Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عباسی مقدم رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی گفت: جلسات توجیهی برای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی و به ویژه شهر بیرجند برگزار شده است و آمادگی لازم برای ورود به ماه محرم را داریم.

وی افزود: در محرم امسال نیز، چون محرم سال گذشته با ویروس کرونا رو به رو هستیم که این با توجه به موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی و سلامت مردم در کنار عزاداری برای سید الشهدا (ع) از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی مقدم ادامه‌داد: در این راستا و برای حفظ سلامت عموم مردم موضوع در محرم امسال به جای ایستگاه‌های صلواتی پایگاه‌های فرهنگی و بهداشتی را در سطح شهر خواهیم داشت که در این پایگاه‌ها اقلام بهداشتی و فرهنگی به جای شربت و چای و … بین مردم توزیع می‌شود.

پایگاه‌های بهداشتی جایگزین ایستگاه صلواتی

وی افزود: در همین پایگاه‌های فرهنگی و بهداشتی برای ایجاد شور حسینی صوت‌های مداحی و مذهبی را نیز متناسب با شرایط خواهیم داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی گفت: کسانی که متقاضی برپایی چنین ایستگاه‌هایی باشند می‌توانند با إخذ مجوز نیت خیر خود را اجرایی کنند که هم شور حسینی در شهر به وجود آید و هم سلامت مردم به خطر نیفتد.

عباسی مقدم با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در ماه محرم و در راستای تعظیم و تکریم شعائر دینی سیاه پوش کردن شهر‌ها است، اظهار کرد: ما به صورت نمادین در روز گذشته در شهر بیرجند این اقدام را با نصب پرچم مشکی مزین به شعار زیبای «یا حسین نسل به نسل در پناهت هستیم» انجام دادیم.

وی در زمینه دسته‌روی هیأت‌های مذهبی بیان‌کرد: دسته‌روی هیأت‌ها از یک روستا به روستای دیگر، از شهر به شهر دیگر ممنوع است و هیأت‌ها تنها در محدوده محله خود می‌توانند حرکت داشته باشند.

برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تجمعات

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تجمعات برخی از مراسم‌های سنتی، چون بیل زنی در خوسف و اینکه همه هیأت‌های شهر در شب تاسوعا و عاشورا در یک مسجد خاص حضور داشته و عزاداری کنند را نخواهیم داشت.

عباسی مقدم گفت: در ظهر عاشورا در محل قتلگاه برنامه‌ای خواهیم داشت که صدا و سیمای خراسان جنوبی بتوانند با انعکاس آن زمینه استفاده سایر هم استانی‌ها از عزاداری سید الشهدا (ع) از طریق رسانه را فراهم کند، ولی به صورت سال‌های گذشته که همه هیأت‌ها پشت سر همه در ساعت مشخصی به سمت قتلگاه حرکت کنند نخواهد بود.

وی در مورد نذورات ماه محرم یادآور شد: تأکید ما به همه هیأت‌های مذهبی این بوده است که توزیع نذورات به صورت بسته بندی و یا به صورت بیرون بر باشد و یا برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گیرد که به هیچ وجه تجمعی نباشد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 1400 عزاداری حسینی مذهبی خراسان جنوبی هیأت های مذهبی سلامت مردم عباسی مقدم پایگاه ها هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد