Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار مهمترین مسایل این روزهای جامعه رسانه ای را آموزش، توجه به جایگاه صنفی اصحاب رسانه و برخی از مسایل حقوقی در عرصه رسانه های اجتماعی، برخی از مضایق مانند کاغذ و سیستم توزیع در مطبوعات برشمرد.

وی ادامه داد: خبرنگاری بیشتر از اینکه یک شغل باشد، یک مهارت، یک فن، یک علم، یک هنر و از همه بالاتر یک عشق است اگر چه که هر سال در روز خبرنگار موجی از پیام های تبریک به سمت رسانه و رسانه‌نگاران ارسال می شود اما واقعیت این است که خبرنگاران بیشتر از این که نیازمند یک روز باشند نیازمند روزی هستند که بتوانند بدون هر گونه فشار را با حریت و آزادگی تحمل کرده و منادی حق و عدالت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: خبرنگاران می خواهند که بتوانند به راحتی از مسوولان که باید مورد سوال قرار بگیرند به عنوان نماینده افکار عمومی پرسش و به راحتی آنان را نقد کنند، مسوولان هم باید نقدپذیر بوده و تاب تحمل نقدهای مشوقانه و منصفانه خبرنگاران را داشته باشند.

محمودی افزود: خبرنگاران بیشتر در پی روزی هستند تا در عین حال که حرفهایشان شنیده می شود، حال مردمان جامعه شان هم خوب باشد چون خبرنگاران در واقع شاخکهای حسی و عصبی جامعه خود هستند.

وی ادامه داد: خبرنگاران به ویژه در یکی ۲ سال اخیر که حال مردم ما خیلی خوب نبود و درگیر مشکلات مختلف معیشتی و کرونا بودند به عنوان نمایندگان افکار عمومی به تبع مردم، حال و روز خوشی نداشتند چون دردشان اگر چه از جنس درد مردم زمانه نیست اما همان درد مردم زمانه است.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: خبرنگاران در عین حال که در پی روزی حلال هستند، در پی روزی هستند که بتوانند بدون دغدغه معیشتی و دغدغه امنیت شغلی و بیمه که همچنان گریبانگیر بسیاری از خبرنگاران است بتوانند به راحتی قلم بزنند و در راه آگاهی بخشی جامعه و معرفت افزایی و بصیرت دادن به مردم قدم بگذارند.

محمودی افزود: همزمان با ایام روز خبرنگار که یاد شهید مظلوم شهید صارمی را گرامی می داریم لازم است فراتر از شعر و شعار و جملات زیبا به دغدغه خبرنگاران توجه شود و مسایل و مشکلات آنان شنیده شود و مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین مسایلی که خبرنگاران ما در سالهای اخیر با آن دست و پنجه نرم کردند دغدغه امنیت شغلی، بیمه، مسایل معیشتی، حقوق رسانه ها و آزادی بیان است.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: خبرنگار واقعی دارای نگاه آسمانی و دلی دریایی است که به نمایندگی از مردم جامعه سعی می کند مسایل را با صداقت و صراحت و صحت و سرعت و دقت و جامعیت به مردم و مسوولان منعکس کند و به نوعی پیوند دهنده میان مسوولان و مردم باشد و چنین خبرنگاری با چنین ویژگی هایی خودش خبره‌نگار است.

محمودی افزود: یکی از اولویتهایی که امروز در عرصه رسانه های اجتماعی نیاز است این است که با عزم مضاعف و نهضت سواد رسانه ای به رهبری سایبری برسیم اما به نظر می رسد فضای رسانه های اجتماعی ما چندان مدیریت نمی شود و گاهی از هم گسیختگی و ولنگاری را در این عرصه شاهد هستیم.

برچسب‌ها مشهد روز خبرنگار تریبون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد روز خبرنگار تریبون مشهد روز خبرنگار تریبون مطبوعات خراسان رضوی روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیأت نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد:

در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

هیات نظارت بر مطبوعات در این خبر اعلام کرده است که متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست، باید به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان