Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه سری جایواردنپورا سریلانکا، متوجه شدند واکسن کووید-۱۹ «سینوفارم» در برابر گونه دلتا کرونا بسیار موثر است. بر اساس نتایج این مطالعه ۹۵ درصد افرادی که دو دز واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌ بودند، آنتی بادی‌های مشابه یک فرد بهبودیافته از کرونا را داشتند.

به گزارش برنا؛ همه ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا نیز از زمان آغاز شیوع تاکنون چندین بار جهش یافته است. همانطور که مشخص است گونه‌ های جدید ویروس کرونا نیز ویژگی‌ های منحصر به فرد خود را دارد که با گونه‌ های پیشین متفاوت خواهد بود.

یکی از گونه‌ های نگران کننده ویروس کرونا گونه دلتا است. محققان معتقدند که سرعت انتقال‌ پذیری این گونه از ویروس دو برابر گونه اصلی است و با سرعت بیشتری منتقل می‌ شود. همچنین آسان‌ تر به سلول‌ های میزبان ریه متصل شده و باعث بروز علائم شدید بیماری کووید -۱۹ می‌ شود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌ دهد که گونه دلتا ویروس کرونا ممکن است تأثیرات آنتی بادی تولید شده توسط واکسن‌ ها را خنثی کند.

اکنون نتایج یک مطالعه که در یکی از دانشگاه های سریلانکا انجام شده است، نشان می دهد که واکسن سینوفارم کرونا ساخت چین در برابر گونه دلتا کرونا به اندازه زیادی موثر است. بر اساس نتایج این مطالعه ۹۵ درصد افرادی که دو دز واکسن سینوفارم دریافت کرده بودند، آنتی بادی های مشابه یک فرد مبتلا به کووید -۱۹ طبیعی را داشتند.

همچنین نتایج این بررسی‌ نشان می‌ دهد که واکسن‌ کرونای تولیدشده توسط شرکت داروسازی سینوفارم در کشور چین می تواند با گونه دلتا ویروس کرونا مقابله کند و مانع بروز بیماری کووید -۱۹ شود. این واکسن‌ خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌ دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس چین بیمارستان مرگ کرونا واکسن کرونا واکسن سینوفارم ایمنی زایی ویروس کرونا گونه دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در کردستان پرداخت. - اخبار استانها -

سرهنگ اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در کردستان پرداخت و اظهار داشت: آبرسانی به 205 روستا به ارزش 578 میلیارد تومان از جمله اقدامات سپاه در راستای ارائه خدمت به مردم بوده که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سایر پروژه‌ها در حال اجراست.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال آبرسانی به تمام این روستاها را به اتمام برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: ساخت، مرمت و بازسازی 50 منزل مسکونی محرومین، تهیه و واگذاری 20 تن قیر رایگان برای آسفالت جاده‌ها بوده که یقیناً تا پایان امسال نیز بسیاری از جاده‌های روستایی استان را آسفالت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: انجام 13 هزار و 100 متر ایزوگام منازل خانواده‌های نیازمند، اجرای 78 پروژه مرمت مدارس، غسالخانه و خانه عالم، پرداخت 60 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال برای 669 نفر از جوانان روستایی کردستان از دیگر اقدامات سپاه در کردستان بوده است.

اسماعیلی عنوان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد 4 درصد بازپرداخت 70 ماهه و شش ماه تنفس به جوانان روستایی کردستان پرداخت شده تا در روستاها ماندگار و از مهاجرت خودداری کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: امسال نیز 126 میلیارد تومان تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی جوانان کردستانی اختصاص یافته که تاکنون 123 میلیارد تومان آن پرداخت شده و 3 میلیارد تومان دیگر نیز در دست اقدام است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • داداش کلاه یادت نره