Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است که گرانی روی قیمت مرغ هم تاثیر گذاشته است. گرانی مرغ به مدیریت نامناسب شبکه توزیع بازمی‌گردد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: قیمت مرغ باید بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان باشد.

قدرت حاجی نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار مرغ و گرانی‌های اخیر گفت: مجتمع زنجیره‌ای گوشت آرتا پروتئین بزرگترین تولید کننده جوجه یک روزه ایران است که در سال حدود ۱۰۰ میلیون قطعه تولید جوجه یکروزه را دارد و هر ماه حدود هزار تن گوشت سفید تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه اتحادیه مرغداران گفت: این مجتمع تمام زنجیره اعم از مرغ مادر و مرغ گوشتی را در اختیار دارد به این صورت که مرغ مادر جوجه ریزی می‌کند و سپس جوجه را به مرغ گوشتی پرورش داده و در نهایت مرغ گوشتی را وارد کشتارگاه کرده و بعد مرغ را در اردبیل و کشور توزیع می‌کنیم.

وی افزود: قبلاً به ارمنستان، روسیه و عراق عرضه مرغ را داشته‌ایم و حتی اگر در شهری از کشورمان کمبود مرغ به وجود می‌آمد در آن شهر مرغ عرضه می‌کردیم، ولی در حال حاضر با ظرفیت ۵۰ درصد کار می‌کنیم، زیرا مرغداری ما صادرات محور بود و به علت پراخت ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی دیگر صادرات صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل مجتمع زنجیره‌ای گوشت آرتا پروتئین مرغ و جوجه یکروزه بیان کرد: در عرضه مرغ کمبود وجود دارد، ولی تا آبان ماه این کمبود برطرف می‌شود. سال پیش کشش بازار کاهش پیدا کرد و معاون وزیر در امور دام مقدار جوجه ریزی مادر را که پایه تولید گوشتی است به ۷۵۰ هزار درماه رساند.

حاجی نوری در ادامه گفت: زمانی که کشش بازار زیاد شد تصمیم به افزایش تولید را گرفتند که البته ۷ ماه طول کشید و از اوایل فروردین جوجه‌ریزی مادر را به یک میلیون قطعه در ماه رساندند که در حال حاضر این کمبود در آبان برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: در اردبیل مرغ به اندازه کافی تولید می‌شود و قیمت‌ها نیز تغییری پیدا نکرده ولی در تهران مرغ افزایش قیمت داشته است بنابر این از شهر‌های دیگر که قیمت مرغ افزایش نداشته و توزیع مناسب است مرغ را داخل یونولیت قرار داده و به تهران قاچاق می‌کنند.

حاجی نوری تاکیدکرد: همچنین مرغ قاچاق شده را به نرخ ۳۵الی ۴۰ هزار تومان در تهران می‌فروشند، زیرا ۲۰ هزار تومان سود دارد.

وی در خصوص راهکار برای به تعادل رسیدن بازار مرغ، گفت: از فروردین ۱۴۰۰ جوجه‌ریزی را جهاد کشاورزی افزایش داده است ولی ۷ ماه طول می‌کشد تا جوجه تولید شود و ۵۰ روز دیگر طول می‌کشد تا جوجه به بازار وارد شود بنابراین در ۱۵ آذر بازار دچار افزایش مرغ می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه مرغداران گفت: مسئله دیگر ارز ۴هزارو ۲۰۰ تومانی است که تصمیم بر این بود با این ارز کالا را به دست مصرف کننده برسانند، ولی ۲۰ درصد آن به دست مصرف کننده می‌رسد و بخشی از این ارز در مسیر واردات برداشت شده و بخشی دیگر نیز به فروش دانه‌های آزاد توسط مرغداران تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ۲۰ درصد از ارز ۴هزارو ۲۰۰تومانی به مصرف‌کننده تعلق دارد و در مقابل بیشترین سهم این ارز به دلالان و رانت خواران می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع زنجیره‌ای گوشت آرتا پروتئین مرغ و جوجه یک‌روزه بیان کرد: بیشترین تولید کنندگان، مرغ را از تمام نقاط کشور  به تهران می‌آورند، زیرا تهران حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد، ولی تولید مرغ به اندازه یک میلیون نفر هم نیست و اغلب کار‌ها در تهران صنعتی است، کمتر کار کشاورزی انجام می‌دهند، بنابراین از تمام نقاط کشور خصوصاً مازندران، گلستان و گیلان مرغ به تهران عرضه می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گوشت ایران روسیه عراق ارز معاون وزیر جهاد کشاورزی واردات کشاورزی افزایش قیمت قاچاق کشاورزی گوشت هیئت رئیسه جوجه ریزی جوجه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند

صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نشست بررسی طرح‌های حوزه آبفا اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان گفت: طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک از جمله طرح‌های مهم آبرسانی در این شهرستان است که با بهره برداری از این طرح، فشار آب در مناطق مختلف شهر اندیمشک پایدار و نیاز آبی شهروندان به میزان قابل توجهی رفع می‌شود.

او با بیان اینکه احداث ۱۱ حلقه چاه جدید آب در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ۲ حلقه چاه تاکنون احداث و تجهیز شده است و به زودی این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسند.

آقای علیدادی با اشاره به نقش آفرینی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در آبرسانی به مناطق روستایی اندیمشک ادامه داد: آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان از مجتمع آبرسانی امیرسیف تا مهرزیل (تاف آب) در حال انجام است که با اجرای این خط، آب تمام روستا‌های مسیر از مازو تا روستای کوثر و مگسان از محل تامین آب از چاه‌های سرنمک و درکول تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه طرح‌های متعددی برای پایدارسازی آب در اندیمشک در حال اجرا و تکمیل است، یادآور شد: احداث مخازن ۳ هزار مترکعبی امیرسیف، ۲ هزار مترمکعبی شهر حسینیه، مخزن روستای بالا رود شمالی و همچنین طرح آبرسانی به شهر حسینیه از محل تاسیسات آبرسانی دوکوهه و خط انتقال از روستای بالارود شمالی به شهر حسینیه از جمله طرح‌هایی هستند که درصورت تکمیل، نیاز آبی این شهرستان را به میزان قابل توجهی رفع می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طرح بزرگ مخزن آب شهر آزادی به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسد همچنین طرح آبرسانی و اصلاح شبکه توزیع آب در شهر چم گلک نیز در مراحل نهایی تکمیل است.

او ادامه داد: عملیات اجرایی احداث خط انتقال از مجتمع آبرسانی اندیمشک به کوی لور به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و این طرح شاخص نیز به زودی در مسیر تکمیل و بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان، طرح بزرگ فاضلاب اندیمشک را یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار دانست و گفت: تکمیل ایستگاه پمپاژ کوی شهدا، احداث تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از جمله مهم‌ترین طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب در اندیمشک است که امیدواریم با جذب اعتبار مورد نیاز، گامی مهم و بزرگ در این زمینه برداشته شود.

او با اشاره به پیشرفت اجرای طرح آبرسانی و فاضلاب مسکن ملی در شهر اندیمشک افزود: تکمیل و بهره برداری و رفع مشکل آب و فاضلاب طرح مسکن ملی در اندیمشک یک اولویت مهم است که بهره برداری از این طرح در کمترین زمان ممکن به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

علیدادی اضافه کرد: دولت سیزدهم به استان خوزستان و تقویت خدمات آب و فاضلاب در شهر‌های مختلف استان توجه ویژه دارد و اعتبارات مالی خوبی برای بهره برداری از این طرح‌ها اختصاص داده است تا پس از سال‌ها نیاز‌های این بخش برطرف شود.

طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی اهالی شهر‌های اندیمشک، حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و ۲۰۰ روستا‌های تابعه شهرستان از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال ۱۴۲۵ طراحی و در حال اجرا است.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که در سال ۱۳۹۵ انجام شد شهرستان اندیمشک جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود