Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@16:06:33 GMT

طالبان در آستانه نابودی/ ۵۷۰ کشته در یک روز

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۴۹۹۸

طالبان در آستانه نابودی/ ۵۷۰ کشته در یک روز

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که در عملیاتهای نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین حملات هوایی آمریکا در یک روز گذشته، بیش از ۵۷۲ نیروی طالبان کشته و ۳۰۹ نفر دیگر مجروح شدند.

از شبکه خبری "ایندیا تودی"، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته و در نتیجه عملیات‌های مختلف نیروی دفاع مردمی افغانستان در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، غزنی، پکتیا، پکتیکا، قندهار، ارزگان، هرات، فراه، جوزجان، سرپل، فاریاب، هیرمند، نیمروز، تخار، قندوز، بدخشان و کاپیسا، ۵۷۲ نیروی طالبان کشته و ۳۰۹ نفر دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد حداقل ۴۵ نیروی طالبان از جمله سه شبه نظامی وابسته به گروه القاعده در حملات هوایی شنبه شب در حومه لشکر گاه در ولایت هیرمند کشته شدند.  

بر اساس برخی از گزارش‌ها، مولوی هجرت رئیس طالبان در هیرمند در این حملات هوایی شنبه شب کشته شده است.  

وزارت دفاع افغانستان مدعی شد که در حمله هوایی دیگر به داند، ولسوالی‌های زرای و حومه مرکز ولایت قندهار، دست کم ۴۷ شبه نظامی طالبان کشته و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند.  

روز جمعه، نیروهای افغان مدعی شدند که ۱۱۲ نیروی طالبان، از جمله ۳۰ شبه نظامی خارجی وابسته به القاعده را در حومه لشکرگاه کشته‌اند.  

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از غلام ربانی ربانی، عضو مجل افغانستان گفت که طالبان روز یکشنبه کنترل بخش‌هایی از مرکز ولایت قندوز در شمال افغانستان را در دست گرفته است.  

این مقام افغان افزود: بیشتر مناطق شهر قندوز تحت کنترل طالبان است و در اطراف دفتر والی و مقر پلیس درگیری وجود دارد. ساختمان اصلی زندان در قندوز تحت کنترل طالبان قرار دارد.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت دفاع افغانستان طالبان وزارتخانه القاعده زندان افغانستان طالبان نیروی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند