Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:26:55 GMT

۱۲۰ هزار تن گندم و بذر در قزوین خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۱۰۹

۱۲۰ هزار تن گندم و بذر در قزوین خریداری شد

مجید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: مراکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین تاکنون ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول را به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری و آن را در سیلوها ذخیره سازی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به پایان کار برداشت گندم در بیشتر مناطق استان، در حال حاضر تنها مراکز خرید تضمینی این محصول در شهرستان آوج به فعالیت خود می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول حوزه کشاورزی، تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از پیمانکاران کشت بذر شامل پایه‌های پرورشی، مادری و گواهی شده نیز خریداری به عمل آمده است.

اسماعیلی یادآور شد: از این میزان بذر، ۶ هزار تن بذر گندم کشت آبی و مابقی نیز بذر کشت دیم هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در سال زراعی جاری نیز مانند ادوار گذشته بذرهای با کیفیتی در اختیار گندم کاران قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بذرهای پرورشی و مادری برای تهیه بذور گواهی شده و بذر لازم برای کشاورزان به منظور کشت‌های فصل بعد، کشت می شوند.

اسماعیل یادآور شد: بذرهای تهیه شده گندم از ارقام آبی شامل سیروان، سیوند، پارسی و پیشگام و بذر دیم نیز شامل هشترود و باران هستند.

برچسب‌ها گندم کشاورزی استان قزوین خرید تضمینی نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی استان قزوین گندم کشاورزی استان قزوین خرید تضمینی نهال و بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به برداشت گندم در مزارع استان با مشارکت ۳۲۰ کمباین گفت: تاکنون حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است. - اخبار استانها -

رضا تنگستانی مکان در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به استقرار مراکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: امسال 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش گندم آبی قرار گرفت که با توجه به وضعیت بارش باران پیش بینی می‌شود حدود 40 هزار تن گندم برداشت و خریداری شود.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان و گندم دوروم  18 هزار تومان تعیین شده است.

 تنگستانی مکان گفت: تا به امروز حدود 28 هزار و 400 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: محصول گندم آبی در استان بوشهر با بکارگیری 320 دستگاه کمباین در حال برداشت است.

وی با بیان اینکه خرید گندم توسط 13 مرکز خرید صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی شامل 2 مرکز دولتی انبار چغادک و سیلوی برازجان، 3 مرکز کمیسیون کارخانجات آرد در دشتی، دشتستان و 8 مرکز مباشر تعاون روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد