Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@20:58:49 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۶۰۹

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

فرارو- فعلا کسی جلودار بورس نیست و روند صعودی هر روز پشت سر هم ادامه دارد. امروز هم در ساعات ابتدایی معاملات شاهد رشد شاخص کل هستیم. طوری که بعد گذشت ۳۰ دقیقه، شاخص کل حدود پنج هزار واحد رشد کرده و به محدوده یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد رسیده است. جالب اینجاست که در کنار رشد ۳۵ صدم درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن ۵۸ صدم درصد افزایش داشته و نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های کوچک به مراتب بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینجای کار نماد‌های فولاد، فخوز، فملی، ومعادن و نوری بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های فارس و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

 

صف خرید فوتبالی برای فولاد خوزستان

به گزارش فرارو، در اولین دقایق از شروع معاملات امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، از بین ۳۱۶ نماد بورسی معامله شده شاهد افزایش قیمت سهام ۱۹۸ نماد هستیم و ۱۱۸ نماد کارشان را با مسیر نزولی آغاز کرده‌اند. همچنین در بازار فرابورس از بین ۲۱۹ نماد معامله شده ۱۳۵ نماد سبزپوش هستند و ۸۴ نماد بخشی از ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. موردی که نشان می‌دهد امروز اکثریت قاطع بازار در اختیار نماد‌های صعودی است.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۸ مردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

فلزات اساسی امروز رهبری بازار را بر عهده گرفتند و با بیشترین آمار معاملات به عنوان برترین گروه صنعت شناخته می‌شوند. فولاد سه درصد و فملی یک و نیم درصد افزایش قیمت پیدا کرده ولی برای فخوز صف خرید سنگینی تشکیل شده است. صف خریدی که می‌توان به قهرمانی روز گذشته فولاد خوزستان در جام حذفی فوتبال بی‌ارتباط نباشد. کویر، وتوکا، فرزین، هرمز و کیمیا از دیگر نمادهای فلزی هستند که افزایش قیمت قابل توجهی پیدا کرده‌اند. امروز پالایش و دارا یکم بخشی از ارزش خود را از دست داده‌اند ولی دیگر صندوق‌های سهامی عموما صعودی هستند. در گروه محصولات هم اغلب نمادها روند صعودی دارند ولی با سرعت کمتری در این مسیر حرکت می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌ها امروز یکدست سبزپوش هستند و دوباره برای چند شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت صف خرید تشکیل شده است. بانک‌ها بی‌تفاوت نسبت به روند کلی بازار ارزش سهام خود را از دست می‌دهند. امروز هم اغلب نمادهای بانکی قرمزپوش شده‌اند. خودرویی‌ها به جز خودرو و خساپا شرایط خوبی دارند و حتی برای چند نماد قطعه‌سازی مثل خزر، خشرق و خلنت صف خرید تشکیل شده است. غذایی‌ها هم روز خود را با رنگ سبز آغاز کرده‌اند. کار در گروه استخراج کانه‌های فلزی گره خورده و هنور روند کلی گروه مشخص نیست. دیگر گروه‌های بازار سرمایه‌ که عموما گروه‌های کوچک هستند، اغلب با رنگ سبز کار خود را آغاز کرده و با افزایش قیمت سهام مواجه شده‌اند. انبوه‌سازی، قند و شکر، سیمان، لیزینگ، زراعت، حمل و نقل و نهادهای مالی از جمله سبزترین گروه‌های کوچک بازار هستند.

این گزارش به روز رسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس افزایش قیمت شاخص کل صف خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار