Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «دیسکالیفه در کاراته چیست؟»، «ماهچهره خلیلی»، «سجاد گنج زاده»، «ودیعه مسکن چیست؟»، «حمید سجادی»، «روز خبرنگار»، «محمد مخبر» و... از مهم‌ترین موضوعاتی است که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند. دیسکالیفه در کاراته چیست و سجاد گنج زاده چگونه طلا گرفت؟ سومین طلای ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط سجاد گنج زاده و به دنبال مسابقات جانانه او در رشته کاراته به دست آمد.

بازی فینال گنج زاده با حریف عربستانی و خطایی که حریف بر روی او مرتکب شد تا نهایتاً مدال طلا به ایران برسد، در روز‌های گذشته ترند یک شبکه‌های اجتماعی و به ویژه گوگل بوده است.

در این مسابقه در حالی ک سجاد با نتیجه ۴ بر ۱ از حریف عربستانی خود عقب بود، حین بازی با ضربه پای چپ مبارز عربستانی بیهوش شد و با دیسکالیفه شدن حریفش، قهرمان المپیک شد.

دیسکالیفه به هرگونه خطایى که خارج از روحیه ورزشکارى صورت گیرد، گفته می‌شود که منجر به ثبت خطا و اخراج بازیکن خطاکار مى‌شود.

در این بازی نیز خطای نماینده عربستان، طارق حامدی، خارج از قوانین ضربات فنی بود و باعث بیهوشی گنج‌زاده شد.

پس از این اتفاق ۵ داور میدان وارد شور شدند و در نهایت کاراته‌کای عربستانی را به دلیل وارد ضربه محکم به گنج‌زاده دیسکالیفه اعلام کردند تا مدال طلا از آن سجاد گنج‌زاده شود.  

ساعتی بعد از این حادثه، حال سجاد گنج‌زاده بهبود پیدا کرد و توانست مدال طلا را به گردن بیاویزد.

هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است.   بیشتر بخوانید طلای سجاد گنج‌زاده با ضربه خطا و اخراج حریف عربستانی / کاراته‌کای ایران به هوش آمد ماهچهره خلیلی ماهچهره خلیلی یکی از هنرمندان و بازیگران محبوب سینما و تلویزیون ایران بود که سال گذشته و در مرداد ماه از دنیا رفت.

ماه‌چهره خلیلی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ بر اثر سرطان لوزالمعده در ۴۳ سالگی در لندن درگذشت. پیکر او در ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ با حضور خانواده و دوستانش در آرامستان مسلمانان منطقهٔ هِندون واقع در شمال غرب لندن به خاک سپرده شد.

هم‌زمان با سالروز درگذشت ماه‌چهره خلیلی، بازیگر سینما و تلویزیون، فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر» به کارگردانی فلورا سام که آخرین نقش‌آفرینی این بازیگر در سینماست، در شبکه نمایش خانگی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.  
این فیلم‌سینمایی، داستان زندگی نویسنده‌ای را بازگو می‌کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود، پرده از حقایق زندگیش برداشته می‌شود و ...

شقایق فراهانی، امین زندگانی، سام نوری، سیاوش طهمورث، افسر اسدی، شیوا خسرومهر، مریم کاویانی، نرگس محمدی و محمدرضا شریفی‌نیا، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

موسسه هنر‌های تصویری سوره، پخش خانگی این فیلم را که اسفند ۱۳۹۷ روی پرده سینما‌ها رفته بود، برعهده دارد.

حالا و با انتشار خبر اکران فیلم سینمایی «قرارمون پارک شهر»، دوباره یاد مرحومه خلیلی زنده شده و بسیاری از علاقمندان او در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه گوگل به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد او هستند.   در مورد ماهچهره خلیلی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید ودیعه مسکن چیست؟ وام ودیعه مسکن، مبلغی مشخص است که وزارت راه و شهرسازی متعهد شده است در تعامل با بانک‌ها به خانواده‌های مستأجر بدهد.

این وام دو سالی هست که به متقاضیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد؛ متقاضیانی که باید مستأجر و فاقد مسکن به نام باشند.

البته دریافت این وام چندان ساده نیست و برای بحث ضمانت سخت گیری‌های زیادی دارد که بسیاری از گرفتنش منصرف می‌کند.
در هفته‌های اخیر سایت اختصاصی ثبت وام ودیعه مسکن با مشکلاتی در به روز رسانی رو به رو شده بود و اخیراً که سایت دوباره بالا آمده است، مسولان مربوطه گفته اند که باید متقاضیان دوباره اطلاعات و درخواست خود را ثبت کنند. گویا اطلاعات قبلی از روی سرور‌ها حذف شده است!

بر همین اساس حالا دوباره وام ودیعه مسکن به یکی از ترند‌های داغ گوگل تبدیل شده است.   بیشتر بخوانید اختلال در سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن برطرف شد حمید سجادی در آستانه اعلام لیست رسمی کابینه دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، یکی از گزینه‌هایی که از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان مطرح می‌شود، حمید سجادی است.

حمید سجادی، یکی از ورزشکاران قدیمی و پر افتخار کشور در رشته دو و میدانی است.

در رابطه با زندگی نامه سجادی در فضای مجازی آمده است که سید حمید سجادی هزاوه در یکم فروردین ۱۳۴۸ در تهران متولد شده است. او دونده سابق دو‌های استقامت و مدیر ورزشی ایرانی است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود، رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دو‌های نیمه‌استقامت و استقامت ایران را داشت.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ اما با ۱۳۷ رأی مخالف، نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. برخی نمایندگان مجلس عواملی، چون بحران وزارت خارجه و نیز لجبازی را در رأی عدم اعتماد به وی مؤثر دانستند. سجادی همچنین اولین وزیر پیشنهادی دولت احمدی‌نژاد بود که رای اعتماد از نمایندگان نگرفت.  
همان طور که اشاره شد، اکنون با شروع گمانه زنی‌ها در مورد کابینه دولت جدید، نام او به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ورزش مطرح می‌شود که باید دید آیا در روز‌های آینده در لیست نهایی کابینه قرار خواهد گرفت یا خیر؟   در مورد حمید سجادی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید روز خبرنگار روز ۱۷ مرداد ماه که مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی، یکی از خبرنگاران حاضر در کنسولگری ایران در افغانستان است، به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است.

شهید صارمی خبرنگار ایرانی فعال در افغانستان بود که در سال ۱۳۷۷ و به شکلی فجیع توسط تروریست‌های گروه طالبان به شهادت رسید.

روز شهادت این شهید به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است و همه ساله با فرا رسیدن این روز، روز خبرنگار مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد. در مورد روز خبرنگار در ویکی تابناک بیشتر بخوانید محمد مخبر محمد مخبر یکی از مدیران با سابقه در جمهوری اسلامی ایران و رئیس پیشین ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) است که روز گذشته با حکم رئیس جمهور منتخب به مقام معاون اولی رئیس جمهور  منصوب شد.

این انتصاب حالا نام او را به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل کرده است.

محمد مخبر (متولد دزفول)، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام  بود که از سال ۱۳۸۶ در این ستاد فعالیت داشت و در مرداد ۱۴۰۰ به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد. او پیش از ریاست در بنیاد برکت معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده است.

وی دارای دو مدرک دکتری، شامل دکتری (و کارشناسی ارشد) حقوق بین الملل و دکترای رشته مدیریت می‌باشد.  او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت با گرایش سیستم‌ها است.   در مورد محمد مخبر در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محمد مخبر حمید سجادی سجاد گنج زاده دیسکالیفه ماهچهره خلیلی روز خبرنگار محمود صارمی علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی شبکه های اجتماعی وام ودیعه مسکن ماهچهره خلیلی سجاد گنج زاده روز خبرنگار حمید سجادی محمد مخبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی ، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای 12 تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و استون ویلا از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات