تغییر باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اوایل روز یکشنبه، طالبان اعلام کرد که کنترل ولایات قندوز و سرپل را در دست گرفته است؛ ادعایی که از سوی مقامات دولت افغانستان رد شده است.

گروه شبه نظامی طالبان همچنین اعلام کرد که کنترل شهر طالقان، مرکز ولایت تخار در شمال شرق افغانستان را در دست گرفته اند.

روز گذشته نیز گروه طالبان مدعی شدند که کنترل ولایات نِمروز و همچنین جوزجان را در دست گرفتند.

معاون فرماندار جوزجان سقوط این ولایت توسط طالبان را تأیید کرد. در واکنش به سقوط این شهر، ایتلات متحده بمب افکنهای بی -۵۲ را برای مقابله با پیشرویهای ارضی طالبان به منطقه اعزام کردند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی پیرامون وضعیت کنونی در افغانستان نوشت که معاونان رئیس جمهور ایالات متحده با سفارت این کشور در کابل در تماس نزدیک هستند و مقامات دفاعی بلندپایه دو کشور در مورد عملیاتهای تهاجمی طالبان از طریق تلفن در ارتباط هستند.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا گفت که بایدن و مشاورانش قصد ندارند در برنامه های خود برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان تا پایان ماه آگوست تغییری نخواهند داد. این مقام خاطرنشان کرد که راهبرد کاخ سفید در این حوزه بدون تغییر خواهد ماند و پنتاگون نیز آماده است که به مقامات افغانستان منابع آماد موردنیاز را ارائه خواهد کرد.

گفتنی است، بن بست بوجود امده میان نیروهای دولت افغانستان و طالبان به تازگی تشدید شده است و این گروه اسلام گرا به رغم کنترل مناطق حومه و مرزی، تهاجم به شهرهای بزرگ را آغاز کردند.

کد خبر 5276946

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا افغانستان طالبان افغانستان جو بایدن خروج نظامیان آمریکا ایالات متحده امریکا لبنان رژیم صهیونیستی عراق افغانستان ایران طالبان حزب الله لبنان روسیه فلسطین کشتی اسرائیلی شورای امنیت سازمان ملل ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • هشدار حزب التحریر به طالبان