Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز و فردا در ۱۵ استان نسبت به آبگرفتگی، سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه اول: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی وگردو خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/05/18 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز.

سه‌شنبه 1400/05/19 : آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت و محدود، وزش تند باد موقت، خیزش گردو خاک.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی.

توصیف سامانه دوم: تقویت اختلاف فشار در سطح زمین و افزایش فعالیت بادهای 120 روزه.

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/05/18 : شمال و غرب سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی.

سه‌شنبه 1400/05/19 : شمال و غرب سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی.

اثر مخاطره: احتمال وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری برای تمام گروه ها، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمعیت هلال احمر؛ هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

در همین راستا روز چهارشنبه در نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان احتمال بارش شدید و وزش تندباد وجود دارد.

همچنین روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

در روز جمعه نیز در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز بارش شدید باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر همین اساس سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن اعلام آماده‌باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094581

دیگر خبرها

  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد