Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@04:35:12 GMT

توضیح سخنگوی صنعت برق درباره علت خاموشی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۲۲۶

توضیح سخنگوی صنعت برق درباره علت خاموشی‌ها

سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش مصرف برق شاهد بروز خاموشی‌های پراکنده هستیم که درصورت رعایت مصرف خاموشی‌ها کاهش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، " مصطفی رجبی مشهدی"  در یک پیام تصویری افزود: پیرو اطلاعیه و هشدارهای قبلی، با توجه به افزایش دما، در هفته جاری افزایش مصرف برق قابل توجهی داشتیم.

وی ادامه داد:امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به این که محدودیت‌هایی که در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه‌های حرارتی وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق گفت: اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند، اما لازم است که سایر هموطنان در بخش‌های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با صنعت برق همکاری داشته باشند.

رجبی مشهدی ادامه داد:در صورتی که هموطنان در ساعت بین ۱۲ تا ۱۸ که اوج بار روزانه است و ۲۰ تا ۲۳ که پیک شبانه است، مصرف خود را با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، امکان تامین برق برای همه هموطنان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روز گذشته نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۱۰۷ مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود که این میزان دوباره مرز ۶۶ هزار مگاوات را پشت سربگذارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو شرکت مدیریت شبکه برق ایران قطع برق قطعی برق مصرف برق برق صنعت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده اند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بر اثر بروز مسمومیت با قارچ وحشی ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مسمومیت قارچ وحشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت