Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@08:38:43 GMT

درخواست یک نماینده درخصوص دیوار مرزی با افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۰۳۶

درخواست یک نماینده درخصوص دیوار مرزی با افغانستان

«فدا حسین مالکی»، نماینده مردم زاهدان در مجلس، در گفت و گو با برنا در رابطه با اولویت های دولت سیزدهم برای استان خوزستان گفت: پس از اتفاقات اخیر در زاهدان و تنش ها با آقای نمکی، موج کلانی در کشور اتفاق افتاد که نشان داد استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بسیاری است اما متاسفانه مظلوم واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا در حوزه بهداشت، درمان و سلامت استان اتفاق خوبی افتاد و همه دستگاه ها، ارتش و سپاه حضور بسیار خوبی را به انجام رساندند و در همین راستا  آقای رئیسی به این دو استان بسیار مهم و حساس توجه ویژه ای کردند.

او ادامه داد: باید استاندارهایی که انتخاب می شوند سطح فراتری از استاندارهای موجود را داشته باشند، چهره های ملی و کلانی که بتوانند مسائل مختلف این دو  استان حساس و تاثیرگذار را در معادلات کشور مستقیما و بدون واسطه به دولت منتقل کنند و همچنین بتوانند، سریعا آنجا مصوبات دولت را در جهت اقدام بکار ببرند. باید این وساطتی که معمولا بین استان های کلان با دولت است کاملا برداشته شود و این بزرگترین خدمتی است که اکنون دولت سیزدهم برای سیستان و بلوچستان انجام می دهد.

نماینده مردم زاهدان بیان کرد: در تامین مرغ، استان سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت را دارد اما در بررسی های اخیر شاهد بودیم که استان سیستان و بلوچستان با همه ظرفیت هایی که دارد فقط میزان 30 درصد نیاز مرغ استان را تامین می کند و مابقی آن از جاهای دیگر می آید که این خودش خیلی مشکل است. اخیرا تعداد زیادی مجوز گرفتیم و مقرر شد 70 تن کمبودهای باقیمانده در خود استان تامین شوند. در بخش های مختلف که شما نگاه کنید همین طور است مثلا در بخش های حمل و نقل با توجه به موقعیت ممتاز چابهار ما هنوز به آن حد نرمال نرسیدیم وضعیت راه ها به شدت خراب است، در نورم آزاد راه ها و بخش های مختلف هنوز به آن حد مطلوب نرسیدیم، ان‌شاالله مشکلات استان سیستان و بلوچستان  در دولت آقای رئیسی مرتفع شوند.

او در خصوص مهمترین اولویت استان سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین دغدغه، معیشت مردم و پس از آن اشتغال جوانان است، این دو موضوع بسیار مهم است. پس از آن نگرانی هایی در خصوص آب و برق وجود دارد که جزو نیازهای خدماتی است و باید به موقع به مردم برسد. رفاه و معیشت مردم با توجه به مرزهای گسترده ای که داریم باید انجام بگیرد. معادلات تجاری و اقتصادی با دو کشور افغانستان و پاکستان از موضوعات مهم است؛ موانع باید برطرف شود. مدتی است بحث دیوار مرزی با افغانستان مطرح می‌شود که مردم عزیز سیستان و بلوچستان از این موضوع ناراحت هستند این دغدغه در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد، باید وزارت کشور هر چه سریعتر وضعیت این دیوار را مشخص کند. موضوع ترانزیت بین المللی که باید از طریق چابهار صورت بگیرد و از طریق سیستان و بلوچستان خارج شود اینها هم باید در اولویت قرار بگیرد.

فدا حسین مالکی گفت: استان سیستان و بلوچستان تا چند روز قبل بیشترین فوتی ها را در سطح کشور داشت، شهرستان زابل در سطح کشور بالاترین شهرستانی بود که میزان مرگ و میر در آن به شدت روند صعودی داشت. اما اخیرا با توجه به امکانات و تجربیاتی که روانه استان شد و با کمک دستگاه های مختلف کشور به سمتی می رویم که بتوانیم این ویروس وحشی را کنترل کنیم ولی همچنان مرگ و میر در استان وجود دارد./ برنا

منبع: فردا

کلیدواژه: افغانستان دیوار مرزی استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد