Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:19:08 GMT

در ادارات کوچکترین اثری از هنر نمی‌بینیم

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۱۳۳

در ادارات کوچکترین اثری از هنر نمی‌بینیم

ایسنا/البرز پیشران فعال حوزه فرهنگ و هنر گفت: وقتی وارد یک اداره می‌شویم کوچکترین اثری از هنر نمی‌بینیم پس چطور در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم هم خوب نیست انتظار داریم که هنر وارد زندگی مردم شود؟ وقتی خود مسئولان به این مقوله بی‌توجهند چطور از مردم می‌خواهیم که هنرمند را حمایت کنند؟

علیرضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هنر را از سال ۶۴ با عکاسی و فیلمسازی شروع کردم و بعد در رشته مجسمه‌سازی ادامه تحصیل دادم و سال‌هاست که در این حوزه فعالیت می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نحوه آشنایی با بازارچه مشاغل خانگی البرز گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در البرز از سال ۹۹ کلید خورد و با اجرای این طرح از فعالان این حوزه در همه رشته‌ها دعوت شد تا در این طرح مشارکت کنند. من هم به نوبه خود با پیگیری جهاددانشگاهی با این مجموعه آشنا شدم و پس از مدتی از من دعوت شد تا به عنوان پیشران حوزه فرهنگ هنر شاخه هنرهای تجسمی با بازارچه مشاغل خانگی همکاری کنم.

این هنرمند البرزی اضافه کرد: در این بازارچه شرایطی فراهم شده تا هنرمندان آثارشان را در یک غرفه به نمایش بگذارند اما باید توجه داشت که به سرانجام رساندن این ایده به برنامه ریزی مدون نیاز دارد. داشتن یک غرفه صرفا فروش آثار هنری را ضمانت نمی‌کند.

اکبری توضیح داد: واقعیت این است که بسیاری از هنرمندان به مجموعه‌های این چنینی اعتماد ندارند چون بارها در موقعیت مشابه قرار گرفته‌اند اما نتیجه‌ای حاصل نشده. آنچه که بازارچه مشاغل خانگی را می‌تواند متمایز کند نگاه متفاوت و حمایت متولیان این بازارچه از هنرمندان است.

این پیشران حوزه فرهنگ و هنر گفت: به نظرم غرفه فرهنگ و هنر در این مجموعه باید در قالب نمایش گنجینه آثار هنرمندان فعالیت کند یعنی شرایطی ایجاد شود تا هنرمندان آثارشان را به این مجموعه بیاورند و با مکاتباتی که با نگارخانه‌داران و خریداران آثار هنری می‌شود، کارهای هنرمندان به فروش برسد.

وی اضافه کرد: قدم اول برای حمایت از هنرمندان را خود مسئولان باید بردارند. برای یک اداره یا سازمان خرید ۵۰۰ میلیون اثر هنری مثل تابلو، مجسمه، عکس و ... کاری ندارد اما متاسفانه مسئولان به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند. وقتی وارد یک اداره می‌شویم کوچکترین اثری از هنر نمی‌بینیم پس چطور در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم هم خوب نیست انتظار داریم که هنر وارد زندگی مردم شود؟ وقتی خود مسئولان به این مقوله بی‌توجهند چطور از مردم می‌خواهیم که هنرمند را حمایت کنند؟

این هنرمند مجسمه‌ساز تاکید کرد: برای نهادیه‌کردن هنر درجامعه باید زیرساخت‌های آن فراهم شود و تحقق این هدف هم با شعار امکان‌پذیر نیست. ما از مسئولان انتظار داریم که به دغدغه‌های هنرمندان رسیدگی کنند و کارهایشان صرفا به ارائه بیلان کاری ختم نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طرح توسعه مشاغل خانگی علیرضا اکبری مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عالمان ذخایر بزرگ برای مردم‌اند، گفت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. 

وی با بیان اینکه هر زمان که سلطه استعمارگران پررنگ بوده شاهد آسیب بیشتری بودیم، افزود: مناطقی که از این سلطه در امان بودند سالم‌تر مانده است از جمله به شهرستان زیرکوه می‌توان اشاره کرد و نشان دهنده سلامت فطرت انسانی است. 

عالمان دینی، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند

امام جمعه بیرجند گفت: عالمانی که با علم و تزکیه و طهارت نفسانی خود آن فطرت گرایش به حق را به صورت دانش بنیانی ترویج دهند، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند. در گذشته‌های دور شاید یک درصد از فرهنگ مردم دچار آسیب می‌شد اما در دنیای امروز با وجود فضای مجازی که خطرناک‌ترین و بهترین زمان است شاهد آسیب‌های بیشتری هستیم. 

عبادی ادامه داد: کسی که بتواند از این فرصت استفاده کند بهترین زمان است که بتوانند خود را سالم نگه دارند و مقام و منزلتش از کسانی که بعد از ظهور رشد می‌کنند، بالاتر است. وقتی فطرت سالم و عالم جامع باشد حرفش حجت است و مردم آن را با جان می‌پذیرند و عالمان ذخایر بزرگی برای مردم ما هستند و مردم وقتی صداقت و خدمت ببینند آن را می‌پذیرند و مسئولان باید مراقب نفوذ بیگانه باشند. 

دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است

حجت‌الاسلام حسن صباغیان نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به عنوان روز فرهنگ شهرستان زیرکوه انتخاب شده است، گفت: اجلاسیه علما و طلاب شهرستان به منظور بزرگداشت مقام آیت‌الله فقیه در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله فقیه انسان وارسته‌ای بود، افزود: ایشان فقط به آموختن اکتفا نکردند و با دو بال علم و عمل محبوب مردم شدند و تواضع و فروتنی ایشان زبانزد همه مردم شهرستان است. دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است و باید به دنبال معرفی طلاب و عالمانی باشیم که ذی‌طلبگی خود را حفظ کرده‌اند. روحانیون مظهر اسلام هستند. 

ساده‌زیستی آیت‌الله فقیه، الگوی مسئولان باشد

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: آیت‌الله فقیه تبلور کاملی از خداجویی و خداگویی بودند و از مهمترین ویژگی‌های ایشان می‌توان به مردمی بودن و تلاش برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد. با الگوگیری از آیت‌الله فقیه باید گوش شنوایی برای مردم به خصوص جوانان باشیم، با توجه به جنگ نرم و ترکیبی که رو به رو هستیم ساده زیستی آیت‌الله فقیه می‌تواند الگوی مسئولان باشد. 

وی با اشاره به اینکه به دنبال الگوسازی برای نسل جوان و خنثی‌سازی نقشه دشمن هستیم افزود: به بهانه روز فرهنگ به دنبال معرفی آیت الله فقیه به جوانان و جذب آنان به سمت حوزه علمیه هستیم. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • انتخاب اصلح پایه گذار ایران قوی و مستقل است
  • ضرب الاجل یک ماهه به سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج برای ساماندهی قطعه هنرمندان
  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست