Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ربیع احمدخانی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان افزود: فعالیت رسانه ای و حرفه خطیر روزنامه نگاری در دنیای امروز لازمه زندگی بشری و فقدان آن تهدید کننده موجودیت انسان است.

وی اضافه کرد: خبر و تحلیل های مترتب بر آن که در قالب های مختلف، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله و غیره انجام می شود، تسهیلگر هر نوع ارتباط جمعی در جامعه است که از یک سو انرژی جامعه را در مسیر توسعه قرار داده و از سوی دیگر با برجسته کردن نارسایی ها و نواقص احتمالی در حوزه های مختلف، بهداشت عمومی آن را ارتقا می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به سختی های حرفه خبرنگاری ادامه داد:  این صنف هزینه می دهند و گاه هزینه می شوند، در کشمکش های بی پایان همیشه طرفدار حق هستند، وکالت موکلان خود که همان عموم افراد جامعه است را به درستی انجام می دهند و در کل رسالتی بر دوش دارند که از ضمیر پاک و انسانی آنها نشات می گیرد.

احمدخانی افزود: مصداق عینی این ادعا، تلاش قابل تحسین خبرنگاران در مهار و کنترل بیماری کرونا در یک و نیم سال گذشته است، که جانانه در کنار کادر بهداشت و درمان و با اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مستمر، مرهمی بر آلام جامعه بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: مطالعه سیر تحول عرصه روزنامه نگاری نشان می دهد که تحولات حوزه رسانه به گونه ای شتاب گرفته  که طلوع  و افول فناوری های جدید در لحظه انجام می شود، هرآن باید منتظر ظهور یک تکنولوژی جدید بود.

وی با تاکید بر اینکه این مساله امر سیاستگذاری و مدیریت را سخت و پیچیده کرده است، اضافه کرد: در زمانه ای که شبکه های اجتماعی، تمام ارکان زندگی را از اساس دگرگون کرده نمی توان، با ابزارها و شیوه های سنتی به مدیریت فضای رسانه ای پرداخت و بطور قطع گام اول، شناخت دقیق ماهیت، تکنولوژی های نوین است.

این مسوول ادامه داد: در گام دوم، طراحی و اجرای الگوهای ارتباطی متناسب با شرایط جدید خواهد بود، تمام مفاهیم ارتباطی اعم از رسانه، پیام، مخاطب و غیره دچار تغییر شده و لذا باید دوباره تعریف شوند.

احمدخانی با بیان اینکه بدیهی است فعالیت رسانه ای نیز از این امر مستثنی نبوده است و رویکرد نوینی را طلب می کند اظهار داشت: بنابراین نیاز فوری، در پیش گرفتن رویکردی علمی است به مقوله رسانه و فعالیت روزنامه نگاری و تزریق آن به بدنه روزنامه نگاری جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش می شود، با با برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی و آشنا کردن روزنامه نگاران و خبرنگاران استان با به روزترین شیوه های علمی، قدم های موثری در این رابطه برداشته شود که در این میان طراحی و اجرای کارگاه یک روزه " روزنامه نگاری سایبری"یکی از فعالیت هااست که طی ۲ هفته آینده با حضور یکی از اساتید بنام کشوری در استان برگزار خواهد شد.

۳۵۴ ار به جشنواره مطبوعات امسال زنجان ارسال شد

مدیر خانه مطبوعات و دبیر جشنواره مطبوعات نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه این خانه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و هم‌اکنون ۱۳۴ عضو اصلی و افتخاری دارد، گفت: به تازگی چند مورد اقدام توسط این خانه پیگیری شده که یکی از آنها  واکسیناسیون خبرنگاران و اصحاب رسانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

یوسف ناصر افزود: بر این اساس، اصحاب رسانه استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که اتفاق خوبی در آستانه روز خبرنگار بود.

وی، پیگیری مسکن خبرنگاران را از جمله اقدامات خانه مطبوعات استان بیان کرد و گفت د این مهم با پیگیری استاندار زنجان و با برگزاری چندین جلسه در این رابطه محقق شد و با توجه به انعقاد تفاهمنامه بین وزاری راه و شهرسازی و ارشاد که مقرر شده  ۱۰ هزار مسکن در سطح کشور برای خبرنگاران احداث شود، امیدواریم اصحاب رسانه استان زنجان نیز از این امر بهره‌مند شوند.

این مسوول با بیان اینکه در راستای معیشت و رفاه اصحاب رسانه استان قدمی برداشته شده است، اظهار داشت: تفاهنامه‌ای بین خانه مطبوعات و خانه کارگر استان زنجان منعقد شد که طبق این مهم  اعضای خانه مطبوعات که عضو خانه کارگر شوند از امکانات خانه کارگر در سطح کشور می‌توانند استفاده کنند.

دبیر هفتمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت مستمر از سال ۹۴ تاکنون خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال ۳۵۴ اثر توسط ۹۱ نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که  نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار روز خبرنگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار روز خبرنگار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار روز خبرنگار جشنواره مطبوعات روزنامه نگاری خانه مطبوعات اصحاب رسانه استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است