Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در طول دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان  برگزار می شود.

نصیرالاسلامی افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با چهار هدف تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و بهره مندی از آن ها برای جامعه امروز، استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه برنامه های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین علیه السلام و عدالت در حمایت از هیأت مذهبی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بر اساس هر کدام از وضعیت های آبی، زرد، نارنجی و قرمز برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: تعویض پرچم بقاع متبرکه با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز اول ماه محرم انجام می شود.

نصیرالاسلامی عنوان کرد: تعویض پرچم بقاع متبرکه با بیرق عزای سید الشهدا علیه السلام، ویژه برنامه شیرخواراگان حسینی، برنامه احلی من العسل و ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورا بصورت ویژه در این دهه برگزار می شود.

او بیان کرد: پویش هر منزل یک بیرق امام حسین علیه السلام، پویش لبیک یا حسین در شب اول محرم و پویش سراسری هر خانه یک حسینیه در این دهه انجام می شود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ماه محرم اوقاف و امور خیریه سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود بقاع متبرکه علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسئول ستاد نکوداشت علما و مفاخر شهرستان دزفول گفت: در راستای تجلیل از مفاخر و بزرگان این شهرستان و معرفی آنها به نسل جوان، آئین نکوداشت ادیب دزفول برگزار می‌شود.

حجت الاسلام زارع افزود: در این مراسم از پژوهشگر و سنگربان ادبیات عاشورایی دکتر محمد رضا سنگری با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم امشب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در حسینیه عاشقان ثار الله شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

دکتر محمد رضا سنگری  از پژوهشگران فعال در موضوع فرهنگ و مکتب عاشورا هستند و دارای دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و مولف آثاری نظیر سوگ سرخ، سرچشمه امید، در قلمرو راز، نافله باغ، ادبیات معاصر، جاده سجاده و روزنه‌ای به دنیای نوجوانی است.

وی همچنین در تألیف ۳۰ جلد کتاب درسی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و کتاب‌های راهنمای معلم مشارکت داشته است.

 

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود